ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » گذران سختی های زندگی

گذران سختی های زندگی

گذران سختی های زندگی

مشکلات کاری، مشکلات حقوقی، مشکلات تحصیلی، مشکلات ارتباطی، مشکلات مالی، مشکلات خانوادگی و.. باعث ایجاد سختی در زندگی و کاهش تحمل فردی می شوند با راه حل های پیشنهادی ما حتما نتیجه خواهید گرفت.
بزرگ و کوچک ندارد و شاید تنها نقطه اشتراک تمامی انسان ها فارغ از جغرافیایی که در آن زندگی می کنند، باشد. از آسیب های زندگی صحبت می کنیم، آسیب هایی که زمان و مکان نمی شناسند. اما با این آسیب هایی که گاه اثرات طولانی مدتی بر زندگی روان فرد می گذارد چه باید کرد؟ آیا تنها راه مقابله با آنها فراموشی است؟ آیا باید به دنبال یک مقصر باشیم تا فشار روانی را که متحمل می شویم کاهش دهیم؟ آیا شما هم مثل هزاران انسان دیگر هنوز به آسیب ها دوران کودکی و گذشته فکر می کنید؟
 نوشت: اگر این چنین است به دقت گزارش ما را بخوانید، پنج راه معرفی شده به شما کمک می کند تا از آسیب های روحی که هر روز با آنها کلنجار می روید خلاص شوید:
برای پشت سر گذاشتن آسیب قاطع و مصمم باشید
هیچ چیز در زندگی تا زمانی که ما نخواهیم از بین نمی رود. شما نیاز دارید در اولین قدم با خودتان عهد ببندید که آسیب بزرگ زندگی خود را پشت سر بگذارید. عدم آگاهی خواست راسخ شما در این موضوع باعث می شود تا تمامی اقداماتی که برای بهتر شدن انجام می دهید با شکست مواجه شود، این موضوع یعنی شما با یک احساس شکست همیشگی زندگی می کنید. تصمیم برای حل آسیب های زندگی، یعنی شما پذیرفته اید که قدرت تغییر و مقابله با داستان های آزار دهنذه ای که هر روز در ذهن شما تکرار می شوند را دارید.
از دردهای و مسئولیت های خود بگویید
از آنچیزی که شما را آزار می دهد و اجازه نمی دهد راحت زندگی کنید بگویید. لازم نیست شما مستقیم و صریح هر آنچه در دل دارید بگویید، می توانید حرف های خود در شبکه های اجتماعی بنویسید، در قالب یک دل نوشته کوچک بر روی وبلاگ خود بنویسید یا حتی داستان را از زبان فرد دیگری تعریف کنید. از هر شیوه که دوست دارید برای حرف زدم استفاده کنید، برای فهمیدن آنچه آزارتان می دهد اول باید ان را بشناسید و بهترین راه شناخت صحبت کردن در مورد درونیات است.
فراموش نکنید که ما در دنیای سیاه و سفید زندگی نمی کنیم، احساس نا امیدی و یأس شما همیشه به اطرافیانتان مربوط نمی شود. یاد بگیرید که مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرد و از خود تصویر یک قربانی را ارائه ندهید. شما یک کنشگر فعال در عرصه اجتماعی هستید و این یعنی اختیار دارید تا به زندگی خود شکل دهید.
دست از سرزنش دیگران بر دارید
آسان ترین راه در هنگام مواجهه با مشکلات این است که خودتان را در جایگاه قربانی قرار دهید و دیگران را برای هر آنچه پیش آمده سرزنش کنید. اما دقت باشید این کار روز به روز شما را ضعیف تر می کند، زیرا جهان بی توجه به آنچه می گویید در حال حرکت است و این شما هستید که باید همراه با آن حرکت کنید. انتخاب با شماست: می توانید هر لحظه با دید و احساس منفی به دیگران زندگی کنید یا می توانید از زاویه دیدی مثبت به دیگران نگاه کنید. این شما هستید که باید شاد زندگی کنید و هیچ کس در این راه نمی تواند به شما کمک کند. فرصت کوتاه زندگی را به سرزنش کردن دیگرانی که به شما اهمیت نمی دهند نگذرانید.
اکنون و حال را دریابید
زمان واقعی خاک کردن دردها همین حالاست. گذشته را پشت سر بگذارید و به خودتان فرصت تسکین و آرامش دهید. باور کنید که داستان زندگی همیشه یک جور باقی نمی ماند و اتفاقات خوب در انتظار شماست. اگر شما بر اینجا و اکنونی که در آن هستید تمرکز کنید فرصت فکر کردن به گذشته را پیدا نمی کنید. به صورت کاملاً آگاهانه و با اختیار خودتان اجازه ندهید خاطرات گذشته ذهن شما را به خود مشغول کند. مرتب با خودتان تکرار کنید:« گذشته ها گذشته، من در حال زندگی می کنم و مهم ترین چیز لحظه ای است که در آن هستم».
خودتان و دیگران را ببخشید
شاید بسیاری از ما نتوانیم رفتارهای بد دیگران را فراموش کنیم، اما باید حقیقت این است که همه انسان ها لیاقت بخشش و گذشت ما را دارند. گاهی این قدر ما در پیچ و خم مشکلی که داریم غرق می شویم که از موهبتی به نام بخشش برخوردار هستیم. فراموشی بخشش نه تنها نشانه ضعف نیست بلکه عملی است که شما به خودتان و دیگران ثابت می کنید انسان خوبی هستید. به دیگرانی که شما را آزار داده اند نشان می دهید که دوست دارید در زندگی پیشرفت کنید و از خوشی های زندگی استقبال می کنید. از همه مهم تر اینکه خودتان را ببخشید، هیچ دلیلی وجود ندارد که به خاطر آنچه انجام داده اید یا انجام نداده اید دائماً خودتان را سرکوب کنید. نبخشیدن خود یعنی خداحافظی با خوشی و آرامش در زندگی.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 29-06-1394, 14:13   بازدیدها : 830   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .