ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » بهترین هدیه برای همسر شما

بهترین هدیه برای همسر شما

نیاز به داشتن هم‏صحبت و عشق و علاقه میان هر دو جنس زن و مرد ( همسران ) خصوصیتى اساسى مى‏باشد و زندگى واقعى یعنى رابطه‏اى سرشار از مهر و محبت میان زن و شوهر كه به یكدیگر اعتماد و علاقه دارند. زن و شوهرى كه با شور و شوق به تداوم زندگى مشترك‏شان فكر مى‏كنند و با همدیگر یكرنگ و صادق‏اند. اما یكى از مواردى كه موجب آسیب‏هاى جدى به ارتباط زن و شوهر مى‏شود ، این است كه زن یا مرد و یا هر دو طرف احساس نمایند همسرشان نسبت به وى بى‏توجه شده و یا علاقه‏اش كم شده است.مرد یا زنى كه یك چنین تصورى را دارد احساس بى‏ارزشى و پوچى خواهد كرد و حتى ممكن است احساس امنیت خود را نسبت به زندگى مشترك از دست بدهد.
زندگى واقعى یعنى رابطه‏اى سرشار از مهر و محبت میان زن و شوهر كه به یكدیگر اعتماد و علاقه دارند.
بسیارى از افرادى كه به همسر خود بى‏توجهى نشان مى‏دهند دلیل رفتارهایشان را گرفتارى‏هاى روزمره مى‏دانند در حالى كه ایجاد ارتباط رضایت‏بخش با همسر موجب خواهد شد كه زن یا مرد در مقابله با مشكلات قدرت و توان بیشترى داشته باشند.
 
زمانى كه خانواده به عنوان پایه و اساس جوامع مطرح مى‏شود و ادعا بر این است كه فرد باید در نهاد خانواده احساس امنیت و آرامش بكند ، وجود اختلاف و تنش باعث از میان رفتن همه این پیش‏فرض‏ها خواهد شد.
از طرف دیگر مى‏توان گفت اختلاف در خانواده، مبدأ شكل‏گیرى اختلافات در جامعه مى‏باشد. چرا كه اگر خانواده، جامعه و فرد یك مثلث را تشكیل مى‏دهند نقش هر كدام از این اضلاع بازتاب بیرونى دارد. بازتابى كه مى‏تواند آرامش و امنیت فرد، خانواده و جامعه را بر هم زند. واضح است در جامعه‏اى كه پر از اختلاف و تنش باشد به جاى محبت و عاطفه،اختلاف و تنش رواج مى‏یابد. پدر و مادر باید منشأ افكار درست و اعمال اصولى باشند تا خانواده راستگو و درست‏كردار باشد .پدر و مادرى كه خود دایم در تضاد و تنش و كشمكش هستند چگونه باید انتظار داشته باشند فرزندان‏شان افرادى سالم و سلیم باشند.
در این میان و براى جلوگیرى از ایجاد تنش و اختلاف ابراز علاقه زوجین نسبت به یكدیگر بسیار مهم و حیاتى مى‏باشد. البته ابراز علاقه در هر دوره‏اى مى‏تواند شكلى متفاوت داشته باشد.
مثلاً شاید در زمانى كه امكان آن فراهم بوده است، زن و شوهر هر هفته با یكدیگر به میهمانى مى‏رفتند اما شاید امروز زن و یا شوهر دوست داشته باشند بیشتر با طرف مقابل‏شان حرف بزنند.
همسران مى‏توانند زندگى بسیار شیرین و لذت‏بخشى داشته باشند به شرط اینكه از داد و ستد عاطفى به شیوه‏هاى قلبى، كلامى و عملى استفاده نمایند.
اگر مى‏خواهید لذت بیشترى از زندگى مشترك‏تان ببرید به نكات زیر توجه داشته باشید:
1ـ از ابراز علاقه به همسرتان خجالت نكشید. ابراز علاقه نشانگر میزان دوست داشتن و محبت شما نسبت به همسرتان مى‏باشد.
 
2ـ نگویید علاقه‏ام را با رفتارم نشان مى‏دهم. براى ابراز علاقه باید از كلمات زیبا و محبت‏آمیز استفاده كرد.
 
3ـ هرگز اجازه ندهید مشكلات زندگى ، شما را از همسرتان دور سازد. مشكلات همیشه هستند و خواهند بود.
 
4ـ در هر حال و در هر حالت ابراز علاقه و عشق به همسر ، بهترین و والاترین هدیه به اوست. این هدیه را از وى دریغ ننمایید.
 
در این میان زن و شوهر باید به اصل تفاوت‏هاى فردى حتما معتقد باشند و بر این باور باشند كه زن و مرد دو موجودند كه از نظر هوش ، استعداد ، علایق ، خصایص جسمانى و اخلاقى تفاوت‏هایى با هم دارند. زن و مرد باید حداكثر توافق را میان خصایص خود و همسرشان را برقرار نمایند و وجود هم را مكمل و متمم بدانند.
براى اینكه همسران با یكدیگر مدام در حالت مهر و محبت به سر ‏برند باید به تمایزات خود با طرف مقابل‏شان به دیده احترام بنگرند. همه انسان‏ها نیازمند داشتن یك هویت مستقل كه همانا تفاوت‏هاى فردى میان آنها مى‏باشد ، هستند.
همسران مى‏توانند زندگى بسیار شیرین و لذت‏بخشى داشته باشند به شرط اینكه از داد و ستد عاطفى به شیوه‏هاى قلبى، كلامى و عملى استفاده نمایند و به همسر و شریك زندگى خود ابراز محبت كنند ، همسر خود را قلبا دوست داشته باشند و با زبان و عمل این امر را ثابت نمایند
توسط : مشاورفا  در تاریخ : 3-06-1394, 14:05   بازدیدها : 785   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .