ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » خوشرویی و همه فواید آن

خوشرویی و همه فواید آن

خوشرویی و همه فواید آن

 اگر می خواهید در میان اجتماع صاحب امتیاز باشید و افراد زیادی با شما ارتباط برقرار کنند و در بین اطرافیان محبوب باشید خوشرو باشید!
یک روان‌شناس گفت: رابطه مستقیمی بین خوشرویی و کسب امتیازات اجتماعی وجود دارد و افرادی که خنده رو و مثبت اندیش هستند شانس بیشتری برای کسب و کار و موقعیت‌های اجتماعی دارند.
لیلا معینی درباره عوارض پرخاشگری و شاد نبودن یک فرد اظهار کرد: در طی زندگی روزمره اگر فردی پرخاشگر باشد، بر اثر تغییرات فیزیولوژیک بدن، آدرنالین ترشح می‌شود که در صورت مداوم بودن برای بدن عوارض بسیاری دارد.
وی ادامه داد: بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی، کلیوی، میگرن و دیابت ناشی از استرس و ترش رویی است، در مقابل اگر فردی شاد و خوشرو باشد، سطح "سرتونین” و "دوپامین” بدن افزایش پیدا می‌کند و برای فرد باعث ایجاد انگیزه و نشاط می‌شود.
این مدرس دانشگاه شانس و امتیاز اجتماعی افراد خوشرو را نسبت به دیگران بیشتر دانست و گفت: رابطه مستقیمی بین خوشرویی و کسب امتیازات اجتماعی وجود دارد و افرادی که خنده رو و مثبت اندیش هستند شانس بیشتری برای کسب و کار و موقعیت‌های اجتماعی دارند و این امتیاز در افراد ترش رو و افسرده کمتر است.
معینی درباره کاهش ریسک بیماری در افراد خنده رو گفت: افرادی که خوشرو و شاد هستند در مقابل کسانی شاد نیستند کمتر بیمار می‌شوند و ریسک بیماری در این افراد کاهش پیدا می‌کند.
وی تصریح کرد: سبک زندگی‌هایتان را تغییر بدهید و تا آنجا که می‌توانید شاد باشید و از منفی‌ها دور شوید و مثبت‌ها را در آغوش بکشید.
عضو انجمن روان‌شناسی ایران آمار بالای افسردگی در کشور را نگران کننده دانست و افزود: امروزه سبک زندگی افراد به صورت ماشینی شده است و آمار دعوا‌ها و پرخاشگری‌ و مشکلات مادی افزایش پیدا کرده و کمتر شاهد خنده و خوشرویی از سوی افراد هستیم که این خود می‌تواند عامل افزایش بیماری‌های روحی و روانی در کشور باشد.
وی به راهکارهای ترویج سلامت اشاره کرد و افزود: توصیه ما این است که افراد صله رحم کنند و در دید و بازدید‌ها به یکدیگر انرژی مثبت دهند تا افکار و سخنان منفی از خانواده‌ها دور شود و گاهی اوقات با آرامش خاطر موسیقی بی‌کلام آرام گوش دهند، همچنین روزی نیم ساعت پیاده روی را فراموش نکنند.
این روان‌شناس بیماری دیابت را در کشور رو به افزایش دانست و اظهار کرد: خنده موجب می‌شود تا شش‌های بدن باز شود و همچنین از بروز بیماری دیابت که ناشی از استرس و اضطراب است به وسیله خنده و شادی می‌توان از آن پیشگیری کرد.
سینانیوز،
 

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 26-06-1394, 17:58   بازدیدها : 880   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .