ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » درباره مادیات شفاف صحبت کنید

درباره مادیات شفاف صحبت کنید

در این بین برخی مولفه ها وجود دارند که چگونگی تقسیم وظایف میان زن و مرد را مشخص کرده و بر مدیریت زندگی مشترک تاثیر می گذارند.
1) شغل مرد
افرادی كه داری شغل ثابت و سالم هستند معمولاٌ از شخصیت قابل اعتمادی برخوردارند. برای بعضی دخترها شغل همسر آینده شان از هر چیزی مهم تر است. بهتر است دختری كه برای علم ارزش زیادی قائل است با فرد ثروتمندی كه علم ندارد ازدواج نكند. و همچنین فردی كه تفكرات مادی دارد اگر با اهل علم ازدواج نكند راحت تر خواهد بود. تضاد بین این دو تفكر زیاد است و به مخدوش شدن زندگی زناشویی می انجام.
 
2) شغل زن
ممكن است دختری قبل از ازدواج مشغول شغلی بوده یا دوست داشته باشد قبل از ازدواج كار كند. در هر حال دخترانی كه فكر می كند می توانند عقیده و نظر شوهر خود را در مورد شاغل بودن یا نبودن عوض كنند اشتباه بزرگی را مرتكب می شوند. بعضی از مردان دوست ندارند كه همسرشان خارج از منزل كار كنند و بعضی دیگر علاقه دارند كه همسرشان در اجتماع مشغول كار و حرفه ای باشند. پس دختر و پسری كه می خواهند با هم ازدواج كنند درباره كار كردن یا نكردن بحث و گفتگو كنند.
 
آگاهی كامل زن ازنوع و كیفیت كار مرد و میزان درآمد او
هر دختری قبل از ازدواج باید از نوع و كیفیت كار مرد اطلاع داشته باشد. بعضی از كارها به گونه ای است كه مرد باید به مسافرت چند روزه برود و غیبت او ممكن است مشكلاتی را برای همسر و فرزندان ایجاد كند. آگاهی دختر از درآمد مرد موجب می شود كه او بداند این میزان درآمد می تواند خواسته ها و نیازهای او را تأمین كند یا نه. بعضی دختران نسبت به این موضوع بی توجه هستند و پس از ازدواج از وضعیت شغلی و معیشتی خود اظهار نارضایتی می كنند و ممكن است به جدایی بیفتند.
متاسفانه خیلی ها به دلیل ترس از مادی گرا جلوه کردن، درباره مسائل مالی صحبت نمی کنند. اما به یاد داشته باشید حق شما و طرف مقابل تان است که همه ابهاماتش در این زمینه برطرف شود
آگاهی كامل مرد از نوع و كیفیت كار زن
یك خانم حق دارد كه از تحصیلات، توانایی ها، و استعدادهای خود برخوردار باشد. اگر زنی دارای كار و درآمدی است ممكن است مرد كار و درآمد او را یك امتیاز برای ازدواج بداند. در هر صورت شرایط و كیفیت كار زن و حق او نسبت به درآمدی كه دارد باید مشخص شود. متأسفانه برخی مردان با طمع ثروت خانوادگی یك دختر با او ازدواج می كند چنین ازدواجی به یك زندگی آرام و طبیعی منجر نخواهد شد.
 
3) نقش مسكن
پس از شغل، عامل دیگری كه مطرح می شود مسكن است. داماد سر خانه شدن، یا زندگی كردن با خانواده همسر، دخالت های آنها و دیگر خویشاوندان در نهایت موجب اختلاف می شود. بنابراین منظور از داشتن مسكن الزاماٌ مالكیت آپارتمان یا خانه نیست. اما در صورتی كه وسع مالی نباشد، آن چه مهم است استقلال در مسكن است ولو این كه یك مكان بسیار كوچك و استیجاری باشد.
 
 مسائل مادی در زندگی
4) پول
پول یكی از عوامل اصلی سوء تفاهم زوج هاست. بنابراین باید با خواستگارتان درباره مسائل مالی به طور شفاف گفتگو كنید و آقا دامادها هم باید به طور شفاف در این زمینه صحبت کنند. متاسفانه خیلی ها به دلیل ترس از مادی گرا جلوه کردن، درباره مسائل مالی صحبت نمی کنند. اما به یاد داشته باشید حق شما و طرف مقابل تان است که همه ابهاماتش در این زمینه برطرف شود. هر چه اطلاعات بیشتری داشته باشید بهتر می توانید تصمیم بگیرید. سطح مالی خانواده ها، میزان پس انداز شخصی پسر، درآمد ماهیانه زن و مرد، میزان کمک احتمالی خانواده ها، دارایی های اختصاصی دختر و پسر و... مواردی است که باید پیش از ازدواج درباره آنها به طور شفاف صحبت کنید. بهتر است صحبت درباره این مسائل به جلسات دوم و سوم خواستگاری موکول شود.
 
هزینه اقتصادی و اجتماعی ادامه تحصیل
ادامه تحصیل مستلزم فداكاری همسران است. زیرا باید مخارج خاصی را برای تحصیل اختصاص دهند. در صورت ادامه تحصیل فرصت كافی برای كسب درآمد بیش تر وجود خواهد داشت. بیان این مسئله به هنگام خواستگاری و پس از ازدواج خیال هر دو نفر را راحت تر و تصمیم گیری شان براساس واقعیات موجود است نه برپایه رویا و آرمان ها.
شیو ه های خرج و پس انداز، مدیریت مالی، مشكلات مالی، صداقت مالی، برنامه ریزی مالی، توقعات مالی و... از جمله مواردی هستند كه باید پرسیده شوند تا تصویر روشن‌تری از وضعیت مالی آینده خانواده و زندگی داشته باشید.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 6-06-1394, 06:21   بازدیدها : 877   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .