ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » تصمیم برای خوش بینی

تصمیم برای خوش بینی

تصمیم برای خوش بینی

کافیست اراده کنید و بخواهید خوش بین باشید می بینید که چگونه همه چیز بر وفق مراد شما تغییر خواهد کرد.
 این مسئله کمی من را آزار می‌دهد. ظاهرا حمله‌ای قلبی من را به صورتی تراژیک در دوران جوانی از این دنیا خواهد برد. اینها همه به این دلیل است که من خیلی اوقات «نیمه خالی لیوان» را می‌بینم. علم هم از این نظر حمایت می‌کند.
در بررسی 11 ساله‌ای در دانشگاه ایلینوی پی برده شد که احتمال وضعیت قلبی ایده‌آل در افراد بدبین نصف افراد خوش‌بین است. افراد خوش بین فعال‌تر هستند و شاخص توده بدنی بهتری دارند. آنها تندرست‌تر و خوشحال‌تر از بقیه ما هستند و بیشتر هم عمرمی‌کنند.
می‌خواهم درباره اینکه چگونه این از خودراضی‌های غیرقابل‌تحمل نسبت به این همه چیز احمقانه خوش‌بین هستند، بگویم ولی زمان در اینجا محدود است و شاید فقط دو ماه دیگر از زندگیم باقی مانده باشد
این وسط، باید راه دیگری باشد. اگر قرار باشد کسی در جوانی بمیرد، خوش‌بین‌ها مستحق آن هستند. این یک برداشت داروینیسیتی ساده است. افراد خوش بین بیرون می‌روند و حمام آفتاب می‌گیرند،‌ اما بدبین‌ها در خانه می‌مانند و به این ترتیب سرطان نمی‌گیرند. افراد خوش بین چتربازی می‌کنند تا موج آدرنالین را در خود تجربه کنند، ولی بدبین‌ها خطر نمی‌کنند چون می‌دانند روی دسته‌ای از غازهای وحشی فرود می‌آیند و سپس چترشان باز نمی‌شود و هواپیمای آنها سقوط خواهد کرد و در بالای سر جسد از هم متلاشی شده‌شان منفجر خواهد شد.
من قبلا گاهی اوقات برای سرگرمی خوش‌بین می‌شدم، ولی هیچ‌وقت سرانجام خوبی نداشت. در 2002 فکر می‌کردم «تعدادمان در این راهپیمایی زیاد است و سیاستمداران مجبورند جنگ را متوقف کنند.» و فکرهای دیگر که همگی با ناامیدی تمام شد. اگر شما ذاتا فردی خوش‌بین هستید، این یک معجزه واقعی است و شما از حمله قلبی نخواهید مرد.
اما نه، کنار آمدن با پایان بد همه چیز برای ما بدبین‌ها، عادی است. اگر بخواهم صادق باشم، کمی از آن می‌ترسم. کارهای زیادی هست که باید انجام دهم و نمی‌خواهم زود بمیرم. جاهای زیادی را هنوز ندیده‌ام، فرزندانی دارم که باید آنها را بزرگ کنم. جهان چیزهای ناستودنی بسیاری دارد و من تنها بخشی از آنها را چشیده‌ام.
بنابراین انتخابم روشن است. اگر واقعا می‌خواهم زندگی طولانی و پرباری داشته باشم، باید سمت روشن هر چیز را ببینم. چون، سلامتی من وابسته به این است. اما این نقشه یک مشکل خیلی خیلی کوچک دارد. و آن این است که همه چیز در دنیا افتضاح است. فرانسه؟ افتضاح. اتوبوس‌های لندن؟ افتضاح.
اما اجازه نخواهم داد هجوم این افکار بد من را بترساند. اگر بخواهم از دنیا لذت ببرم، باید قوی‌تر باشم. نه، صبر کنید. دوباره این بدبینی به سراغم آمد. یک چیز دیگر باید امتحان کنم. فصل جدید سریال برودچرچ شروع شده است. اما نه این هم ناامیدکننده است. فهمیدم. آیا عکس کریستوف والتز را هنگام خوردن چیزبرگر در گلدن‌گلوب دیدید؟ خیلی خوب بود. نبود؟ حتی یک دلیل بد هم برای آن پیدا نمی‌کنم. اما نه! در چهره شما مرگ زودرس قلبی می‌بینم.
موفق شدم. من فردی خوش بین هستم. من برای همیشه زنده خواهم ماند… می‌‌دانید من آدمی خوش‌بین شدم! من برای همیشه زنده خواهم ماند…
منبع: Guardia

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 25-06-1394, 02:19   بازدیدها : 899   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .