ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » نسخه اي براي روزمرگي زناشويي

نسخه اي براي روزمرگي زناشويي

يكي از اشتباهات جبران ناپذير زوج ها بعد از آغاز زندگي مشترك، فراموش كردن ابراز علاقه و گذاشتن وقت براي يكديگر است. گويا همه چيز فداي روزمرگي ها مي شود. غافل از اينكه اين مساله باعث دور شدن و دلخوري زن و شوهر از يكديگر و ايجاد فاصله بين آن دو مي گردد.
 
در حالي كه با يك شاخه گل، يك كلمه محبت آميز و چند دقيقه صحبت صميمانه مي توان مشكلات و دلخوري ها را از سر راه برداشت و زندگي شيريني را در كنار همسر خود در پيش گرفت. شايد باور نكنيد ولي راه هاي ساده اي براي ابراز علاقه به همسرتان وجود دارد:
 
 
 
- براي او پيام هاي محبت آميز بفرستيد. به تلفن همراه او پيامي صميمانه بفرستيد. مطمئن باشيد كه اين كار هم شيرين و هم جالب است.
 
- يكي از كارهاي مشكل او را انجام دهيد. يكي از كارهاي روزمره كه او رغبتي به انجام آن ندارد، را انتخاب و براي او انجام دهيد و لحظه اي را كه او از انجام گرفتن آن توسط شما احساس راحتي مي كند، نظاره گر باشيد.
با هم بخنديد. دوران بزرگسالي خود را براي لحظاتي فراموش كنيد و با هم كارهاي بچه گانه و شادي آور انجام دهيد. همچنين، اگر كار اشتباهي انجام شد، سعي كنيد با شوخي و خنده از آن بگذريد.
 
-حس قدرداني خود را ابراز كنيد. وقتي همسرتان سخت كار مي كند يا برايتان كاري انجام مي دهد، بگذاريد بداند كه شما قدردان زحمات او هستيد.
 
-خانه را تبديل به پناهگاهي براي او كنيد. خانه را محل امني براي همسرتان كنيد تا بتواند از استرس هاي زندگي رهايي يابد. تمام تلاش خود را براي ساختن محيطي مطلوب در خانه، بنماييد.
 
-به كارهاي عجيب و غريب او بخنديد. اجازه ندهيد كارهاي كوچكي كه همسرتان انجام مي دهد، اعصاب شما را درهم بريزد. اگر درباره آن بينديشيد، ممكن است برخي از آنها شما را بيشتر به همسرتان جذب كند. اگر او اين كارها را انجام داده فقط مي خواسته كه تكراري عمل نكند.

- با هم عبادت كنيد. زوجي كه با هم نماز مي خوانند، با يكديگر مي مانند. اينها لحظاتي لطيف و خاص هستند كه بين هر دو شما به يك ميزان تقسيم شده و به يك اندازه اهميت دارد.
 
- براي او دعا كنيد. از خداوند بخواهيد كه در درست انجام دادن همه كارها، او را ياري كند. همچنين گاهي اجازه دهيد همسرتان اين دعا را بشنود. اين كار سبب مي شود تا او دريابد كه وقتي او قادر به انجام كاري نيست، شما از شخصي توانا برايش درخواست كمك مي كنيد.
 
- قبل از دور انداختن چيزي هماهنگ كنيد. اگر همسرتان وسايلي دارد كه به نظر شما غيرقابل استفاده است، پيش از آن كه مطمئن نشده ايد كه به آن احتياجي ندارد، آن را دور نيندازيد.
 
- قبل از نظافت هماهنگ كنيد. پيش از جابه جايي يا مرتب كردن وسايل روي ميز كار همسرتان، از او اجازه بگيريد. شايد او وسايلي را طوري قرار داده كه دسترسي به آنها برايش راحت تر است و ممكن است در صورت جابه جا كردن آنها، براي او بي نظمي به وجود آيد.
 
- با هم به پياده روي يا گردش برويد. بگذاريد طبيعت خلق و خوي شما را براي دوست داشتن تنظيم كند. صحبت كنيد، گوش دهيد.
شك و ترديدها را روشن كنيد. اگر همسرتان گفتار يا رفتاري مشكوك داشت، زود نتيجه گيري نكنيد. به او فرصت دهيد تا پيش از آن كه شما قضاوت كنيد، آن را توضيح دهد.
- انتظار نداشته باشيد آنچه را در ذهنتان مي گذرد را بخواند. اگر موضوعي هست كه مي خواهيد همسرتان بداند، به او بگوييد، از او انتظار نداشته باشيد كه از افكار و احتياجاتتان باخبر باشد.
 
- با هم بخنديد. دوران بزرگسالي خود را براي لحظاتي فراموش كنيد و با هم كارهاي بچه گانه و شادي آور انجام دهيد. همچنين، اگر كار اشتباهي انجام شد، سعي كنيد با شوخي و خنده از آن بگذريد. اين كار سبب كاهش استرس در آن شرايط خواهد شد.
 
- از جاسوسي كردن بپرهيزيد. از مخفيانه زير نظر گرفتن و بررسي همسرتان دوري كنيد. اگر مي خواهيد چيزي را بدانيد، بدون رودربايستي از او سؤال كنيد.
 
- درباره آينده گفت وگو كنيد. آينده خيلي هم  آنطور كه به نظر مي رسد دور نيست. درباره جاهايي كه دوست داريد وقتي 50 سال از ازدواجتان گذشت برويد، با هم حرف بزنيد و سعي كنيد تا آن روياها به واقعيت تبديل شوند.
 
- شك و ترديدها را روشن كنيد. اگر همسرتان گفتار يا رفتاري مشكوك داشت، زود نتيجه گيري نكنيد. به او فرصت دهيد تا پيش از آن كه شما قضاوت كنيد، آن را توضيح دهد.
 
- بگوييد "معذرت مي خواهم ". اگر چه شرايطي وجود دارد كه ممكن است شما نخواهيد بپذيريد كه اشتباه مي كنيد. شايد حرف آزاردهنده اي گفته باشيد يا كار بي اهميتي انجام داده باشيد. هيچ گاه براي اظهار تأسف و عذرخواهي از همسرتان غرور نداشته باشيد.
 
- گذشته ها، گذشته! چنانچه همسرتان با رفتار يا گفتارش باعث آزردگي شما شده است، او را ببخشيد. هرگاه اختلافي به وجود آمد، گذشته ها را به رخ او نكشيد، به خصوص اگر اظهار پشيماني كرده بود.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 1-06-1394, 11:50   بازدیدها : 853   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .