ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » جنگ اول به از صلح آخر!

جنگ اول به از صلح آخر!

عاشق شده‌ايد و مي‌خواهيد ازدواج کنيد و باقي زندگيتان را در کنار فرد مورد علاقه‌تان باشيد، مبارک باشد! احتمالا هر روز با او بيرون مي‌رويد و هنگام غذا خوردن در مورد علايق خود با او صحبت مي‌کنيد. درباره آينده فرزنداني که خواهيد داشت، درباره شغل‌تان، رنگ مورد علاقه‌تان، غذايي که دوست داريد و هزار مساله ديگر که همه افراد در دوران نامزدي درباره آنها صحبت مي‌کنند.
خلاصه در مورد همه چيز صحبت مي‌کنيد به غير‌از پول!
اصلا غير‌ممکن است درباره مسائل مالي صحبت کنيد، چرا که فکر مي‌کنيد درباره پول صحبت کردن زشت است و اول زندگي نبايد راجع به آن صحبت کرد. پول خوشبختي نمي‌آورد و ...
اما بهتر است بدانيد امروز بسياري از مشکلات و به هم خوردن ازدواج‌ها به خاطر پول است.وقتي داريد حرف‌هاي عاشقانه مي‌زنيد يک لحظه به اين موضوع فکر کنيد که همان طور که درباره مسائل مختلف نظرات مختلف داريد، حتما عقايد متفاوتي هم درباره پول داريد. يکي ممکن است پول را فقط براي خرج کردن بخواهد و ديگري از پول براي کسب قدرت استفاده کند. همين تعارض‌ها باعث مي‌شود در زندگي مشترک مشکلاتي پيش بيايد و به جاي آرام صحبت کردن و گل هديه دادن فرياد بزنيد و بشقاب پرت کنيد.
مي‌بينيد! بيشتر اين مخالفت‌ها و ناسازگاري‌ها به خاطر نوع نگاه متفاوتي است که زوج‌ها به پول دارند. پس اگر نمي‌خواهيد در زندگي مشترکتان به‌خاطر مسائل مالي دعوا کنيد قبل از ازدواج به نکات زير حتما بپردازيد.
 
1) از نامزدتان بپرسيد درباره پول چه نظري دارد.
هيچ اشکالي ندارد اگر از همسر آينده‌تان بپرسيد نظرش درباره پول چيست. اينکه در کودکي چه زندگي‌اي داشته و پول چه نقشي در زندگي او بازي کرده است. آيا براي پول در آوردن زحمت کشيده است؟ خانواده‌اش چگونه زندگي کرده‌اند و نظرشان درباره مسائل مالي چيست؟ لازم نيست مثل تست کنکور ليستي تهيه کنيد و جلويش بگذاريد تا او تيک بزند، کافي است به راحتي در اين باره با او صحبت کنيد.
 
2) عقيده خودتان را درباره پول بيان کنيد.
اگر اين کار را انجام دهيد باور کنيد نامزدتان فکر نمي‌کند شما عجب آدم مادي‌اي هستيد و پول برايتان اهميت زيادي دارد. بلکه متوجه مي‌شود شما چگونه فکر مي‌کنيد در ضمن هيچ اشکالي ندارد که به او بگوييد از بي‌پولي و فقر مي‌ترسيد و شايد اصلا دلتان مي‌خواهد مرفه زندگي کنيد. اگر اکنون درباره اين مسائل با او صحبت نکنيد نامزدتان چه مي‌داند دوست داريد چگونه زندگي کنيد !
 
3) از او بپرسيد خريد بزرگ از نظرش چيست.
 اگر بدانيد همسر آينده‌تان درباره خريد کردن چه نظري دارد نصف مشکلاتتان حل مي‌شود. شايد شما تصور کنيد او از آن آدم‌هايي است که به يک باره براي شما يک حلقه گران قيمت مي‌خرد و مي‌آورد خانه! اما بعدا در زندگي مشترک متوجه مي‌شويد که اگر پول قبض تلفنتان زياد بيايد، او واکنش شديدي نشان مي‌دهد. شايد منظوري هم نداشته باشد و دليل واکنشش اين باشد که پولي براي اجاره‌خانه و خرج‌هاي ديگر باقي نمي‌ماند اما تمام اينها با تصور ذهني شما متفاوت است و آن وقت متوجه مي‌شويد که در زندگيتان دچار سوءتفاهم شده‌ايد.
 
4) درباره حساب بانکي‌تان با يکديگر صحبت کنيد.
يادتان باشد حتما از نامزدتان بپرسيد که آيا حساب مشترک بانکي باز بکنيد يا اين که پول‌هايتان را در حساب جداگانه نگهداريد. اين موضوع براي بسياري از زوج‌ها اهميت دارد و تجربه نشان داده است خيلي از دعواها و جنجال‌هاي اساسي هم سر همين موضوع بوده است پس تکليف‌تان را از روز اول روشن کنيد. البته فراموش نکنيد قرار است با هم زندگي مشترک زيبايي را آغاز کنيد و بهتر است همه چيز را به طور مشترک استفاده کنيد.
 
5) تصميم بگيريد کدام يک قرار است پرداخت هزينه‌ها را بر عهده بگيرد.
تصميم بگيريد کدام يک قرار است پول آب و برق و گاز و هزار قبض ديگر را پرداخت کند. شايد بگوييد اين کار آقايان است اما اين طوري به ماجرا نگاه نکنيد، شايد شما هم کار مي‌کنيد و مي‌توانيد در مخارج خانه به همسرتان کمک کنيد. آخر هر ماه بنشينيد و درباره دخل و خرج خانه با هم صحبت کنيد. البته فراموش نکنيد که شما يک زوج خوشبخت هستيد و صحبت کردن درباره مخارج خانه امکان ندارد شما را عصباني کند.
 
6) لطفا درباره قرض‌‌هايتان صحبت کنيد.
مقروض هستيد و به ديگران حسابي بدهکاريد! لطف کنيد به همسرتان بگوييد. چون او هيچ گناهي ندارد که در آينده زير بار قرض‌هاي شما برود. اگر هم دلش بخواهد بگذاريد با خواسته خودش اين کار را انجام دهد. نه اين که در عمل انجام شده قرار بگيرد. در ضمن به هر صورتي که شده متوجه شويد که آيا نامزدتان مقروض است و اگر هست دليلش چيست؟ به هر حال تحقيقات قبل از ازدواج شامل همين مسائل مي‌شود!
 
قبل از خريد هر وسيله‌اي براي منزل با همسرتان مشورت کنيد با وجود اين که با او اختلاف نظر داريد. زيرا مشورت کردن باعث مي‌شود کار به لج و لجبازي نکشد. در نتيجه شما مانع از يک جنجال شده‌ايد.
 
 
همسرتان خسيس است؟پس بخوانيد.
کنترل و دخل و خرج و آينده‌نگري از صفات بسيار خوب است اما مشکل آنجا پيش مي‌آيد که يکي از زوج‌ها... .آنوقت است که شما سردرگم مي‌شويد و نمي‌دانيد بايد چه کاري انجام دهيد! اولين چيزي که بايد به خاطر داشته باشيد اين است که امکان دارد خساست همسرتان از بين نرود اما شما مي‌توانيد با تلاش، رفتار او را کمي تغيير دهيد.
خساست
بهترين راه اين است که بپذيريد همسرتان خسيس است و با اين مشکل روبه‌رو شويد. اين طور راحت‌تر مي‌توانيد رفتارهاي او را تحمل کنيد.
کمي مشکل است اما قبل از خريد هر وسيله‌اي براي منزل با همسرتان مشورت کنيد با وجود اين که با او اختلاف نظر داريد. زيرا مشورت کردن باعث مي‌شود کار به لج و لجبازي نکشد. در نتيجه شما مانع از يک جنجال شده‌ايد.
سعي کنيد براي خريدهاي شخصي تنها بيرون برويد به اين صورت راحت‌تر خريد مي‌‌کنيد. اما قبل از خريد حتما به او اطلاع بدهيد تا احساس نکند شما از او فاصله گرفته‌ايد و دوست نداريد با او بيرون برويد. مي‌توانيد از ذکاوت زنانه‌تان استفاده کنيد.
هيچ وقت سعي نکنيد به خاطر داشتن اين رفتارش او را مسخره کنيد يا دائم به‌رويش بياوريد. اگر هم اين کار را کرده‌ايد از اين به بعد نکنيد يا حداقل در مواقع ضروري اين کار را انجام دهيد.
زماني که خساست همسرتان شما را چنان آزار مي‌دهد که عصبي و غمگين مي‌شويد، درباره ناراحتي خود با او صحبت کنيد. البته نه با داد و عصبانيت. بلکه به آرامي برايش توضيح دهيد که از رفتار او خجالت مي‌کشيد و ديگر نمي‌توانيد اين رفتارها را تحمل کنيد. اگر با او منطقي صحبت کنيد امکان اين که به خودش بيايد و در رفتارش تجديدنظر کنيد بسيار زياد است.
وقتي کودکتان از رفتار همسرتان ناراحت شد، به او مقابله و لجبازي را ياد ندهيد، فقط به او توضيح بدهيد که اين رفتار پدر يا مادرش دليل خاص خودش را دارد و او بايد به عقيده آنها احترام بگذارد.
 
افراد خسيس اگر سليقه خوبي هم داشته باشند هنگام خريد کردن اول به قيمت آن توجه مي‌کنند، بنابراين به جاي اين که از همسرتان دلخور شويد و او را مسخره کنيد از او تشکر کنيد که هزينه‌هاي خريد را تقبل کرده است. اين نوع رفتار شما باعث مي‌شود رفتارهايش را تغيير دهد و خودش متوجه خساست بيهوده‌اش بشود.
همسرتان خسيس است چه ربطي به دوستان و آشنايان دارد که رابطه‌تان را قطع مي‌کنيد، اين راه چاره نيست. با حفظ تعادل در رفت‌وآمدها مي‌توانيد اين مشکل را آرام‌آرام حل کنيد.
در آخر اگر متوجه شديد هيچ يک از اين روش‌ها موثر نبود مي‌توانيد از يک روانشناس يا مشاور کمک بگيريد. حتما مشکلتان حل مي‌شود.
توسط : مشاورفا  در تاریخ : 6-06-1394, 21:37   بازدیدها : 1156   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .