ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » برای اینکه مردم زیاد دوستمان داشته باشند اینگونه باشیم

برای اینکه مردم زیاد دوستمان داشته باشند اینگونه باشیم

برای اینکه مردم زیاد دوستمان داشته باشند اینگونه باشیم

در این مقاله می خواهیم 5 راه ساده و رایگان برای شما بگوییم تا مردم بیشتر به سمت‌تان بیایند و بیشتر دوست‌تان داشته باشند.


1- سلام کردن و احوالپرسی :
اصلا منظورم این نیست که با همه صمیمی باشیم ، ولی یکی از مهمترین کارهایی که برای مردم ارزش دارد سلام کردن و احوالپرسی با آنهاست ، زیاد دیده ام مخصوصا آپارتمان نشینان و برج نشینان در شهر بزرگی مثل تهران همسایه ها نه تنها همدیگر را نمی شناسند ، بلکه حتی سلام هم به هم نمی کنند ، سلام کردن هم محبت مردم را جلب می کند و هم روی اعتماد به نفس ما اثر مثبت دارد ، از همین فردا سعی کنید به تعداد افراد بیشتری – مخصوصا دور و بری ها – سلام کنید و اثر مثبت آن روی اعتماد به نفس خود را ببینید.

2- انجام دادن کارهای شخصی :
تا جایی که می توانید سعی کنید کمتر از مردم درخواست داشته باشید و کارهای شخصی را خودتان انجام دهید ، حتی از نزدیکان و خانواده خود هم سعی کنید کمتر درخواست داشته باشید ، خواسته های کمتر از مردم انسان را دوست داشتنی تر می کند.

3- امر و نهی نکردن :
امر و نهی کردن زیاد – بر خلاف تصور رایج – نه تنها کسی را بالا نمی برد بلکه از عزت نفس فرد نیز می کاهد ، بسیار دیدم شوهران و پدرانی را که مدام دستور می دهند و امر و نهی می کنند و معتقدند با این کار ارزش آنها بالاتر می رود ، در حالی که کاملا برعکس است ، چرا که هر چه تعداد امر و نهی بالاتر برود ، پذیرش آن کمتر می شود ، امر و نهی در شرایط خاصی باید باشد و اگر هر زمان بخواهید از آن استفاده کنید کم کم حرف شما کم اهمیت می شود و  ارزش خودتان نیز پایین می آید ، پس از امر و نهی در شرایطی بسیار خاص و به ندرت استفاده کنید.
4- غر نزدن و انتقاد نکردن :
این مورد هم بسیار جالب است ، افراد از شرایط کشور و شرایط مالی و … انتقاد می کنند و فکر می کنند با این کار ارزش آنها بالا می رود ، به اصطلاح در جامعه ما هر کس منتقدتر باشد یعنی فرد باسوادتری است ، ولی این دید صحیح نیست ، کسی که مدام غر میزند و انتقاد می کند در واقع ناتوانایی خود را بیان می کند و عدم توانایی مدیریت شرایط ، مردم به کسانی علاقمند هستند که حرف های خوب می زنند و اهل غر زدن نیستند ، چرا که از انتقاد و غر زدن اشباع شده اند ، بنابراین تمایل شان به کسانی که حرف های مثبت و غیر منفی می زنند بیشتر است.

5- بیان خوبی های دیگران :
مردم دوست دارند خوبی هایشان بیان شود و فراموش نشود ، از این ویژگی به بهترین نحو استفاده کنید ، اگر کسی خوبی به شما کرده بارها از او تشکر کنید و وقتی او را می بینید یا در جمع خوبی هایی که از او دیده اید را بیان کنید ، بدترین کار ممکن بیان خوبی های خودتان در جمع است ، مردم از آدمهایی که از خودشان تعریف می کنند به تدریج متنفر می شوند ، بهترین کار برای دوست داشته شدن توسط مردم بیان خوبی هایشان است.
امیدوارم شما هم با بکارگیری این راهکارهای رایگان و ساده ، ارتباط بهتری با اطرافیان خود داشته باشید و از این ارتباط لذت ببرید.
منبع-ذهن نو

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 30-06-1394, 18:47   بازدیدها : 738   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .