ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » تفاوت احساسات در زندگی زناشویی

تفاوت احساسات در زندگی زناشویی

روحیات زن و شوهر مسلما با یکدیگر متفاوتند و باید در زندگی مشترک همدیگر را با خلق و خوی یکدیگر وفق دهند!
جاوید ثمودی با اشاره به وجود تفاوت‌های روحی میان زن و مرد گفت: دین اسلام با شناخت کامل از انسان و روحیاتش به تفاوت‌های روحی زیادی میان زن و مرد اشاره دارد که علم روانشناسی نیز با پیشرفت‌های خود تا حدودی به این تفاوت‌ها دست یافته است.
این فوق تخصص روانشناسی عنوان کرد: ازدواج پیوند میان زن و مرد است، از این رو برای ثبات این پیوند باید توجه داشت که این دو جنس مخالف دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و تفاوت‌های فراوان به لحاظ روحی و حتی جسمی هستند.
وی با بیان برخی از تفاوت ها میان زن و مرد خاطرنشان کرد: مغز زن و مرد از نظر ساختاری نیز با یکدیگر متفاوت است به گونه ای که حتی مهارت های گفتاری میان زنان و هوش دیداری در مردان برگرفته از این تفاوت های ساختاری است.
ثمودی اظهار کرد: در زمینه حس حسادت میان زنان و مردان نیز تفاوت‌های زیادی وجود دارد تا جایی که مردان قادر خواهند بود این حس را به راحتی پنهان کرده و بروز ندهند، اما زنان به آسانی از این حس پرده بردارند و آن را بروز دهند.
وی در مورد دیگر تفاوت‌ها تصریح کرد: مردان نسبت به قضایا کلی نگر هستند، اما زنان جزیی نگر هستند، از این رو در بسیاری از موارد با یکدیگر تفاوت دیدگاه دارند.
این روانشناس گفت: زنان دوست دارند درد دل کنند اما مرد‌ها در هنگام ناراحتی ترجیح می‌دهند سکوت نمایند، از این رو لازم است با شناخت چنین تفاوتی در واکنش‌ها به دیدگاه‌ها و تفاوت‌های یکدیگر احترام گذاشته و آن را نقطه ضعف تلقی نکنیم.
وی با تاکید بر اهمیت شناخت روحیات زن و مرد توسط زوجین گفت: زوجین در جهت استحکام کانون خانواده باید تفاوت‌های روحی خود اعم از زن یا مرد بودن را بپذیرند، چرا که برخی از اختلافات خانوادگی ناشی از عدم شناخت این تفاوت‌هاست.
ثمودی گفت: با توجه به اینکه ساختار روحی زنان با صبر و شکیبایی بیشتری در تحمل مشکلات عجین است، زنان نقش زیربنایی در حفظ کانون خانواده دارند، اگر زنان به برخی از ویژگی های روحی مردان واقف باشند، بهتر می‌توانند در حل مشکلات و دغدغه‌های زندگی ایفای نقش نمایند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تفاوت‌های روحی و جسمی زنان و مردان نشان برتری از یکدیگر نیست، بلکه با هدف هم‌پوشانی و تکمیل شخصیت زن و مرد در زندگی است، به همین دلیل باید به ابعاد روحی یکدیگر در واقف باشند تا دوشادوش هم برای تعالی و رشد در زندگی تلاش نمایند.
ایسنا

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 28-06-1394, 00:59   بازدیدها : 699   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .