ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » در دنیای آنلاین چگونه سلامت خانوادگی خود را حفظ کنیم

در دنیای آنلاین چگونه سلامت خانوادگی خود را حفظ کنیم

در دنیای آنلاین چگونه سلامت خانوادگی خود را حفظ کنیم

روز به روز بر وسعت جهان تکنولوژی اضافه می شود و این فناوری بیش از پیش در جهان  آنلاین نفوذکرده و هر شخص که این روزها دوست دارد  به روز باشد یا کسب در آمد کند  مجبور است به  دنیای آنلاین متصل شود. در این بین بچه ها و بقیه اعضای خانواده شما شاید در معرض سو استفاده هایی از دنیای مجازی قرار بگیرند که خوب است پیش از هر آسیبی این دنیای آنلاین را با امنیت بیشتر
همراهی کنید. نکته هایی از سوی کارشناسان و افراد مجربی در این باره بیان شده که ما از طرف پایگاه علمولوژی تصمیم گرفتیم سریع این موراد را در اختیار کاربران عزیز قرار دهیم. با ما همراه باشید.
 
نکته اول : ابتدا خودتان آموزش ببینید و بعد هم به فرزندانتان آموزش بدهید
برای اینکه بتوانید به خوبی از خانواده خود حراست کنید سعی کنید تمام زوایایی از دنیای آنلاین که به شما ممکن است صدمه بزند را بشناسید و بعد از آن سعی در کنترل آن داشته باشید! در این راستا باید بگوییم که فرزندان شما باید بدانند که برخی از سایت ها که اطلاعاتشان را دریافت می کنند و اغلب هم سایت های بازی و گیم هستند قصد سو استفاده دارند پس از آن ها بخواهید اطلاعات خود را در هر وب سایتی ارائه ندهند. این یکی از مهمترین گزینه های حفظ امنیت و سلامت در دنیای مجازی است.
نکته دوم: اطلاعات و اهمیت آن را به فرزندانتان بیاموزید
شاید فرزندشما هم فیس بوکی شده یا اینکه از شبکه های اجتماعی استفاده می کند. فیلتر های لازم را برای فرزندانتان ترسیم کنید و از آن ها بخواهید که هرگز اطلاعاتی مثل عکس و آدرس و شماره و .. را به کسی در این محیط ها ندهند! برخی اوقات از لطافت قلب و دل این بچه ها سو استفاده می شود پس نیاز به آموزش از سوی بزرگ تر ها دارند.
نکته سوم : از نرم افزارهای کنترل سلامت خانواده روی سیستم خود استفاده کنید
نرم افزارهایی هستند که برای نظارت هرچه بیشتر عملکرد اعضا در دنیای مجازی بکار می روند این نرم افزارها قادر به مدیریت زمان، ضبط اسکرین ، ضبط فعالیت ها و حتی گزارش گیری و… مشغولند و می توان از طریق آن روند فعالیت فرزندان را مانیتور و نظاره کرد!
نکته چهارم: پتانسیل های خطرناک را به فرزندان خود بیاموزید
به بچه هایتان بیاموزید که در شبکه های اجتماعی چگونه خطراتی ممکن است آن ها را مورد آسیب قرار دهد سعی کنید تمام زوایا را بررسی کرده و به زبان خود بچه ها به آن ها بگوید. سعی کنید از سایت های مستهجن با ذوق برای بچه ها صحبت نکنید!
نکته پنجم : اهمیت عدم توجه به پیام های مشکوک را به فرزندانتان بیاموزید
اینکه ممکن است گاهی با پیشنهاد نصب نرم افزار یا کلیک بر روی برخی لینک ها به طور اتفاقی مواجه شوید بسیار اهمیت دارد که فرزندان خود را از این مهم و خطرات احتمالی آن باخبر کنید. از فرزندان بخواهید در صورت چنین پیشنهاداتی حتما سیستم را خاموش کنند تا دچار حملات و تهدیدات نشوند.
نکته ششم : مدت زمانی که فرزندانتان با اینترنت کار می کنند را مدیریت کنید!
با اهمیت دادن به مدت زمانی که این بچه ها صرف می کنند تا بتوانند از اینترنت استفاده کنند همچنین با مدیریت هرچه بیشتر این اوضاع به بچه ها کمک کنید که بتوانند حس کنند شما در حال مدیریت آن ها هستید و در محیطی کاملا باز در حال مانیتور کردن آن ها هستید وقتی که بدانند مدت زمان محدودی در اختیار دارند و فعالیتشان مانیتور می شود پس از مشکلات و عوارض این دنیا بیشتر در امان خواهند ماند و سعی دارند کارهای ضروری تر را دنبال کنند.
نکته هفتم: سیستم کامپیوتر را خودتان مدیریت کنید
مهم است که فرزند شما احساس مالکیت رایانه نداشته باشد چرا که این محدویت می تواند مشکل ساز باشد و اجازه هر کاری را به وی بدهد پس یکی از بهترین راه ها این است که این فرزند شما در اتاقش هیچ نوع وسیله دیجیتالی انحصاری مثل تبلت و کامپیوتر و گوشی نداشته باشد.
نکته هشتم: با فرزندانتان به عنوان دوست برخورد کنید
زمانی که شما با فرزندانتان یک رابطه دوستانه ایجاد می کنید خواه نا خواه آن ها به ارتباطات شفاف تن می دهند و شما را قطعا در جریان این ارتباطات قرار می دهند پس دوستی والدین با فرزندان می تواند به میزان زیادی از این فشار ها و مشکلات احتمالی بکاهد!
این ها از مهمترین نکاتی بود که می تواند فرزندان و در پی آن زندگی خانوادگی شما را امن تر و شاد تر کند! پس سعی کنید این موضوع را مهم بدارید و روی آن سرمایه گذاری زمانی و پولی کنید!

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 30-06-1394, 19:01   بازدیدها : 1018   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .