ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » انسان های شاد چه ویژگی قابل ستایشی دارند؟

انسان های شاد چه ویژگی قابل ستایشی دارند؟

انسان های شاد چه ویژگی قابل ستایشی دارند؟

همه می خواهند که شاد باشند, اما چند نفر می توانند ادعا کنند که واقعا شاد هستند. تحقیقات نشان می دهد که یک نفر از هر سه نفر آمریکایی واقعا شاد است. در بین 20 کشور شاد جهان, آمریکا در رتبه 17 قرار دارد. این آمار مسخره بنظر می رسد وقتی که به تمام آزادی ها و رفاهی که در آمریکا است فکر می کنیم, چیزهایی که ملت های کمتر ثروتمند هرگز آنرا تجربه نکرده اند. اگر حتی خودتان شاد نباشید, باحتمال قوی کسی را می شناسید که اینگونه باشد. فکر کنید به اینکه چقدر به این قبیل آدم ها عشق می ورزید و چرا. اگر برای لحظاتی از نزدیک آنها را تحت نظر بگیرید, متوجه فضایی برای رشد در عادات خودتان می شوید. در اینجا برخی از ویژگی های انسان های شاد آورده شده است که با آن زندگی را برای اطرافیان شان بهتر می کنند.
آنها دلپذیر و مودب هستند
شاید بیش از حد کلی بنظر برسد, اما انسان های شاد معمولا مودب و دلپذیر هستند. آنها برای اطرافیان شان دوستان خوب و خوشایندی هستند. آنها مورد احترام, گرم, با ملاحظه و مفید هستند. آنها حسادت نمی کنند. آنها وقت شان را برای غیبت و شکایت کردن هدر نمی دهند. بنظر می رسد صبر زیادی دارند و سخاوتمند هستند. صفاتی مانند این می تواند از مفاهیم عمیقی ریشه بگیرد. انسان های خوب شرایط اجتماعی را بوجود می آورند که هر کسی در کنارشان احساس راحتی می کند.
آنها صادق هستند
شادی حقیقی نمی تواند همراه با دروغ باشد. آنهایی که به خودشان دروغ می گویند بیشتر احتمال دارد که به دیگران هم دروغ بگویند و با روابط ناسالم دست و پنجه نرم کنند. صداقت با حس آگاهی از خود شروع می شود. انسان های شاد خیلی خوب می دانند که چه چیزی هستند و از اینکه آنرا به دیگران نشان بدهند واهمه ای ندارند. آنها همیشه خودشان هستند و این احساس را نمی کنند که باید ماسک بزنند و یا به چیزی که نیستند تظاهر کنند. وقتی که همیشه خودتان باشید زندگی برایتان کمتر پیچیده می شود. با رها کردن این دروغ ها, انسان های شاد نمونه الهام بخشی برای افرادی که در اطرافشان هستند می باشند و آنها را تشویق می کنند تا شکوفا شوند.
آنها همگرا هستند
انسان های شاد برای اینکه بر همه چیز تسلط داشته باشند نگران نیستند, اما همیشه گرایش دارند که جایگاه بالایی داشته باشند. وقتی پیروزی شان را با دیگران تقسیم نکنند این پیروزی مفهوم کمتری برای این قبیل افراد دارد, به همین دلیل هم است که افرادی که برنده جایزه می شوند می ایستند و سخنرانی درباره تمام کسانی که آنها را در این راه کمک کردند انجام می دهند. چونکه هیچ کس بدان جا به تنهایی نمی رسد, و گرفتن تمام آن اعتبار برای خود کار زشت و ناپسندی می باشد. ایده برنده بودن و یا تسلط داشتن یعنی سوق دادن انسان های دیگر به سمت پایین و بالا بردن جایگاه خود. آنها که تاثیر گذاری دیگران را تشویق می دهند و آزادانه لذت موفقیت را تقسیم می کنند گرایش بیشتری به زندگی شادتر دارند.
آنها لبخند زیبایی دارند
فرق زیادی بین لبخند زدن جلوی دوربین و وقتیکه کار شادی انجام می دهیم وجود دارد. هر کسی می تواند با لبخند دندان هایش را نشان بدهد. انسان های شاد از ته دل و گاهی اوقات با تمام انرژی که دارند می خندند. لبخند واقعی نمی تواند تقلبی باشد. وقتیکه می خندید تمام شادی های زندگی تان در آن لبخند تجلی پیدا می کند, و ملزم به جذب تحسین کنندگان می شوید.
آنها سازگار هستند
انسان های شاد از لذت های کوچک زندگی شان شاد می شوند. و اینکار امکان دسترسی آنها به بیشتر منابع شادی ایجاد شده توسط دیگران را می دهد. در عین حال, آنها با تمرکز بروی جزئیات کوچک دچار افسردگی نمی شوند در حالی که انسان های زیادی با اینکار دچار افسردگی می شوند. آنها می دانند که چه کاری ارزش امتحان کردن دارد و از چه کاری باید صرفنظر کنند. انسان های شاد حس عقلانی سنجیده شده ای دارند که آنها را خاکی نگه می دارد. در نتیجه این چشم انداز مثبت می تواند هر مشکلی را به فرصتی برای رشد تبدیل کند.
آنها اطرافشان را با انسان های شاد دیگر احاطه می کنند
فرق نمی کند که بطور فعال بدنبال افرادی باشند که عادات مشابه ای دارند و یا هر جا که می روند باعث ایجاد انرژی مثبت شوند و دیگران را جذب کنند, انسان های شاد معمولا تنها نمی مانند. شادی مسری است. این قبیل افراد تمایل دارند که به یکدیگر توجه کنند و سپس جذاب ترین رفتارهایی را که می بینند تقلید کنند. اگر مردم راضی باشند که با دیگران طوری رفتار کنند که دوست دارند با آنها رفتار شود, این رفتار برای کسانی که آنها را می بینند مسری و غیر قابل مقاومت خواهد بود.
آنها خود محور هستند
یک رابطه خوب که هر لحظه اش با ارزش است یک جزء ضروری از شادی است. اگر در لحظه حال زندگی کردن خیلی ساده است, پس چرا بسیاری از مردم با فکر گذشته و حالشان مشغول هستند؟ افراد شاد از درون راحت هستند. آنها متوجه تمام لحظات زندگی شان هستند و از آن لذت می برند. این کار به آنها این اجازه را می دهد که فرصت هایی برای تفریح و ماجراجویی را ببینند که دیگران ممکن است آنرا نادیده بگیرند. برای همین خاطر هم است که انسان های شاد همیشه زندگی شان مثل پارتی و مهمانی است.
آنها شنوندگان خوبی هستند
ارتباط برقرار کردن بیش از انجام دادن یک سری دستورات است و افرادی که فقط می خواهند ارتباط برقرار کنند تعجب هم می کنند چرا کسی به حرف هایشان گوش نمی دهد. این هماهنگی نمی تواند در خلاء وجود داشته باشد. آیا می توانید تصور کنید که در یک آرایشگاه همراه با 4 نفر دیگر قطعه موسیقی را بخوانید بدون اینکه صدای همدیگر را بشنوید. برای اینکه نوای طنین اندازی داشته باشید, باید به هر چیزی که در اطرافتان اتفاق می افتد گوش بدهید و مکان مناسب برای ارتعاشات تان را پیدا کنید. انسان های شاد همیشه بدنبال دیدگاههای جدید بعنوان راهی برای اینکه آگاهی خودشان را بالا ببرند هستند. احساسات دیگران عمیقا برایشان اهمیت دارد چونکه آنها می دانند خواسته ها و گرفتاری های مردم بیش از آمال و آروزهایشان است. انسان های شاد تعهد مادام العمری برای یادگیری مداوم در خودشان ایجاد کرده اند, و خوب می دانند که بهترین راه برای اینکار این است که ساکت بنشینند و گوش دهند.
آنها سطح توقع کمی دارند
به همین دلیل است که اگر انتظار کمتری داشته باشید, با کمترین چیزها خشنود می شوید. این طرز تفکر به شما اجازه می دهد که رویکردی پایدار و غیر مادی در زندگی داشته باشید. آنهایی که بروی این قضیه تمرکز می کنند که دیگران چه کاری می توانند برایشان انجام دهند. اغلب ناامید هستند, شادی واقعی از درون می آید و نه از سند و اعمال و اشیاء خارج از خود. انسان های شاد اینرا می دانند, و به همین خاطر از خودشان بیشتر از دیگران انتظار دارند. بیشتر دوست دارند پذیرا باشند تا اینکه از کسی توقع داشته باشند, و این به دلیل این است که پذیرفتن بهتر از این است که از کسی توقعی داشته باشیم که برآورده نشود.
آنها قضاوت نمی کنند
هیچ کسی دوست ندارد که مورد قضاوت قرار گیرد. به همین دلیل است که قسمت عمده ای از قضاوت های ما درباره دیگران اشتباه و گمراه کننده است. انسان های شاد از تجربه هایی که بدست می آورند متوجه می شوند که زندگی فرآیند آموزشی همیشگی است و درگیر هر کاری که می شویم ما را به روشی تغییر می دهد. با این آگاهی, هیچ معنی ندارد که کینه از کسی داشته باشیم. انسان های شاد می پذیرند که ما با ضعف های متفاوتی دست و پنجه نرم می کنیم, و هر کسی این توانایی را دارد که در طول زمان متوجه این چیزها بشود. این باعث می شود که انسان های شاد بهتر باشند و هم صحبت صبور بهتری نسبت به کسانی که همیشه دیگران را برای ضعف هایشان قضاوت می کنند باشند.
راه رسیدن به شادی مسیر آسانی نیست. نیاز به حس فروتنی و صداقتی دارد که به آسانی به سمت کسی نمی آید. انسان های شاد به یک دلیل محبوب و موفق هستند. هر کسی که زیاد لبخند می زند باحتمال زیاد کارهای صحیحی هم انجام می دهد. اکنون وقت آن است که دیگر متوجه شوید که چقدر باید از آنها چیزی یاد بگیرید. انسان های شاد نمی خواهند حسادت کنند. آنها می خواهند دیگران را در شادی هاشان سهیم کنند. زمانیکه الهام بخش شان هستید می خواهند که از شما یاد بگیرند. به همین دلیل است که ما انسان های شاد را دوست داریم, و دنیا باحتمال زیاد بدون آنها از حرکت می ایستد. امروز آدم های شادی را که در اطرافتان است در آغوش بگیرید. اجازه بدهید دست تان را بگیرند و شما را به سمت زندگی بهتر هدایت کنند.
ثروت زیاد همیشه شادی به ارمغان نمی آورد. شادی حالت ذهنی است. اگر می خواهید شانس واقعی برای زندگی شاد داشته باشید این قوانین عمومی شادی را دنبال کنید: 10 قانون عمومی شادی که باید دنبال کنید

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 2-07-1394, 12:28   بازدیدها : 847   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .