ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » اعتماد به نفس پایین ها بدانند

اعتماد به نفس پایین ها بدانند

اعتماد به نفس پایین ها بدانند

رزش به طور اتوماتیک‌وار اعتمادبه‌نفس افراد را بالا می‌برد و رویکرد شما را نسبت به زندگی تغییر می‌دهد. علاوه بر آن فرم و شکل بهتری به اندام شما می‌دهد که راهی عالی برای بالا بردن اعتمادبه‌نفس است.
اعتمادبه‌نفس حاصل اعتقادات درونی ما و همچنین اهدافی است که ما برای خود متصور می‌شویم، در دنیای مدرن امروزی این می‌تواند شامل بسیاری از موارد شود؛ اعتمادبه‌نفس فیزیکی یکی از آن‌ها است. ورزش کردن یکی از ابزارهایی است که ما را در دستیابی به اعتمادبه‌نفس فیزیکی یاری می‌کند، حال جدای از عدم توازن فیزیکی شخص و یا نیازهای روزمره شما به انرژی درواقع توان موردنیاز بدن شما برای رسیدگی به امور جاری روزمره زندگی‌تان از اصلی‌ترین دلایل این نوشتار است.
چگونه ورزش کردن باعث افزایش اعتمادبه‌نفس می‌شود؟
در این مقاله مختصر، ما با یکدیگر تأثیرات ورزش کردن بر افزایش اعتمادبه‌نفس افراد را با یکدیگر مرور می‌کنیم و خواهیم دید که چگونه ورزش کردن به بهترین وسیله برای افزایش اعتمادبه‌نفس شما مبدل می‌شود.
در حقیقت داشتن اعتمادبه‌نفس بالا و متعاقب آن داشتن توانایی واقع‌بین بودن می‌تواند تا حد بسیار زیادی به کنترل مشکلات روزمره افراد، حال چه ذهنی و یا جسمی و یا حتی اجتماعی کمک شایانی کند.
در اینجا ما به 10 دلیل بر افزایش این اعتمادبه‌نفس توسط ورزش کردن می‌پردازیم.
1. حس رضایت از خود
افرادی که ورزش می‌کنند نسبت به دیگران که ورزش نمی‌کنند دارای حس رضایت از خود بیشتری هستند زیرا این افراد چنین پیش خود می‌اندیشند که آن‌ها با انجام دادن ورزش علاوه بر حفظ تندرستی خود کار مفیدی را در طول روز انجام داده‌اند و این نوع تفکر نهایتاً به حس رضایت از خود منجر می‌شود و این حس ویژه به شما در افزایش اعتمادبه‌نفس کمک می‌کند.
2- سلامتی جسمی
ورزش کردن باعث می‌شود که سیستم ایمنی بدن افراد بهتر عمل کند و کارایی بیشتری داشته باشد که نتیجه این عملکرد بهتر درواقع کمتر بیمار شدن افراد است، حال این سلامتی جسمی به افراد این حس را القا می‌کند که دارای برتری نسبی هستند و متعاقب آن اعتمادبه‌نفس افراد بالاتر می‌رود.
چگونه ورزش کردن باعث افزایش اعتمادبه‌نفس می‌شود؟
3- بهبود ظاهر افراد
ظاهر هر شخصی بدون شک جزو مهم‌ترین ارکان سازنده اعتمادبه‌نفس افراد است، حال همان‌طور که همگی بر آن واقف هستید داشتن برنامه منظم برای ورزش منجر به داشتن اندامی متناسب و زیبا برای شخص می‌شود که این اندام زیبا بدون شک باعث افزایش اعتمادبه‌نفس افراد می‌شود.
4- تغییر ساختار فکری
گاهی اوقات هر شخصی ممکن است غرق دریای افکار منفی شود و با ناامیدی دست‌وپنجه نرم کند که در این زمان ورزش کردن یکی از راه‌های تغییر ساختار فکری شما از منفی به مثبت است زیرا دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که ورزش کردن منجر به شکل‌گیری ساختار فکری مثبت در افراد می‌شود.
5- ساحل ثبات بودن
محققان در تحلیل رفتارهای اجتماعی افراد به این نتیجه رسیده‌اند که انسان‌ها در شرایط توفانی زندگی که کشتی افکارشان دچار موج‌های سهمگین شده است نیاز به سواحل ثبات و امنیت دارد که یکی از این سواحل امن ورزش کردن است زیرا اشخاص زمانی را که صرف ورزش می‌کنند دارای امنیت ذهنی و روانی خواهند بود و داشتن این سواحل ثبات در زندگی باعث افزایش اعتمادبه‌نفس خواهد شد.
6- اجتماعی شدن
در کل محققان به این نتیجه رسیده‌اند که یکی از راه‌های افزایش اعتمادبه‌نفس و حافظه، داشتن روابط اجتماعی با دیگران است، به‌گونه‌ای که ما در منابع مذهبی نیز شاهد آن هستیم که توصیه‌های زیادی برای انجام صله‌رحم می‌شود، ورزش کردن نیز به دلیل اینکه افراد را در معرض برخورد با دیگران قرار می‌دهد امکان اجتماعی کردن افراد را فراهم می‌کند و متعاقب آن اعتمادبه‌نفس افراد بیشتر می‌شود.
7- گذر از محدودیت‌ها
همیشه در طول تاریخ بشر علاقه زیادی برای گذر از محدودیت‌ها و به دست آوردن حداکثرها بوده است مثلاً او همواره خواستار طول عمر بی‌پایان و یا ثروت بی‌پایان بوده است، گذر از این محدودیت‌ها بدون تردید باعث افزایش اعتمادبه‌نفس می‌شود، ورزش کردن نیز یکی از راه‌های گذر از این محدودیت‌ها است زیرا شما با ورزش می‌توانید محدودیت‌های فیزیکی بدن خود را هرچه بیشتر از قبل کمتر کنید و بر توانایی‌های خود بیشتر بیفزایید که این به افزایش اعتمادبه‌نفس شما منجر می‌شود.
8- افزایش تمرکز اشخاص
اگر شخصی بتواند با تمرکز بیشتری بر روی کاری تمرکز کند از اعتمادبه‌نفس بیشتری برخوردار خواهد بود و محققان ثابت کرده‌اند که ورزش کردن یکی از راه‌های افزایش تمرکز شما بر روی امور محوله است.
9- ترشح هورمون اندورفین در بدن
تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش کردن یکی از راه‌های ترشح اندورفین در بدن است که این ماده می‌تواند استرس و اضطراب موجود در بدن شما را تا حد زیادی کاهش دهد و این کاهش استرس به‌صورت مستقیم باعث افزایش اعتمادبه‌نفس شما می‌شود.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 29-06-1394, 22:20   بازدیدها : 1085   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .