ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » بازیگر شدن در زندگی مشترک

بازیگر شدن در زندگی مشترک

علت اصلی این اختلاف میان زن و مرد ریشه در برخی عوامل به خصوص نبود مهارت و آگاهی دارد. زن و مردی که در دوران نامزدی نتوانسته باشند درست بازی کردن را تمرین کنند هرگز نمی توانند در زندگی مشترک خوب بازی کنند و پیروز شوند.
 
در واقع پس از جاری شدن خطبه عقد زندگی مشترک دختر و پسر در قالب شکلی خاص آغاز می شود. این دوران فرصت بسیار مناسبی است که آنها برای بازی اصلی یا همان زندگی مشترک شان تمرین کنند. میزان مهارتی که دختر و پسر در این دوران براساس تمرین های مکررشان کسب می نمایند آنها را بیشتر و بیشتر به پیروزی در زندگی مشترک آینده شان نزدیک می نماید.
 
پسر و دختر در دوران نامزدی می توانند به چهار شیوه متفاوت نقش خود را بازی کنند
1- بازی برنده – بازنده : در این روش مرد به هر طریقی که شده حتی به قیمت لِه کردن همسرش پیروز می شود. مثلاً در خرید عروسی مرد می‌ گوید: آن لباس آبی مناسب است آن را می خریم. زن هم می گوید: نه واقعیتش من آن لباس سبز را بیشتر پسندیدم چون خیلی به من می آید. آن‌ها بر سر این جریان بحث می کنند تا اینکه مرد با عصبانیت می گوید همان لباسی که من می گویم را می خریم. همین و بس. زن هم در عین حال که ناراحت شده، مجبور به سکوت می شود.
در این بازی مرد به خواسته خود رسید (برنده) ولی به قیمت آزار دادن همسرش (بازنده).
 
2- بازی بازنده – برنده : در روش دوم بازی زندگی خانم ها براساس روحیات بسیار حساس و خاصی که دارند سعی می کنند خود را ببازانند تا دیگران به خصوص همسرشان ببرد. مثلاً هر وقت دختر و پسر برای خرید بیرون می روند، دختر با اینکه نیاز دارد لباس بخرد به همسرش می گوید: من لباس نمی خواهم شما برای خودت بخر. 
 
3-بازی بازنده- بازنده : زن و مرد در این روش چنان بازی می کنند که در نهایت هر دو طرف ببازند. مثلاً مرد می گوید: حالا که تو لباس دلخواه مرا نمی خری، من هم هیچ لباسی برایت نمی خرم. لباس بی لباس.
در این روش نه زن به خواسته خود می رسد (بازنده) نه مرد (بازنده).
 
4-  بازی برنده – برنده : در حالت چهارم بازی هر کدام از طرفین از صمیم قلب دوست دارند که فرد مقابل در بازی برنده شود. در واقع هر کدام برنده شدن نامزدش را برنده شدن خودش تلقی می کند. در این حالت گویی طرفین با هم هم بازی اند و در یک تیم بازی می کنند. بردن هر کدام به معنای بردن دیگری است. مثلاً دختر خانم می گوید: اگر شما از آن لباس آبی خوشت آمده من آن را می خرم. نامزدش هم در مقابل می گوید: ولی من گمان می کنم لباس سبز بیشتر چشم شما را گرفته بهتر است آن را بخریم.
مسلما روش بازی «برنده – برنده» بهترین روش زندگی محسوب می شود. این روش تنها روشی است که دختر و پسر هر دو در نهایت ادب و احترام و خوشحالی پیروز بازی می شوند. بنابراین سعی کنید زندگی تان را طوری پیش ببرید که همیشه روی قواعد این بازی حرکن کنید
توسط : مشاورفا  در تاریخ : 6-06-1394, 12:41   بازدیدها : 884   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .