ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » توصیه هایی به والدین در مورد بلوغ نوجوانان

توصیه هایی به والدین در مورد بلوغ نوجوانان

توصیه هایی به والدین در مورد بلوغ نوجوانان

رسیدگی به نوجوانانی که در بحران بلوغشان به سر می برند از همه لحاظ مهم  است و توجه ویژه ای از طرف خانواده می طلبد که در این مطلب در این مورد بحث خواهیم کرد.
منصور دهستانی درهمایش خانواده منسجم، زندگی پایدار در زنجان افزود: شناخت بلوغ نوجوانان و شیوه های کنار آمدن با این نقش اهمیت بسزایی در تکوین شخصیت افراد ایفا می کند.
وی اظهار کرد: والدین باید اطلاعات خود درزمینه مسایل مختلف و مرتبط با نوجوانان اعم از رشد جسمی مناسب و نامناسب، بلوغ جنسی، بلوغ زودرس و دیررس، تغییرات جسمی و روحی، مسایل و پرسش های رایج دوران بلوغ و بلوغ روحی و روانی برای داشتن نسلی پویا و سالم افزایش دهند.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: نوجوان به واسطه اقتضای سنی کم حوصله، استقلال طلب، عصبانی و سرکش شده و تا سن 21 سالگی خود و دوستانشان را باهوش تر از پدر و مادر تصور می کنند.
دهستانی برلزوم اتخاذ تدابیر لازم برای برقراری ارتباط مناسب میان نوجوان و گروه همسالان از سوی خانواده ها تاکید کرد.
وی خود مرکزیت، توهم آسیب ناپذیری خود و دلشکستگی را از جمله مشکلات و خطرهای شایع دوران نوجوانی برشمرد و ادامه داد: نوجوان باید واقعیت ها را بداند و آن را بپذیرد.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: والدین همه پرسش های کودکان را با فراهم کردم زمینه برای مشارکت آنان در دستیابی به جواب سوال هایشان پاسخ دهند.
دهستانی خاطرنشان کرد: برای نوجوان تشویق نکردن بزرگترین تنبیه محسوب می شود.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 28-06-1394, 15:13   بازدیدها : 2227   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .