ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » بخوانيد و فکر کنيد!!!

بخوانيد و فکر کنيد!!!

يک دکتر جوان از طريق اينترنت با دختري آشنا مي شود وبا او ازدواج مي کند اما بخت با اين دکتر يار نبود چون پي به رازي برد که بوي فريب مي داد. پزشک جوان مي گويد : اوايل سال 82 از طريق چت اينترنتي با او آشنا شدم و بعد از مدتي هم به خواستگاريش رفتم وبا يکديگر ازدواج کرديم. روزي از دفترچه خاطرات همسرم يک شماره تلفن پيدا کردم وبا آن شماره تماس گرفتم. پسري آن طرف خط بود از او پرسيدم آيا رويا را ميشناسي؟ پسرجوان گفت: بله او همسر سابقم بود که از طريق اينترنت با هم آشنا شده بوديم.
 
 شوکه شده بودم. با آن پسر جوان قرار ملاقات گذاشتم وحقايق تلخي را برايم تعريف کرد .او گفت که چند ماه پيش رويا به مغازه اورفته ويک دستگاه کامپيوتر از او خريده بود . بعدازطريق چت کردن با هم آشنا شده اند که پسرجوان به خواستگاريش رفته وبا هم ازدواج کرده اند اين پسر جوان گفت:پس ازچهار سال روياچنان زندگي را بر من تلخ کرد که چاره اي جز طلاق نيافتم و از هم جداشديم ؟؟؟!
براي انسانهاي بزرگ بن بست وجود ندارد. چون بر اين باورند که: يا راهي خواهم يافت، يا راهي خواهم ساخت
در جريان درد دل اين جوان فهميدم رويا درست در همان موقع که با من از طريق چت رابطه داشت همسر او هم بود و پس از طلاق به عنوان يک دوشيزه با من ازدواج کرده است.درحقيقت رويا مرا فريب داده بود. به خانه که برگشتم شناسنامه اش را با دقت نگاه کردم و فهميدم از طريق يکي از آشناهايش شناسنامه سفيد گرفته وبا دستکاري در آن بامن ازدواج کرده است .
 رويا وقتي متوجه شد که من راز او را فهميده ام به دادگاه خانواده رفت و از من به خاطر نپرداختن نفقه شکايت کرد و مهريه اش را به اجرا گذاشت .در واقع دست پيش گرفت تا پس نيفتد .  ماموران به خانه ما در تجريش امدند و مرا با دستبند به زندان فرستادند . اين دکتر جوان ادامه داد: در زندان اوين جوانان زيادي بودند که همسرانشان مهريه خود را به اجرا گذاشته بودند. اکنون من به اتهام فريب در ازدواج از همسرم شکايت کرده ام و پرونده در شعبه 272درحال رسيدگي است.
 
ماده 647 ق.م.ا :چنانچه هر يک از زوجين قبل از عقد ازدواج طرف خود را به امور واهي از قبيل داشتن تحصيلات عالي ، تمکن مالي ، موقعيت اجتماعي ، شغل و سمت خاص ، تجرد و امثال آن فريب دهد و عقد بر مبناي هريک از آنها واقع شود مرتکب به حبس تعزيري از شش ماه تا دو سال محکوم مي گردد.
يادمان باشد در مورد هر کاري به خصوص ازدواج که از مهمترين رخدادهاي زندگي انسان است ابتدا خوب شناخت پيدا کنيم و سپس اقدام .
مخفي نمودن ازدواج قبلي از مصاديق فريب در ازدواج است لذا دوشيزه اي که قبل از عقد و ازدواج دوم واقعه ازدواج و طلاق اول خود را از شوهر مکتوم نگاه داشته مرتکب فريب در ازدواج شده و عملش با ماده 647 ق.م.ا منطبق مي باشد ولي در هر حال اين امر در طلاق موجب کاهش مهريه نخواهد شد...
با توجه به قيد(هر يک از زوجين) اين ماده شامل زن و مرد هردو خواهد بود.
 
درمورد فوق معلوم است که اين جوان در مورد همسر آينده اش هيچ شناخت کافي نداشته و تازه زماني متوجه حقايق شده که ديگر دير شده است و باز هم به اين نکته بايد اشاره کنيم که شناخت قبل از ازدواج زمينه ساز موفقيت در زندگي زنا شويي است و اصولا در هر کاري که انسان مي خواهد وارد شود بايد در موردش شناخت کافي پيدا کند زيرا بدون شناخت مناسب چيزي جز شکست در انتظار انسان نيست. پس يادمان باشد در مورد هر کاري به خصوص ازدواج که از مهمترين رخدادهاي زندگي انسان است ابتدا خوب شناخت پيدا کنيم و سپس اقدام . وباز هم به اين نکته اشاره کنيم که انسان نبايد تعهدي بيش از توان خود بنمايد که قادر به انجام آن نباشد.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 3-06-1394, 16:22   بازدیدها : 626   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .