ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » وقتی نامزدم را تحسین می‌کنم...

وقتی نامزدم را تحسین می‌کنم...

رعایت این اصل در زندگی زناشویی نیز مزایای بسیاری به همراه داشته و شیرینی آن را دو چندان می كند. زن و مرد باید سعی كنند كه از همان ابتدای دوران آشنایی و نامزدی نسبت به این اصل مهم توجه ویژه ای مبذول دارند. زیرا تعریف و تحسین از همسر به او نیرویی دو چندان داده و وی را در مقابله با مشكلات و سختی های زندگی به خصوص مشكلات و فشارهای مالی و عاطفی دوران پر استرس عقد توانمندتر و مقاومتر می كند. در واقع تحسین و تشكر از همسر به خاطر كوچكترین و بزرگترین كارهایش باعث ایجاد حس شادی و سرزندگی در فرد شده و او را نسبت به زندگی مشترك آینده اش دلگرم و امیدوار می گرداند.
وقتی فردی به هر دلیلی همسر خود را تحسین می كند به او این پیام را می رساند كه قدر لطف و محبتش را دانسته و آنها را جزء‌ وظایف فرد مقابل نمی داند. البته افراد باید در این راستا به برخی اصول مهم و اساسی توجه نمایند.
 
- تعریف و تمجید باید به جا و به موقع باشد. یعنی اگر فرد مقابل كاری یا لطفی در حق ما كرد باید در همان لحظه از وی تشكر كرده و او را تحسین كنیم. سپردن این كار به زمان های بعد هم باعث فراموشی آن شده و هم ارزش كار فرد مقابل و ارزش تحسین ما را از بین می برد.
 
- تعریف و تمجید باید به اندازه باشد. به بیان دیگر اگر فردی مدام و بدون دلیل از همسرش تعریف كند، این ذهنیت به او منتقل می شود كه همسرش به صورت نمادین و به قول معروف الكی در حال تعریف از اوست و او هیچ ویژگی مثبتی ندارد كه همسرش واقعا او را تحسین كند. در عین حال روحیه چاپلوسی و دروغ گویی در میان همسران را باب می كند.
 
- در هنگام تحسین فرد مقابل باید از لحنی گرم و صمیمی استفاده كنیم تا هم به دل فرد مقابل بنشیند و هم باور كند.
از افكار منفی و غلطی مثل این که «تعریف باعث پررو شدن فرد مقابل می شود»، «وظیفه اش را انجام داده»،‌ «مردم چند برابر این كارها را بریا همسرشان می كنند» و... بپرهیزید. این افكار شما را از داشتن یك یزندگی موفق فردی و اجتماعی باز داشته و فردی متوقع و مغرور بار می آورد
- هنگام تعریف از نامزدتان سعی كنید دستهایش را در میان دستهایتان بفشارید و به چشمانش نگاه كنید. این امر عمق تحسین شما را چند برابر می كند.  
 
- از افكار منفی و غلطی مثل این که «تعریف باعث پررو شدن فرد مقابل می شود»، «وظیفه اش را انجام داده»،‌ «مردم چند برابر این كارها را بریا همسرشان می كنند» و... بپرهیزید. این افكار شما را از داشتن یك یزندگی موفق فردی و اجتماعی باز داشته و فردی متوقع و مغرور بار می آورد.
 
- از تشویق و تحسین به عنوان یك خصیصه نیكوی اخلاقی بهره مند باشید نه یك تكنیك (چاپلوسی) برای رسیدن به اهداف ریز و درشتتان.
 

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 6-06-1394, 06:19   بازدیدها : 769   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .