ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » اگر خواستگار نیاید!؟

اگر خواستگار نیاید!؟

اطراف‌تان كسانی هستند كه مشتركات زیادی با شما دارند اما آن‌ها هم به‌عنوان یك همسر روی شما حساب نمی‌كنند و تمایلی به ازدواج با شما ندارند؟
دوستان دوره دبیرستان و دانشگاه‌تان یكی‌یكی سر خانه و زندگی خودشان رفته‌اند و احساس می‌كنید كه تنها مانده‌اید؟ اگر مدام ذهن‌تان را با این فكر و خیال‌ها پر كرده‌اید، بهتر است دست بردارید و از مجردی‌‌تان یك بحران پر از غصه نسازید. 
شاید هنوز آمادگی ازدواج ندارید و نتوانسته‌اید آنطور كه باید برای ساختن یك زندگی مشترك آماده شوید. ازدواج كردن موضوعی نیست كه بتوان برایش الگو و راه حل ارائه كرد اما شاید با خواندن مراحل زیر بتوانید برای ازدواج‌تان آماده‌تر شوید و دست از این نگرانی‌ها هم بردارید. 
 
آه و ناله نكنید
به منفی‌بافی‌های‌‌تان پایان دهید. نباید اجازه دهند نگرانی از این مساله تمام زندگی و آینده شان را مختل کند. مردان اغلب بین یک دخترخانم مجرد با مشکلات روحی و خلقی و یک دختر خانم مجرد با روح و روان سالم حتما دومی را انتخاب می کنند، زیرا در این صورت است که می توانند دیر یا زود ازدواج مناسبی داشته باشند. فراموش نکنید کم نیستند افرادی که اگرچه کمی دیرتر ازدواج کرده اند، ولی ازدواج موفقی داشته اند.
وقتی كه با دوستان یا خانواده‌‌تان صحبت می‌كنید، خشم یا عصبانیت‌‌تان از این‌كه ازدواج نكرده‌اید را بروز ندهید. به جای این‌كه مدام از ازدواج نكردن‌تان حرف بزنید سعی كنید در مورد موضوعاتی كه برای طرف مقابل‌تان جالب است گفتگو كنید و اگر هم كسی از شما پرسید كه چرا ازدواج نكرده‌اید، به جای آه و ناله كردن خیلی منطقی بگویید كه هنوز با فردی كه برای‌تان مناسب باشد روبرو نشده‌اید.
 
با خود مهربان باشید
دختری ناامید، عصبی و پرخاشگر که طلبکار از دنیا و دیگران است، چگونه انتظار دارد که فرد مناسبی برای ازدواج پیدا کند! دختری که هنوز با هم جنس خود نمی تواند درست ارتباط برقرار کند، چگونه انتظار دارد که دیگران به او خواستگار معرفی کنند! دختران باید روی شخصیت خود و به خصوص مهربانی با خود، کار کنند. برخی از دختران امروز به دلیل داشتن تحصیلات و شغل، بخشی از زنانگی خود ازجمله مهربان بودن را کم رنگ کرده اند، در صورتی که یک مرد، حس محبت و مهربانی و حمایت همسر خود را می خواهد اما متاسفانه برخی دختران با تحصیل و شغل خود می خواهند که قدرت خود را به رخ فرد مقابل بکشند که در این صورت مردان فراری می شوند!
بخشی از زن بودن زنان، در ارتباط با همسر و زندگی مشترک و نقش مادری شکوفا می شود و اینکه مورد حمایت و دوست داشته شدن همسر قرار بگیرند
زندگی‌‌تان را شلوغ كنید
برای مشغول كردن ذهن‌تان و شلوغ كردن زندگی‌‌تان راه‌های دیگری پیدا كنید. درست است كه هر تعلقی در زندگی جای خودش را دارد و هیچ‌چیز نمی‌تواند جای یك همراه خوب را برای شما پر كند اما اگر ازتك‌بعدی بودن دست بردارید و مشغولیت‌های دیگری برای خود‌تان ایجاد كنید خیلی چیزها تغییر می‌كند. سعی كنید كار مورد علاقه‌‌تان را پیدا كنید و آن را جدی بگیرید، برای زندگی‌‌تان دلیلی پیدا كنید.
این دلیل می‌تواند كار، تحصیل، دوستان‌، خانواده یا هر چیز دیگری باشد. همانطور كه گفتیم این موارد نمی‌تواند جای یك رابطه حمایت‌گرانه و عاطفی را پر كنداما اگر شما زندگی‌‌تان را پوچ و بی‌معنا نبینید و دلایل زیادی برای افتخار كردن به‌خود و زندگی‌‌تان داشته باشید، حال‌تان خیلی بهتر از حالا می‌شود. ظاهر‌سازی‌ كافی نیست بلكه باید با دل و جان همه این‌ها را تغییر دهید.
 
در درجه اول یک زن باشید
برخی از دختران، زن بودن خود را فراموش کرده اند. این که تحصیل کنند و سر کار بروند، چیز خوبی است اما متاسفانه برخی از دختران امروز از آن طرف بام افتاده اند! بخشی از زن بودن زنان، در ارتباط با همسر و زندگی مشترک و نقش مادری شکوفا می شود و اینکه مورد حمایت و دوست داشته شدن همسر قرار بگیرند. دختران در ظاهر، این قضیه را کتمان می کنند. آنها با وجود موقعیت های خوب ازدواج اما همه درها را به روی خود بسته اند. چرا که تمام زندگی شان را در کار خلاصه کرده اند، آنها می خواهند به همه نشان دهند خودشان از پس کارهایشان برمی آیند و نیازی به ازدواج نمی بینند، اما اگر با خود صادق باشند، این نیاز را احساس می کنند. فراموش نکنید مردها تمایل دارند با خانمی ازدواج کنند که در درجه اول یک زن است.
 
توقعات خود را بهینه کنید
 برخی از دختران همه‌چیز را با هم می‌خواهند و در جمع دوستان و بستگان به گونه‌ای هم صحبت می‌کنند که در دیگران این تصور را ایجاد می‌کنند که آنها بسیار متوقع می‌باشند و اهل سازگاری نیز نیستند. اگر مرتکب این اشتباه شده‌اید سعی کنید با کم کردن این توقعات و بیان این مسئله در موقعیت‌های مناسب (انتظارات من برای ازدواج و …) زمینه ازدواج خود را فراهم کنید.
در جمع هایی که از شما درباره تمایل تان به ازدواج سوال می شود، به گفتن این عبارت بسنده کنید: «اگر مورد خوبی باشد من به ازدواج مایلم.» یا «من آدم سختگیری نیستم و اگر خواستگار موجه و هم کفوی باشد مخالفتی ندارم»
 
 
جذابیت‌تان را زیاد کنید
ما یك زیبایى داریم و یك جذابیت. زیبایى یعنى درشتى چشم ها،قد بلند، تناسب آن با وزن بدن ،چهارشانه و گندمگون بودن و ...كه معمولاً ارثى است .اما جذابیت یعنى خوش خلقى،تیپ مناسب داشتن ،با وقار بودن ،فهمیده بودن ،اندیشه هاى قشنگ و منطقى و مثبت داشتن و ....كه كاملاً اكتسابى است .فراموش نكنیم كه ما جذب تفاوتهایمان مى شویم ولى با شباهتهامان زندگى مى كنیم.بنابراین اولویت بندى در این زمینه ، بیشتر به داشته هاى خودتان بر مى گردد.سعى كنید جذابیت هاى خود را بیشتر كنید.
 
وسواس را كنار بگذارید
محافظه كاری‌های بی‌مورد را كنار بگذارید و با ازدواج، وسواس گونه برخورد نكنید. اگر خواستگارهایی دارید كه حاضر نیستید حرف‌های‌شان را بشنوید یا اگر گاهی فامیل و دوستان‌تان كسی را برای ازدواج به شما معرفی می‌كنند. اما شما اهمیتی نمی‌دهید، باید كمی در نگاه‌تان تجدید نظر كنید. شاید یكی از همین موارد بتواند همسر ایده‌آلی برای شما باشد. از آشنایی نترسید و چند هفته‌ای با خواستگارهای‌تان صحبت كنید و بعد تصمیم بگیرید، مشكلات كوچك آدم‌ها را بهانه نه گفتن نكنید.
فراموش نكنید كه هر كسی با هر شخصیتی هم كه باشد، مشكلاتی دارد كه می‌توان از آن‌ها ایراد گرفت.
 شما نمی‌توانید یك شخصیت بی‌عیب و نقص را به‌عنوان همسر‌تان انتخاب كنید چون اصلا چنین شخصیتی وجود ندارد اما سعی كنید فردی را انتخاب كنید كه بتوانید با مشكلاتش كنار بیایید و مدام به خاطرشان افسرده یا عصبانی نشوید.
 
رابطه‌هایتان را خراب نكنید
برای جلب توجه دیگران به هر شیوه‌ای متوسل نشوید. اگر شما یك همكار‌ دارید كه نسبتا به شما نزدیك است و احساس می‌كنید، می‌تواند فرد مناسبی در زندگی شما باشد، عجولانه اقدام نكنید. بگذارید زمان بگذرد و به شما ثابت شود كه آیا می‌توانید زوج خوبی برای هم باشید یا این‌كه او هم همین علاقه را به شما دارد؟
هیچ وقت با فرستادن یك پیامك عاشقانه و ابراز عشق‌تان به زبان بی‌زبانی، رابطه را خراب نكنید زیرا ممكن است او با دیدن چنین واكنش‌هایی از طرف شما، كاملا از شما فاصله بگیرد
از رابطه‌های‌‌تان درس بگیرید
ممكن است شما پیش از این، چند رابطه شكست خورده را تجربه كرده باشید و این شكست‌های مكرر اعتماد به نفس شما را از بین برده باشد. به‌جای این‌كه احساس ناتوانی كنید سعی كنید از این شكست‌ها درس بگیرید. رابطه‌های شما به چه دلایلی شكست خورده؟ چه اشتباهاتی كرده‌اید و چه كارهایی می‌توانستید و نكرده‌اید؟ اگر واقعا دوست دارید كه ازدواج كنید باید برای شروع یك رابطه تازه آماده باشید. مهم نیست كه این رابطه در چه زمانی شكل می‌گیرد بلكه شما باید همیشه برای چنین ارتباطی آماده باشید. رابطه‌ها و زندگی‌های مشترك اطرافیان‌تان هم می‌تواند برای شما الگوی خوبی باشد این‌كه چه رفتارهایی انجام می‌دهند كه از نظر‌تان اشتباه است و باید از آن‌ها بپرهیزید و چه رفتارهایی می‌تواند الگوی مناسبی برای زندگی آینده شما باشد. از طرف دیگر به رفتارها و شخصیت مردان اطراف‌تان هم دقت كنید. شاید با همین بررسی‌ها بتوانید در تصمیم‌گیری آینده‌‌تان هم موفق‌تر باشید و بدانید كه چه مردی می‌تواند شاهزاده سوار بر اسب شما باشد. 
 
تكلیف‌تان را روشن كنید
شما نباید برای فرار از چیزی به سمت ازدواج بروید بلكه باید تنها برای ساختن یك زندگی بهتر در كنار فردی كه به شما آرامش می‌دهد چنین قدمی بردارید. اگر نمی‌دانید چطور باید انتخاب كنید و چطور پیش بروید بهتر است سراغ یك مشاور بروید. با شركت در كلاس‌های آمادگی ازدواج می‌توانید تا حدودی تكلیف‌تان را روشن كنید و هم آگاهانه‌تر انتخاب كنید و هم منطقی‌تر پیش بروید.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 5-06-1394, 19:23   بازدیدها : 746   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .