ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » لبخند زدن هنر میخواهد

لبخند زدن هنر میخواهد

لبخند زدن هنر میخواهد

بسیاری از زمانها  نیروی یک تماس، نوازش، خنده ملیح، سخن عشقانه، گوش کردن به حرف بزرگترها، تشویق صادقانه یا کارهای محبت‌آمیز کوچک اشخاص دیگر را به حساب نمی آوریم که همه نیروی دگرگونی یک زندگی را دارند.» ~ لئو اف. بوسکالیا
واقعیت این است که هیچ هنری پشت آن نیست. همین که فقط به دنیا آمده‌اید که شاد باشید، و می‌توانید این شادی را با آن لبخند زیبایتان نشان دهید.
همه ما تا حدی می‌دانیم که یک لبخند واقعی چطور باید باشد. یک فرمول ساده دارد:
لبخند واقعی = لبخند تا جایی که چشم‌ها جمع شوند
همه ما به این مسئله آگاهی داریم اما چرا وقتی غریبه‌ای را در مسیرمان می‌بینیم، یک لبخند مصنوعی به او تحویل می‌دهیم؟ بله همان «لبخند مودبانه»! می‌دانید درمورد چه صحبت می‌کنیم.
می‌گویید هدفمان از همه این حرف‌ها چیست؟ درسی برایتان داریم: با چشم‌هایتان لبخند بزنید. اگر آن را واقعاً احساس کنید خیلی طبیعی روی لب‌هایتان نقش خواهد بست.
یک لبخند خیلی ساده است اما در عین حال بسیار قوی است. در زیر به بعضی تاثیرات خوب نشان دادن شادی درونی‌تان با لبخند اشاره می‌کنیم:
• مردم جذبتان می‌شوند — منظورمان از نظر جنسی نیست (که البته ممکن است آن هم اتفاق بیفتد)، اما مردم جذب انرژی شما خواهند شد. وقتی بیشتر لبخند بزنید، انرژی را با خودتان به همه جا خواهید برد که افراد را به سمت شما می‌کشاند. همه دوست دارند کنارتان باشند چون وقتی کنارتان هستند احساس فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کنند. همه ما دوست داریم کنار آدم‌های شاد و پرانرژی باشیم، اینطور نیست؟
• خوشبینی — احساس مثبت بیشتری نسبت به خودتان و دنیای اطرافتان پیدا خواهید کرد.
• شادی و لذت — لبخند ابراز شادی و لذت درونی شماست. یک لبخند مثل یک مارپیچ روبه‌بالا احساس شادی و خوشبختی درونی شما را بالا می‌برد.
• سلامت — لبخند می‌تواند به وضعیت درونی شما هم اثر بگذارد که این خود تاثیری روانی بر سلامت جسمی و ذهنی شما خواهد داشت.
• نزدیک شدن — لبخند مثل یک خوشامد می‌ماند و باعث می‌شود اطرافیان احساس راحتی بیشتری کنند.
• شاد کردن دیگران — لبخند قدرت این را دارد که بقیه افراد را هم شاد کرده و باعث شود آنها هم احساس خوبی نسبت به خودشان پیدا کنند.
• لبخند مسری است — دیگران خیلی سریع و راحت آن را گرفته و می‌توانند تاثیرات بالا را خودشان تحربه کنند.
وارد ماموریت لبخند شوید!
• به غریبه‌ها لبخند بزنید – برای شما هم احتمالاً پیش آمده که از خیابان عبور کنید و تصادفاً با غریبه‌ای رودررو شوید و چشمتان به هم بیفتد و هر دو شما وانمود کنید که جای دیگری را نگاه می‌کرده‌اید. بهترین ماموریت در چنین مواقعی این است که یک لبخند اساسی تحویل آنها دهید. یک لبخند واقعی که دندان‌هایتان را هم نشان دهد. لبخند بهترین هدیه‌ای است که می‌توانید به دیگران بدهید، نه هزینه‌ای برایتان دارد و نه سخت است. نگاه کردن به واکنش‌های دیگران وقتی به آنها لبخند می‌زنید و اصلاً توقع آن را ندارند هم خیلی جالب است. بعضی از آنها سرخ می‌شوند و بعضی هم متعجب شده و به شما لبخند برمی‌گردانند.
• به افراد بی‌خانمان در خیابان لبخند بزنید – آدمهای فقیر و بی خانمان‌ در خیلی از نقاط شهر پراکنده هستند. شاید از خیلی از آنها بترسید اما همه آنها بد نیستند. آنها هم نیاز به توجه و درک دارند. پس به آنها هدیه‌ای بدهید که از پول هم باارزش‌تر است. دفعه بعدی که چنین فردی در خیابان از شما طلب پول کرد، سعی نکنید او را نادیده بگیرید. به سمت او برگردید، لبخند بزنید و احساستان را به او بگویید. اگر دوست ندارید پولی بدهید، عذرخواهی کنید و بگویید که پول خرد همراه ندارید. درعوض برایشان آرزوی روزی خوش کنید. همچنین درمورد دستفروشانی که در خیابان از شما می‌خواهند چیزی از آنها بخرید، لبخند بزنید و تشکر کنید. اینکه سعی کنید جدی باشید و آنها را نادیده بگیرید انرژی بسیار بیشتری از شما می‌گیرد. پس لبخند بزنید تا روز دیگران را هم خوش‌تر کنید.
• کامل لبخند بزنید – احتمالاً لبخند نصفه‌نیمه‌ای که وقتی سعی داریم مودب باشیم تحویل دیگران می‌دهیم را می‌شناسید. مثل وقت‌هایی که در آسانسور کسی را می‌بینیم یا موقع وارد یا خارج شدن از دری کسی روبرویمان قرار می‌گیرد. یک لبخند کامل هم زیباتر است و هم احساس بهتری به مخاطب منتقل می‌کند.
• سر کار لبخند بزنید – وقتی مجبور به انجام یک برنامه تکراری هستید، خیلی راحت حالت یک ربات را پیدا می‌کنید. سعی می‌کنیم که خیلی سریع سر کارمان برویم و برنامه تکراری همیشگی‌مان را شروع کنیم. هدفمان این است که کارمان را جلو ببریم اما گاهی آدم‌های دور و بر مان را فراموش می‌کنیم. ماموریتتان این است که از همان ابتدایی که وارد محل کار می‌شوید، شروع به لبخند زدن کنید.  به همه کسانی که برخورد می‌کنید، یک لبخند واقعی تحویل دهید و نشان دهید که از دیدن آنها خوشحالید. تمرکز روزتان بر این باشد که شادی بیشتری وارد زندگی دیگران کنید.
• یک تحسین کوچک همراه با لبخندتان – وقتی با کسی روبه‌رو می‌شوید به دنبال چیزی برای تحسین کردن در آنها بگردید، نکته‌ای هرچند کوچک، اما حتماً آن را ابراز کنید. یک تحسین کوچک اما واقعی تاثیر شگرفی بر تغییر روحیه دیگران دارد.
پیدا کردن چیزهایی که باعث لبخند زدنتان می‌شوند کار بسیار خوبی است. بد نیست شما هم لیستی برای خودتان تهیه کنید.
نکات دیگر برای آوردن لبخند به زندگی‌تان
• ژورنال لبخند – برای دو هفته همه لحظاتی که باعث لبخند زدنتان شده است را ثبت کنید. هر زمان که احساس ناراحتی داشتید، این صفحات را ورق بزنید تا خاطره‌ها برایتان زنده شده و دوباره لبخند روی صورتتان بیاورد. انگار که آن لحظات را دوباره تجربه می‌کنید و روحیه‌تان بسیار مثبت‌تر خواهد شد. نمی‌توانید در یک زمان هم عصبانی باشید و هم بخندید. روانشناسی فیزیولوژی می‌گوید که اگر عمل فیزیکی با احساس شما در تضاد باشد، احساس درونی شما سعی خواهد کرد با حس بیرونی‌تان تطبیق پیدا کند. یک راه برای تغییر احساستان، تغییر فیزیولوژی‌تان خواهد بود.
• قدردانی – چیزهایی را در زندگی‌تان پیدا کنید که باید برای آنها قدردان باشید. بعد تا جاییکه می‌توانید روی آن چیزها تمرکز کنید.
• شوخ‌طبعی – برای تماشای یک فیلم کمدی وقت بگذارید. با آدم‌های شوخ‌طبع نشست و برخاست کنید.
• با خودتان سر قرار بروید – وقتی احساس نزدیکی بیشتری با خودمان داشته باشیم، احساس لذت بیشتری کرده و به طور طبیعی بیشتر لبخند خواهیم زد.
• به دنبال معصومیت باشید – بازی یک بچه یا حیوان را تماشا کنید. معصومیت و سادگی آنها را ببینید و از حضورشان لذت ببرید. لبخند روی لبتان نیامد؟ دلیل آن این است که شما هم درون خودتان با آن معصومیت ارتباط برقرار کرده‌اید.
چه چیزهایی باعث لبخند زدن شما می‌شود؟ چه کسی امروز لبخند روی لبتان نشاند؟ لذت  و شادی خود را در قسمت نظرات با ما و دیگر خوانندگان تقسیم کنید.
منبع- مردمان

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 30-06-1394, 23:52   بازدیدها : 1122   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .