ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » وقتي همسرم ،همكارم مي‌شود!

وقتي همسرم ،همكارم مي‌شود!

ماشين را روشن كني منم اومدم.....از آقاي... راجع به مرخصي هفته بعد سوال كردي؟..... ناهار خوردي؟ چقدر زود !...... چند دقيقه صبر كني منم كارم تموم ميشه و ميام........ فردا صبح سر راه يادم بنداز بريم مدرسه بچه ‌ها و.......
 
شما هم اين تجربه را داريد؟ اين كه از صبح تا شب همراه و در كنار همسرتان باشيد؟ از صبح تا بعد از ظهر در نقش همكار او و از بعد از ظهر تا شب هم همسر او خواهيد بود؛ هميشه در كنار هم. شايد اگر اين تجربه را نداشته باشيد، فكر كنيد كه حتماً شانس بزرگي را در زندگي از دست داده ‌ايد.
 
اما اگر مدتي در اين موقعيت قرار بگيريد ، سختي ‌هاي آن را بيشتر حس مي‌ كنيد. اما به واقع اين نوع زندگي خوب است يا بد؟ اين ‌كه همراه همسرتان و در كنار او در يك سازمان يا حتي در يك اتاق كار كنيد؟ البته اتفاق عجيب و بعيدي نيست اگر كسي همراه همسرش در سازماني كاركند. خيلي از افراد در محيط كار با يكديگر آشنا شده و بعد هم ازدواج مي‌ كنند. آن روال كار هم ممكن است سال‌ ها ادامه داشته باشد، يعني يك عمر كار همراه يكديگر.
 
فكر كنم هيچ خوب و بد مطلقي در اين زمينه وجود نداشته باشد. اما تجربيات افرادي كه در اين شرايط هستند شايد گوشه ‌اي از سختي‌ ها يا خوبي ‌ها و فايده ‌هاي اين موقعيت را نشان دهد.
مثل همه موارد ديگر، از نظر برخي اين شيوه زندگي تحمل ناپذير و وحشتناك است و گروهي نيز آن را موقعيتي عالي قلمداد مي ‌كنند. از اين رو به هر دوي اين نظرات نگاهي مي‌ كنيم تا شايد بتوان تصميمي در مورد خوب يا بد قضيه گرفت.
البته بايد گفت كه قضاوت در اين مورد بيشتر به شرايط زندگي، كار، روحيه، مسووليت‌ پذيري، توقعات و سليقه خود افراد مربوط مي ‌شود. اين‌ كه ما چه چيزي مي‌ خواهيم و چگونه در خانه و محل كار برخورد مي ‌كنيم، همسر ما چگونه آدمي است و توقعاتش را چگونه بيان مي ‌كند و...
 
وقتي كه همسر، همكار خوبي نيست
 اغلب افرادي كه چنين شرايطي دارند، معتقدند اين نوع زندگي هم از نظر كاري و هم از نظر خانوادگي مخرب و آزاردهنده است. ولي سوال اين است كه آيا لذت‌بخش نخواهد بود كه همراه و در كنار كسي كه به او علاقه داريد كار كنيد؟ پاسخ بسياري از افراد اين است كه دقيقا به همين دليل نمي ‌توان اين شيوه را ادامه داد. شما كسي را انتخاب كرده‌ ايد تا با هم زندگي كنيد و حالا به معناي واقعي و در تمام لحظه ‌ها با هم هستيد. اين موضوع، تداخلي جدي در كار و زندگي شخصي افراد پديد مي ‌آورد كه باعث صدمه به زندگي خانوادگي خواهد شد.
هميشه رابطه زناشويي نياز به كمي خلوت و زندگي شخصي دارد كه بايد توسط تمام همسران رعايت شود.
خوب است توجه كنيم كه هميشه رابطه زناشويي نياز به كمي خلوت و زندگي شخصي دارد كه بايد توسط تمام همسران رعايت شود. در اين شرايط وجود هميشگي شخصي ديگر در كنارتان (هر چند كه همسرتان باشد) چندان هم خوشايند نخواهد بود.
 
شايد هم فكر كنيد كه از نظر مالي اين حالت كمي به نفع شماست، به عنوان مثال زماني كه شركت سودي يا پاداشي به كارمندانش مي‌ دهد، شما هر دو سود برده ‌ايد. اما اگر شركت در معرض ضرر و زيان و ورشكستگي قرار گيرد چه؟ آنگاه نيز هر دوي شما ممكن است كار خود را از دست بدهيد.در ضمن وقتي مانند هر زن و شوهر ديگري بحث و مشاجره داريد، شرايط سخت‌ تر مي ‌شود. شايد حتي در محيط كار جملات يا رفتاري عليه همسر خود داشته باشيد و سپس پشيمان شويد.
 
همچنين با توجه به شرايط كاري ممكن است هر دوي شما در زماني خاص تحت استرس و فشار باشيد؛ بنابراين از آنجا كه تحريك پذيري و كج خلقي از علائم و پيامدهاي استرس است، اين حالات در محيط كار مي ‌تواند بر زندگي شخصي و خانوادگي شما نيز تاثير جدي بگذارد.
 
قوانين خاص همسران
كار كردن همراه با همسر و در يك مكان، چندان ساده هم نيست. شما بايد شرايط و قوانيني براي كار كردن كنار يكديگر تعيين كنيد تا زندگي موفق و به دور از دردسري داشته باشيد. حتي موفق‌ ترين و خوشبخت‌ترين زوج‌ ها نيز هميشه و در هر موردي توافق نظر ندارند و اين مساله بخصوص زماني كه مربوط به مسائل مالي و كاري باشد بيشتر به چشم مي‌ آيد. يكي از دلايل اصلي اين حالت نيز تفاوت تصميمات كاري ميان زن و مرد است. تفاوتي كه از ذات و طبيعت آنها نشات مي ‌گيرد.
زناني كه همكار همسرانشان هستند، يك بعد جديد به زندگي خود وارد مي‌ كنند. زماني كه شما اينقدر به يكديگر نزديك هستيد، ممكن است در زندگي شخصي و كاري شما اختلالاتي به وجود آيد و گاهي سخت باشد كه ميان زندگي فردي و اجتماعي تفاوت قائل شويد.
يكي از نكات منفي اين حالت زماني رخ مي ‌دهد كه وقتي دو نفر تا اين حد باهم درگير مي ‌شوند، روابط شخصي، امور كاري و حتي بچه ‌ها را نيز در گير كرده و حتي گاهي موجب آسيب رساندن به آنها مي ‌شوند.
همسري هوشمند ممكن است بتواند جلوي بروز اين مشكلات را همان ابتدا بگيرد. پس اگر شما هم از همان ابتدا با مشكلاتي مواجه شده ‌ايد بيشتر دقت كنيد تا در آينده افسوس نخوريد.
 
كار يا خانه
شايد يكي از راه‌ها اين باشد كه خانه را از محل كار جدا كنيد. البته براي كسي كه بيرون از خانه كار مي ‌كند، جدا كردن زندگي شخصي از زندگي كاري امري مهم و حياتي است. با اين حال براي همسراني كه همراه هم كار و زندگي مي ‌كنند، اين تفاوت اهميتي ويژه مي‌‌يابد. پس قانوني بگذاريد كه مسائل كاري در محيط كار و مسائل خانوادگي در خانه باقي بمانند. هيچ وقت و تحت هيچ شرايطي مسائل كار و خانه و خانواده را با هم درگير نكنيد.

همكار و همسر در كنار هم
اما همه كه مثل هم نيستند. برخي نيز بر اين باورند كه كار در كنار همسر فرصتي فوق العاده است. البته همه چيز بستگي به سازگاري همسران و رفتار آنان دارد. گاهي افراد مي‌توانند در شرايط استرس‌ زا و موقعيت‌ هاي دشوار كاري، به كمك همسرشان از استرس و افسردگي خود بكاهند. همسراني كه اين فرصت را ايده آل مي ‌دانستند، بر اين عقيده بودند كه كار در كنار همسرشان، استرس ‌هاي آنها را كمتر كرده است. استرس كمتر در محيط كار نيز خود موهبتي است كه بايد قدر آن دانسته شود.
 
زوجي نيز خودشان را مانند گرما و بستني مي ‌دانستند. هر وقت كه از كار و شرايط محيط ناتوان و عصباني مي‌ شدند، يكي نقش بستني در روزهاي گرم تابستان را بازي مي‌ كرد و همسرش را آرام مي ‌ساخت. آرامش يكي و عصبانيت ديگري با خنثي كردن آثار مخرب كاري، باعث بهبود روابط و كار آنها شده بود. اگر شما هم چنين روحيه‌ اي داريد، كار با همسرتان را از دست ندهيد. همين طور از ديگر فوايد كار كردن همراه همسر، شرايط مالي بهتر است. در آن صورت هر دو نفر به فكر درآمد و مخارج بوده و مي ‌توانند از مخارجي مانند هزينه رفت و آمد خود بكاهند.
خوب يا ناخوشايند بودن اين همکاري با همسر امري نسبي است و به ويژگي‌ها و خصوصيات كار و روحيه زن و شوهر بستگي دارد.
همچنين در اين شرايط مي ‌توان روابط ميان زن و شوهر را بهبود بخشيد، البته به شرطي كه همسر و روابط با او در اولويت قرار گيرد. در ضمن كار سخت و زياد چيزي است كه هر رابطه ‌اي را با آسيب ‌هاي جدي مواجه خواهد كرد. مگر زماني كه علاقه، وفاداري و تعهد در آن رابطه پررنگ‌ تر باشد. در چنين شرايطي مي‌ توان به قدرت رابطه ايمان آورد.
 
يكي از نكات اساسي اين است كه هنگام كار كردن با همسرتان بايد به عقايد، نظرات، تصميمات، اولويت‌ ها و آزادي او احترام بگذاريد كه همين نكته بظاهر ناچيز در پيوند بيشتر شما بسيار مؤثر خواهد بود.
سرانجام ممكن است در محيط كار نيز اوقاتي خوب و شاد كنار هم داشته باشيد. لحظاتي كه خاطراتي خوب به بار خواهند آورد.
 
در هر صورت بايد بدانيم كه خوب يا ناخوشايند بودن اين همکاري با همسر امري نسبي است و به ويژگي‌ها و خصوصيات كار و روحيه زن و شوهر بستگي دارد. اما در هر صورت هميشه خوب است كه مسائل و مشكلات كار را در محيط كار گذاشته و زندگي شخصي را براي خانه.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 2-06-1394, 19:44   بازدیدها : 635   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .