ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » افول امپراطوری یک زن

افول امپراطوری یک زن

نگاهی اجمالی به برنامه های تلویزیونی، مقالات ارایه شده در مجلات، روزنامه ها و سایتها نشان می دهد که مخاطب بیشتر این مطالب و مقالات عمدتا زنان هستند.از دگر سو نگاهی به آمارمراکز مشاوره و یا بررسی مشاوره های اینترنتی نشان می دهد که زنان خیلی بیشتر از مردان نگران زندگی زناشویی خود و حفظ آن هستند و به همین منظور مراجعات آنها به مراکز مشاوره بیشتر است.
 
 
بیشتر کتابهای مربوط به زندگی زناشویی توسط زنان خریداری می شود و به طور کلی، هم تلاش آنها برای حفظ زندگی زناشویی بیشتر است و هم بسیار بیشتر از مردان مورد خطاب قرار می گیرند.
 
در حالی که زندگی زناشویی، یک حیات مشترک است که زن و مرد هر دو به یک اندازه در حفظ و ثبات آن نقش دارند. همان اندازه که زنان باید در صدد شناخت نقاط ضعف خود برآمده و برای آن تلاش کنند، مردان نیز به همان اندازه نیازمند این تلاش ها هستند.
 
 هدف ما از بیان این مطالب آن است که تنها این زنان نیستند که باید هماهنگ و همسو با خواسته های همسرشان باشند بلکه تلاش و هماهنگی شوهر و توجه به نیازهای اساسی زن نیز از وظایف مهم مردانه است.
یکی از این نیازهای اساسی زنان" اشتیاق به عشق" است. حتی یک زن هدف گرا، واقع گرا و دارای شخصیت مدیریتی نیز، ارزش زیادی برای عشق قایل است و به جرات می توان گفت عشق نوعی تاثیر جادویی بر روی هر زنی دارد.
در حالی که اشتیاق به عشق از عوامل اصلی و اولیه زنان برای اقدام به ازدواج است، شاید مردان دلایل دیگری را برای ازدواج جستجو می کنند و نیاز به عشق و محبت جز اولویتهای پایین تر مردانه در امر ازدواج به شمار می رود.
البته منظور این  نیست که مردان تمایلی به عشق و عشق ورزی ندارند، بلکه بحث بر سر این مساله است که مردان به اهمیت عشق ورزی و ابراز عشق به زنان پی نمی برند. مردان عموما ارتباطشان در دوران نامزدی را عاشقانه و با شادمانی شروع می کنند. اما به نظر می رسد که آنان نمی دانند که " چرا وقتی عاشقانه رفتار کرده اند، باید آن را ادامه دهند؟" شاید براستی آنها نمی دانند که عاشقانه رفتار کردن با زنان، آنان را از یک همسر به یک مرد آرمانی تبدیل می کند.

چرا عشق اهمیت دارد؟
چرا ما تا این حد بر روی مساله عشق تاکید می کنیم و سعی می کنیم آن را به مردان یادآوری کنیم؟
 
زن ها عموما با کوله باری از امید و آرزو راهی خانه همسر می شوند. آن قدر که توجه و لطف و محبت شوهر، چشم زنان را خیره می کند، سایر ویژگی های مردان آنها را مسحور خود نمی کند. شاید در ابتدای امر، ظاهر، موقعیت شغلی و اجتماعی، تحصیلات مرد،تمکن مالی و ... زن را طالب خود کند اما مرور زمان و پس از گذشت مدتی کوتاه از زندگی زناشویی، این توجه و ابراز عشق مرد به زن است که در حفظ و ثبات زندگی مشترک موثر خواهد بود. هنگامیکه یک مرد با رفتارهای محبت آمیز و عاشقانه به ارضا نیازهای همسرش توجه می کند، زن توانایی دستیابی به جنبه های زنانه اش بیشتر شده و سرمایه گذاری عاطفی بیشتری برای زندگی زناشویی اش خواهد کرد. اما مسلما عشق تنها اکسیر نخواهد بود. برای آنکه عشق زنده بماند، باید ارتباط خوبی میان زوجین وجود داشته باشد.
مردان نمی دانند ، عاشقانه رفتار کردن با زنان، آنان را از یک همسر به یک مرد آرمانی تبدیل می کند.
اگر سری به اتاقهای درمان زناشویی بزنید ، خواهید دید که مشکل عمده زنان در ارتباط با مردان، کم حرفی در خانه و ناتوانی در مهارتهای گوش دادن و درک کردن زن است. در مقابل این رفتار مردان(که البته تا حدی به ویژگی های جنسیتی آنها باز می گردد و ناشی از آن است که مردان عمدتا کمتر اهل حرف زدن بوده و در اصطلاح تلگرافی صحبت می کنند) زن نیز از ابراز احساسات درونی خود امتناع کرده و اینجاست که امپراطوری زنی که در ابتدا در نقطه اوج توجه بوده، رو به افول می رود یعنی زنی که در دوران نامزدی و.یا اوایل ازدواج خود را تمام زندگی همسرش می پنداشته، اکنون نادیده گرفته شده است.
 
در حقیقت دانستن این مساله برای مردان ضروری است که برای رشد یافتن و بالیده شدن زن، او نیاز به توجه روز افزون دارد. یعنی برای اینکه اودر زندگی احساس ارزش و موفقیت کند نیاز دارد که هر روز، بیشتر از قبل احساس" مورد توجه قرار گرفتن و درک شدن" را لمس کند.
برای اینکه یک زن در زندگی احساس ارزش و موفقیت کند نیاز دارد که هر روز، بیشتر از قبل احساس" مورد توجه قرار گرفتن و درک شدن" را لمس کند.
برای اینکه مرد آرمانی همسرتان شوید، کمکتان می کنیم
هر شوهری می تواند با رفع پنج نیاز عاطفی همسرش، تبدیل به یک مرد آرمانی شود. این نیازها عبارتند از:
به کار بردن کلمات محبت آمیز:
 در گفتگو هایتان و در طول روز از جادوی کلمات محبت آمیز استفاده کنید. نام همسرتان را به تنهایی به کار نبرید.تهیه گل و یا حتی هدایای بسیار ساده اما غیر منتظره از روشهای ابراز محبت است که عموما زنان را شیفته خواهد کرد.
آرامش در سایه صداقت

مردان عموما خیلی اهل صحبت و گفتگو نیستند و همین مساله باعث ایجاداین تصور در زن می شود که همسرش دلبستگی لازم را نسبت به زندگی زناشویی ندارد. در حالیکه واقعیت این نیست و این خصوصیت بخشی از طبیعت مردان است اما از طرف دیگر مردان نیز نباید به بهانه طبیعی بودن این خصلت، از همسرشان غافل شوند بنابراین توصیه می شود که مردان هر روز زمانی را برای گفتگو با همسر خود اختصاص دهند و در مورد حوادث روزمره، بچه ها، احساسات و برنامه هایشان با همسر خود به صحبت بپردازند.
 
صداقت
عدم علاقه مردان به صحبت و گفتگو در خانه، باعث می شود که این تصور در زن قوت بگیرد که همسرش مسایل را از وی مخفی می کند و صداقت لازم را با وی ندارد. برای جلوگیری از این سوتفاهمات است که مرد باید هر آنچه درباره خودش وجود دارد، باهمسرش در میان بگذارد تا رفتارش حاکی از صداقت و روراستی باشد.
 
حمایت مالی
اولویت اصلی مخارج خانه، تغذیه، البسه خانواده و کلا مایحتاج زندگی  بر عهده مرد است. هر قدر که زن از شغل و کار خوبی برخوردار باشد و یا حتی فردی سرمایه دار باشد، اما توجه مرد به تامین نیازهای زن در جلب توجه وی تاثیر بسزایی دارد. برخی از مردان بنا براشتباه وقتی همسرشان شاغل بوده و صاحب درآمد است، نیازهای همسرشان را نادیده گرفته و توجهی به این مساله ندارند که آیا همسرم به چیزی نیاز دارد؟ آیا خریدهای خانه انجام شده است؟ و یا به طور کلی آیا همسرم نیاز مادی دارد؟ و ... توجه مرد به تامین مایحتاج مادی زن در ایجاد و حفظ رابطه عاطفی میان آنها بسیار موثر است.
 
تعهد خانوادگی
مسلما مردان تنها مسئول تامین مایحتاج مادی خانواده نیستند بلکه باید انرژی و زمان لازم را برای رشد تربیتی و اخلاقی بچه ها اختصاص دهند. خواندن کتاب برای بچه ها، رسیدگی به گردش و تفریح آنها، توجه به امور تربیتی از قبیل شرکت در جلسات مدرسه و .. از جمله وظایفی است که مرد خانواده نیز باید در آن سهیم باشد و تنها بر عهده زن خانه نیست. در ضمن موفقیت یک مرد آرمانی این است که همیشه  با همسرش در مورد روشهای تربیتی بچه ها به بحث و مشارکت نشسته تا به توافق مشترک رسیده و نظرات همسرش در مورد روشهای تربیتی را نادیده نگیرد.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 2-06-1394, 13:51   بازدیدها : 720   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .