ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » با این موارد ساده به زندگی امیدوارتر شوید

با این موارد ساده به زندگی امیدوارتر شوید

با این موارد ساده به زندگی امیدوارتر شوید

هنگام دشواری های  زندگی لازم است به خودمان انرژی و امید بدهیم.با چند بهانه ساده می توانید امیدواریتان به زندگی را افزایش دهید.
 «اميد به زندگي» و «رضايت از زندگي» 2 شاخصي هستند که هنوز هم تفاوتشان براي خيلي‌ها مشخص نشده است. خيلي وقت‌ها که از «اميد به زندگي» حرف مي‌زنيم، از «رضايت از زندگي» حرف مي‌زنيم و برعکس، اما اين 2 شاخص تفاوت‌هاي زيادي با هم دارند.
 اساسا «اميد به زندگي» با اعداد سر و کار دارد و با طول عمر مورد انتظار افراد در يک کشور و «رضايت از زندگي»، مفهومي نسبي است که ارتباطي مستقيم با آمال و ايده‌آل‌هاي افراد دارد.
تهراني‌هاي اميدوار به زندگي!
سازمان‌هاي گوناگوني براي شاخص اميد به زندگي رده‌بندي اعلام کرده‌اند که سازمان ملل متحد، سازمان بهداشت جهاني و سرويس اطلاعاتي مرکزي (CIA) برخي از آنها هستند. مطابق آمار سازمان ملل کشورهاي ژاپن، هنگ‌کنگ، ايسلند، سوئيس و استراليا به ترتيب در جهان مقام‌هاي اول را دارند که با حدود82سال از ميانگين جهاني22درصد بالاتر هستند. کشورهاي سوازيلند، موزامبيک، زيمباوه، سيرالئون و لسوتو نيز به ترتيب در پايين‌ترين رده قرار دارند. اميد به زندگي در اين کشورها حدود 42 سال است که 38 درصد کمتر از ميانگين جهاني و نصف کشورهاي بالاي جدول است. اميد به زندگي در ايران براي زنان 6/72، براي مردان 4/69 و در کل 71 سال است که 5/5 درصد از ميانگين جهاني بالاتر است و ايران را بين 195کشور در رتبه 109 قرار مي‌دهد. جالب است بدانيد براساس آخرين نتايج تحقيقات وزارت بهداشت ايران، تهران و گيلان بالاترين و سيستان‌وبلوچستان پايين‌ترين سن اميد به زندگي را در کشور ما دارند.
عوامل موثر بر اميد به زندگي
عوامل گسترده‌اي از جمله سطح سواد، تغذيه، خدمات بهداشتي– درماني و اعتقادات مذهبي بر شاخص اميد به زندگي در جوامع مختلف موثر است و ارتقاي هر كدام از اين معيارها نقش مستقيمي بر افزايش سطح اميد به زندگي خواهد داشت. خدمات بهداشتي و درماني يکي از عوامل موثر بر اميد به زندگي محسوب مي‌شود. هر چه کميت و کيفيت اين خدمات بهتر باشد، متوسط سال‌هايي که افراد جامعه انتظار زندگي دارند نيز افزايش مي‌يابد. تعداد مراکز بهداشتي و درماني، تعداد پزشکان و پراکندگي آنها در جامعه و دسترسي آسان افراد جامعه به پزشک متخصص، دارو، تجهيزات پزشکي و دسترسي به آب آشاميدني سالم از جمله مواردي هستند که مي‌تواند بيانگر سطح کيفيت خدمات بهداشتي و درماني باشد. از طرف ديگر، کاهش مرگ و مير کودکان زير 5 سال، يکي ديگر از عوامل تاثيرگذار بر اميد به زندگي است. تغذيه مناسب هم يکي ديگر از ملاک‌هاي تاثيرگذار بر افزايش ميزان اميد به زندگي است.
رضايت و لذت از زندگي
رضايت از زندگي هدف برتر زندگي افراد بشر است که زمينه‌اي مناسب و مطمئن براي پيشرفت و دستيابي به مراتب بالاتر فراهم مي‌کند. به بيان ديگر، رضايت از زندگي عامل شکوفايي و موفقيت افراد است. مطالعات متعدد نشان داده‌اند عوامل مختلفي از جمله عوامل فردي مي‌توانند بر رضايت از زندگي افراد تاثير بگذارند. رضايت از زندگي را به نوعي لذت از زندگي و با شادي مرتبط مي‌دانند. رضايت از زندگي به عقيده عده‌اي، يعني ايده‌آل بودن تمام شرايط مکاني و زماني و فراهم بودن تمام امکانات براي زندگي سالم و بي‌دغدغه، در حالي که مفهوم حقيقي رضايت از زندگي، نگرش مثبت فرد نسبت به زندگي کنوني، با تمام مشکلات و سختي‌ها، تلخي‌‌ها و ناکامي‌ها و در کنار آن پيروزي‌ها و موفقيت‌ها، شادي‌ها و پرورش استعدادهاست.
 

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 29-06-1394, 13:46   بازدیدها : 717   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .