ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » ساده ترین راههای کسب موفقیت

ساده ترین راههای کسب موفقیت

این اصول بسیار ساده و مهم را بریا رسیدن به موفقیت بهتر است رعایت کنید و فراموش نکنید تا خودتان نخواهید موفق نخواهید شد.
 موفقيت حق هر فردي است اما افراد موفق رموزي را در زندگي‌شان دارند که شما نداريد.
وقتي داستان افراد موفق را مي‌خوانيد يا مي‌شنويد آرزوي اين را داريد که کاش همانند آنها بوديد. خودتان را انسان توانمندي مي‌دانيد اما با خود فکر مي‌کنيد که چرا نتوانسته‌ايد به موفقيتي که انتظارش را داشته‌ايد برسيد. رسيدن به موفقيت در گرو پايبند بودن به اصولي است که شايد شما آنها را از قلم انداخته‌ايد.
حس مسئوليت‌پذيري نداريد
چند سال داريد؟ طي سال‌هايي که زندگي کرده‌ايد تا به حال چند کار را نيمه‌کاره رها کرده‌ايد؟ آيا اهدافي در زندگي‌تان داشته‌ايد که در برهه‌اي از زندگي آن را متوقف کرده و به دست فراموشي سپرده‌ايد؟ استمرار و داشتن پشتکار در هر کاري باعث موفقيت مي‌شود. به هر هدفي که در زندگي داريد چه کوچک و چه بزرگ متعهد و نسبت به انجام آن شور و اشتياق داشته باشيد، اما لازمه اين کار دوست داشتن هدفي است که انتخاب کرده‌ايد. تنها زماني مي‌توانيد در رسيدن به هدفتان موفق شويد که استمرار داشته باشيد و استمرار همان‌طور که گفتيم با اشتياق همراه است، اما هر دوي اين عوامل بدون دوست داشتن هدف امکانپذير نيست بنابراين در انتخاب هدفتان دقت کنيد و هدفي را طلب کنيد که با همه وجود دوستش داريد.
مساله مرگ و زندگي است
در زندگي ممکن است اهدافي را دنبال کرده باشيد که رسيدن و نرسيدن به آن مانند مساله مرگ و زندگي برايتان نبوده است، اما چه مي‌شد اگر تصور مي‌کرديد که همه زندگي‌تان وابسته به هدف انتخابي‌تان است. اگر تنها يک بار اين‌گونه به هدفي که پيش رو داريد فکر کنيد خود را براي رسيدن به آن مصمم‌تر و جدي‌تر خواهيد يافت.
تسليم نشويد
همه ما ممکن است در شرايط بحراني سختي به سر برده يا به دليل اوضاع نامطلوب دست از هدف‌هايمان برداشته باشيم، اما يادتان باشد در هيچ‌کدام از اين شرايط نبايد اجازه بدهيد شرايط شما را کنترل کند. اگر نمي‌توانيد اوضاع را مطابق خواسته خودتان تغيير دهيد لااقل تحت تاثير شرايط نامطلوب قرار نگيريد. در بدترين شرايط تسليم نشويد و در حد توانتان کاري کوچک انجام دهيد تا شرايط ، شما را از رسيدن به اهدافتان دور نکند.
تاوان بدهيد
هر چيزي در دنيا قيمتي دارد. اگر مي‌خواهيد به وزن ايده‌آلتان برسيد بايد ورزش کنيد و از خوراکي‌هاي خوشمزه و موردعلاقه‌تان دل بکنيد. اگر دنبال ترفيع هستيد بايد رنج بيشتر کار کردن را به خود بدهيد و به همين ترتيب براي رسيدن به هر چيزي در دنيا بايد قيمت آن را بپردازيد. براي هدفي که در ذهنتان تصويرسازي کرده‌ايد چه قيمتي مي‌خواهيد بپردازيد؟ شايد يکي از دلايلي که باعث شده شما به اهدافتان نرسيد اين بوده که قيمت و بهاي آن هدف ارزشمند را نپرداخته‌ايد و انتظار داشتيد که بدون هيچ زحمتي به آن برسيد.
مراقب جاذبه باش
به هر اندازه‌اي که هدف بزرگ‌تري انتخاب مي‌کنيد موانع بزرگ‌تر و پيچيده‌تري در مقابل شما قد علم مي‌کند. اگر موانع بزرگ باعث دلسردي‌تان شده و شما را از رسيدن به هدفتان منصرف کرده نبايد دليل عقب‌نشيني شما شود. به اين فکر کنيد که هدفتان به اندازه اين موانع بزرگ و قابل‌تقدير است. هيچ انساني روي کره زمين وجود ندارد که مشکلي را تجربه نکرده باشد، اما هرگز اجازه ندهيد که مشکلات همانند جاذبه زمين شما را به سمت خود بکشند بلکه در مقابل آنها بايستيد و اهدافتان را مصرانه دنبال کنيد.
به خودتان ايمان داشته باشيد
تا چه اندازه تحت‌تاثير صحبت‌هاي اطرافيانتان قرار مي‌گيريد؟ تا چه حد به آن چيزي که انتخاب کرده‌ايد اعتقاد داريد؟ شما از آن گروه افرادي هستيد که با هر اظهارنظري مدام از اين شاخه به شاخه ديگر مي‌پريد و اهدافتان را تغيير مي‌دهيد؟ اين موضوع يکي از دلايل بزرگ ناکامي ‌شما در رسيدن به اهدافتان است. بعد از اينکه با دقت و تمرکز و البته مشورت هدفتان را انتخاب کرديد بايد به آنچه که براي آن دست به عمل زده‌ايد اعتقاد کامل داشته باشيد. به خودتان و توانايي‌هايتان ايمان داشته باشيد و باور کنيد که شما منحصربفرد و متفاوت هستيد.
گل و لاي را به جان بخريد
جستجوگران طلا براي پيدا کردن طلا بايد آن را در دل گل و لاي جستجو کنند. براي هر چيزي که آن را درخواست کرده‌ايد بايد در آغاز قدري موانع و سختي را پشت سر بگذاريد و مطمئن باشيد نتيجه همانند همان طلاي جستجوگران طلا خواهد شد. هدف شما همانند طلا در دستانتان خواهد درخشيد.
کمک بخواهيد
رسيدن به هدف بدون کمک گرفتن از ديگران غيرممکن است. اگر به توانايي‌هايتان آنقدر اعتماد داريد که تصور مي‌کنيد بدون راهنمايي مي‌توانيد مسير موفقيتتان را طي کنيد کاملا در اشتباه هستيد. افراد زيادي قبل از شما اين مسير را طي کرده‌اند و تجربياتي را در اختيار دارند که با دانستن آن خود را از آزمون و خطا رهانده‌ايد. علاوه بر اين، مطالعه کردن نيز يکي ديگر از منابع مهمي‌ است که مي‌تواند به شما در انتخاب يک هدف درست کمک زيادي کند. از اين 2 منبع غافل نشويد و از آنها در رسيدن به هدفتان کمک بگيريد.
درست سرمايه‌گذاري کنيد
شما هدفي را انتخاب کرده‌ايد اما در مورد انجام آن اشتياق چنداني نداريد و همين موضوع سبب نيمه‌کاره رها کردن خواسته‌تان شده است. بار ديگر به هدفتان فکر کنيد. اين‌طور فکر کنيد که انتخاب هر هدفي نوعي سرمايه‌گذاري در زندگي‌تان محسوب مي‌شود. آيا آنچه که شما انتخاب کرده‌ايد اثر ماندگاري را بر زندگي‌تان خواهد گذاشت يا امري زودگذر است؟ آيا شما شستشوي ماشيني که آن را براي ساعاتي اجاره کرده‌ايد را برعهده مي‌گيريد؟ آيا در منزلي که تنها براي يک روز در آن اقامت داريد خود را متقبل هزينه‌هايي مانند تغيير دکوراسيون و تزئينات مي‌کنيد؟ مسلما خير. بنابراين براي هدفي تلاش و پشتکار داشته باشيد که اثر ماندگاري روي زندگي‌تان بگذارد. به همين دليل در انتخاب اهدافتان سنجيده‌تر و محتاط‌تر عمل کنيد تا نيمه‌کاره رها نشوند.
هفته نامه زندگی مثبت

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 28-06-1394, 00:37   بازدیدها : 1260   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .