ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » دست شما در جیب کیست؟

دست شما در جیب کیست؟


ازدواج به عنوان یک مسئولیت بسیار بزرگ و سنگین، فرآیندی است که همه جوانب زندگی فردی و اجتماعی افراد را در بر می گیرد. به همین دلیل افراد باید قبل از پذیرش آن به برخی آمادگی ها و رشدها مجهز شوند تا شرایطی در آنها حاصل شود که شایستگی پذیرش این امر و پیروزی در آزمون های سخت زندگی را داشته باشند.
بسیاری معتقدند که مهمترین این آمادگی ها رسیدن فرد به بلوغ جسمی و جنسی است. البته رسیدن به این دو بلوغ برای ازدواج کاملاً لازم و ضروری است اما این امر نباید ما را از توجه به رشد جنبه های دیگر شخصیتی فرد مثل رشد اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و ... باز دارد.
 
 
رشد اقتصادی یکی از مهمترین این جنبه هاست که گاه برخی در ازدواج به وجود آن در خود و فرد مقابل توجه نکرده و پس از ورود به زندگی مشترک و مواجهه با مشکلات، به عدم آن در خود یا فرد مقابل پی می برند.
سوالات مهمی که ممکن است در این راستا مطرح شود: رشد اقتصادی چیست؟ از کجا بدانیم که در ما ایجاد شده است یا نه؟ نشانه های آن چه هستند؟
 
منظور از رشد اقتصادی آن است که فرد بتواند شغلی متناسب با رغبتها، ارزشها، تحصیلات، استعدادها و توانایی های شخصی خود پیدا کند، مهارت های لازم آن شغل را بیاموزد و با کسب درآمد قابل قبول بتواند خانواده خود را به شکل شرافتمندانه ای اداره کند. البته فرد علاوه بر انتخاب و انجام شغل، باید دارای شَم اقتصادی یعنی مدیریت مالی، برنامه‌ریزی مالی، سرمایه‌گذاری، گسترش کار و حرفه خود و ... نیز باشد.
 
رشد اقتصادی در جامعه ما بیشتر مربوط به پسران است، زیرا آنها مسول اصلی تأمین نیازهای مالی و اقتصادی خانواده محسوب می شوند. البته وجود جنبه های شم اقتصادی این رشد (مدیریت مالی، برنامه‌ریزی مالی، سرمایه گذاری) برای خانم ها هم لازم و ضروری است. بنابراین هر جوانی که در آستانه ازدواج قرار دارد باید بدون توجه به موقعیت خانواده و شرایط اقتصادی خانواده خود، پیداکردن شغل و کسب مهارت های مربوط به شغل، مدیریت مالی، برنامه ریزی مالی و... را در دستور کار خود قرار دهد.
 
دست شما در جیب کیست؟
البته گاه برخی از افراد و خانواده ها رشد اقتصادی را با داشتن توان اقتصادی بالا اشتباه می گیرند. به بیان دیگر گمان می کنند هر کسی دارایی بیشتری داشته باشد، رشد اقتصادی بیشتری دارد. از دید آنها ازدواج با فردی که تمام شرایط خوب مالی چون خانه، ماشین، درآمد بالا و... را دارد درست و عاقلانه بوده و به موفقیت نزدیکتر است. در حالیکه نه از نظر علمی و نه از نظر تجربی نمی توان ثابت کرد که پولدار بودن فرد نشان دهنده رشد اقتصادی اوست اما می توان این نتیجه را گرفت که رشد اقتصادی فرد، پیشرفت مالی وی را به ارمغان می آورد. معمولاً این گونه افراد به سرعت از پله های ترقی بالا می روند و در زندگی موفق ترند. 
 
نشانه های رشد مهارت های اقتصادی
-داشتن روحیه کارکردن و پذیرش شغل
-قداست قائل شدن به مقوله کار و زحمت کشیدن
-فعالیت متناسب با مهارت ها و پیشرفت درآن
-کسب مهارت لازم جهت بدست آوردن درآمد کافی برای اداره مالی خانواده
-کسب تجربه، تخصص و مهارت های اساسی به منظور ارتقاء شغل
-تقویت روحیه خلاقیت و ابتکارات فردی
-مهارت در مدیریت و برنامه ریزی مالی در زندگی
توسط : مشاورفا  در تاریخ : 6-06-1394, 13:19   بازدیدها : 864   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .