ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » 7 سوال اساسی پسرهای خواستگار

7 سوال اساسی پسرهای خواستگار

چی بپوشم؟
خواستگاری، مخصوصا جلسه اول، یک مجلس بی نهایت رسمی است. برای همین بی خیال تیپ های اسپرت مثل شلوار قرمز و تی شرت سفید کوتاه بشوید. خواستگاری است، پارک که نمی روید! پوشیدن کت و شلوار یا شلوار یا کت تک، به شدت پیشنهاد می شود.
کی بروم؟
کوه که نمی خواهید بروید کله صبح راه افتاده اید. هنوز هم آنقدر صمیمی نشده اید که ناهار را مهمان مادر زن جان باشید. برای همین قرار را برای بعدازظهر بگذارید. مثلا اگر در نیمه نخست سال هستید، ساعت 5 و 6 و اگر در نیمه دوم سال هستید، ساعت 3 و 4. با چی بروم؟ اگر ماشین دارید که هیچی اما اگر ماشین ندارید، بهترین راه گرفتن آژانس است. نه اینکه 5 نفری سوار موتور سی جی 125 پدرتان شوید و گل و شیرینی را هم در خورجین موتور بگذارید. فکر اتوبوس و مترو را هم از سرتان بیرون کنید. هم بوی دود می گیرید هم تیپتان به فنا می رود به علاوه گل و شیرینی.
با کی بروم؟
تنها نروید و ترجیحا خانواده تان هم بدون شما به خواستگاری نروند. اگرچه هنوز در برخی مناطق و بعضی از خانواده ها رسم است که مادر و خواهر داماد بدون حضور او جلسه اول خواستگاری را برگزار کنند اما حضور شما قطعا تاثیر بهتری در این جلسه خواهد داشت. به جز این، یک سپاه کامل برای رفتن به خواستگاری دنبال خودتان راه نیندازید. تازه جلسه اول است. خودتان و پدر و مادر و نهایتا خواهر و برادر بزرگتران کافی است. از آوردن هرگونه بچه هم خودداری کنید، به خصوص بچه ای که به شما علاقه وافری دارد.
چی ببرم؟
در بعضی از خانواده ها رسم نیست گل و شیرینی ببرند. اما اینجا رسم شما مهم نیست. باید بر اساس رسم خانواده دختر عمل کنید. اکثر خانواده های دختردار انتظار دارند با دسته گل و شیرینی وارد شوید. بنابراین یک دسته گل شکیل و نه چندان ارزان تهیه کنید و لااقل این یک بار را خساست به خرج ندهید. اینجا مرحله مهم و موثر زندگی شماست که باید خیلی خوب بدرخشید. اما زیاده روی هم نکنید. خدایی نکرده مجلس ختم نیست که تاج گل سفارش بدهید. عروسی هم نیست که کیک خامه ای ببرید! یک دسته گل کوچک و شیک، به علاوه یک جعبه شیرینی تر، کارتان را راه می اندازد. خسیس بازی هم در نیاورید که شیرینی تر ضرر دارد و کیک یزدی برای سلامتی مفید است!
جنگ که نیست یک ایل راه بیندازید. تازه جلسه اول است. خودتان و پدر و مادر و نهایتا خواهر و برادر بزرگتران کافی است. از آوردن هرگونه بچه هم خودداری کنید، به خصوص بچه ای که به شما علاقه وافری دارد
چه کار کنم؟
فقط عادی باشید. نه آنقدر ساکت و سر به زیر باشید که همه فکر کنند هنوز دهنتان بوی شیر می دهد یا خدایی نکرده لال هستید، نه آنقدر خودمانی شوید که با هر جمله بی مزه پدر عروس، هارهار بخندید و با دست به پشتش بزنید، در ضمن در تمام مدت باید یک چشمتان به عروس هم باشد و البته، اینکه تمام ظرف میوه جلویتان را بخورید و از مامان جدید بخواهید یک چای لیوانی هم برایتان بریزد، نه تنها نشانه کول بودن و صمیمیت شما نیست، بلکه نشانگر شخصیت شما است.
چند بار بروم؟
مذاکرات 1+5 نیست که هی جلسه بگذارید و شیرینی و گل و میوه و چای. نهایتا سه جلسه برای آشنایی کافی است. برای وزارت اطلاعات که نمی خواهید استخدام کنید.
چی بگویم؟
قرار است در جلسه اول کمی با هم آشنا شوید. این کمی هم یعنی با سلایق و علایق هم آشنا شوید نه اینکه بردارید همان اول بحث نظر طرف مقابل را در رابطه با حرکت جوهری ملاصدرا و اصالت اخلاق بپرسید. در این جلسه خودتان را به طور مختصر برای دختر خانم معرفی کنید، اهدافتان، برنامه های زندگی و خواسته هایتان را بگویید و متقابلا همین ها را از او بشنوید.
توسط : مشاورفا  در تاریخ : 5-06-1394, 19:21   بازدیدها : 789   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .