ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » چطوری به حرفهای خانواده گوش کنیم

چطوری به حرفهای خانواده گوش کنیم

چطوری به حرفهای خانواده گوش کنیم

خانواده در اصل یکی از اساسی ترین روابطی است که هر شخصی در زندگی دارد. به یاد داشته باشید که خانواده، اشخاصی هستند که شما و تنها شما، خیلی بهترمی شناسیدشان. برای اینکه ارتباط بهتری میان شما و افراد درجه یکتان، برقرار کنید؛ باید بیاموزید که چطوری خوب به سخنانشان  گوش دهید، حتی اگر بعضی وقتها باب میلتان نباشد. چگونه؟
1. موقعیت مناسب پیدا کنید
ابتدا، موقعیتی مناسب برای صحبت با اعضای خانواده خود پیدا کنید و طوری به حرف های آن ها گوش دهید که دور از ادب نباشد. مثلا، اگر دو نفر از اعضای خانواده تان می خواهند به صورت خصوصی با هم صحبت کنند، دور از ادب است که به حرف های آن ها، به صورت دزدکی گوش دهید.
2. تماس چشمی داشته باشید
با فرد مورد نظر، تماس چشمی داشته باشید، البته نه به گونه ای که به او خیره شوید و او احساس ناراحتی کند. وقتی که فرد به جنبه های مختلفی تاکید می کند، حواستان باشد که سرتان را به جهت تایید و یا احترام به فرد تکان دهید.
3. در صورت نیاز سوال کنید
درصورتی که پس از بیان موضوعی، نیاز باشد، در آن مورد از فرد سوال کنید. بدین شکل نشان می دهید که موضوع مورد بحث برایتان اهمیت داشته و دارید به فرد مقابل تان احترام می گذارید.
4. خود خودتان باشید
خودتان باشید و خودتان را نشان دهید. خانواده ی شما نحوه ی رفتار شما را می شناسند و عاشق همان هستند.
نکته:
اگر متوجه شدید فرد مقابل شما از صحبت درباره موضوع مورد بحث ناراحت است به راحتی می توانید صحبت را خاتمه دهید. به حرف هایشان گوش دهید، حتی اگر گاهی برایتان آزاردهنده باشد.
 

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 30-06-1394, 21:17   بازدیدها : 1088   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .