ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » افتادن در مسیر جاده موفقیت

افتادن در مسیر جاده موفقیت

افتادن در مسیر جاده موفقیت

برخی راهها برای رسیدن به موفقیت وجود دارند که ممکن است هنوز از آن ها بی اطلاع باشید و یا شاید آن ها را به کار نبرده اید.

اغلب افراد موفقيت را يک نقطه خاص تصور مي‌کنند و تا زماني که به آن نرسيده‌اند، احساس شادي و آرامش ندارند در حالي که موفقيت يک روند است که در هر مرحله از آن مي‌توانيد احساسات خوبي را تجربه کنيد، اما در رسيدن به نقطه‌اي که انتظارش را داريد، بايد 5 اصل مهم را رعايت کنيد. اين نکته‌ها را با هم مرور مي‌کنيم.
به احساسات خود بها دهيد
زندگي عاقلانه و بر پايه اصول ايرادي ندارد اما اگر در لحظاتي از زندگي به احساسات خود گوش دهيد، در رسيدن به نقطه‌اي که انتظارش را داريد، موفق‌تر عمل خواهيد کرد. در اين زمينه مي‌توانيد از کمک و راهنمايي افراد با تجربه و موفق نيز استفاده کنيد اما وقتي نسبت به انجام کاري شور و اشتياق پيدا کرديد، دنبال آن را بگيريد و در انجام آن مصر باشيد. پيدا کردن چيزي که شور و اشتياق شما در آن نهفته باشد، يک شبه اتفاق نمي‌افتد. علاوه بر اين، محدود به يک زمان خاص نيست. در طول مسير بايد انعطاف پذير باشيد و در کنار عقل و منطق به دنبال چيزي باشيد که نسبت به آن اشتياق وافري داريد. ممکن است در طول مسير هدف شما تغيير کند و به سمت نقطه‌اي ديگر تغيير جهت دهد. در اين شرايط سفت و سخت نباشيد و با کمک افراد باتجربه مسير درست خود را شناسايي کنيد.
به ديگران خدمت کنيد
موفقيت فقط رسيدن به اهداف و انتظاراتتان نيست. يادتان باشد که رسيدن به يک نقطه دلخواه و مسرت‌بخش وابسته به فراهم کردن يک محيط امن و سرشار از صلح است. شما فقط در محيط سالم و دوستانه مي‌توانيد با آرامش به اهداف خود برسيد. وقتي هيچ حسادت و کينه‌اي بين شما و ديگران وجود نداشته باشد و در حد توانتان به ديگران خدمت کنيد، کمک بزرگي به خود کرده‌ايد و راحت‌تر به موفقيت دلخواهتان خواهيد رسيد. فراموش نکنيد که موفقيت در خدمت به ديگران است.
ثابت‌قدم باشيد
همه روزها روزهاي خوبي نيستند و همه سال‌ها هم بر وفق مراد شما نمي‌گردد. همه ما در مسير زندگي‌مان با روزهاي تلخ و ناخوشايند روبرو شده‌ايم و گريزي از آنها نيست، اما اگر واقعا به چيزي که به‌عنوان هدف انتخاب کرده‌ايد ايمان داريد، نبايد تحت‌تاثير اتفاقات و حوادث تلخ موقتي قرار بگيريد و اراده و انگيزه‌تان را يکباره از دست بدهيد. به دنبال هدفي باشيد که حتي در لحظات ناگوار نيز در درون شما خاموش نشود. وقتي مصرانه به دنبال چيزي باشيد، هيچ اتفاقي نمي‌تواند شما را از مسير موفقيتتان منحرف کند.
مراقب خودتان باشيد
اينکه در زندگي هدفي را انتخاب و شبانه‌روز خودتان را درگير آن کنيد، کار درستي نيست. اگر لحظات زندگي‌تان را فقط با کار کردن و بدون استراحت سپري کنيد، به‌تدريج دچار کسالت و روزمرگي خواهيد شد و ديگر نمي‌توانيد آن‌طور که بايد، از زندگي‌تان لذت ببريد. فراموش نکنيد موفقيت زماني برايتان شيرين خواهد شد که جسم و روانتان در سلامت و آرامش کامل به سر ببرد. مراقب وضعيت جسماني خود باشيد و به‌دليل رسيدن به هدفي خاص خودتان را قرباني نکنيد. ورزش و تغذيه خوب را جزو اولويت‌هاي زندگي‌تان قرار دهيد و هميشه به رعايت آن پايبند باشيد.
موفقيتتان را جشن بگيريد
در راه رسيدن به اهدافتان، موفقيت‌هاي کوچکي به دست خواهيد آورد که بهتر است آن را با ديگران به اشتراک بگذاريد. وقتي شادي‌تان را با ديگران به اشتراک مي‌گذاريد، موفقيت‌هاي بزرگ‌تري در انتظارتان خواهد بود. در هر مرحله که هستيد، پيشرفت‌هاي کوچکتان را با افراد نزديکتان در ميان بگذاريد تا با اين کار هم اعتماد به‌نفس خود را تقويت کنيد و هم در ديگران شور و شوق قدم برداشتن ايجاد کنيد. موفقيت درست مانند يک دانه بذر است. از زماني که آن را مي‌کاريد و تا زماني که دانه گياهتان سبز مي‌شود، هر مرحله از آن يک شادي و پيروزي بزرگي است که بايد به خاطر آن خدا را شاکر باشيد.
www.enterpreneur.com

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 27-06-1394, 00:43   بازدیدها : 935   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .