ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » مشکلات فرداي عروسي

مشکلات فرداي عروسي

آن‌ها زود با هم درگير مي‌شوند، با هم قهر مي‌کنند، تقصيرها را گردن خانواده‌هاي هم مي‌اندازند و همديگر را تهديد مي‌کنند. اما زندگي مشترکي که با اين همه سختي حاصل مي‌شود را چگونه بايد حفظ کرد. قصري را که در روياهاي خود ساخته بوديم چطور بايد در عالم واقع پياده کنيم. اين راه دشوار را خيلي‌ها پيموده‌اند و افراد زيادي نيز به قصر خوشبختي رسيده‌اند.
 
هرگز به پشت سر خود نگاه نکن
طاهره مي‌گويد: ازدواج مثل آن داستان قديمي مي‌ماند که اگر به پشت سر نگاه کني سنگ مي‌شوي. اگر در خاطرات نامزدي و روزهاي اول ازدواج گير کنيم و به همان نحو بخواهيم تا آخر حساس،  رمانتيک و بي‌تجربه باشيم، بايد بگويم هيچ پيشرفتي نکرده‌ايم. اين بانوي 40 ساله که مادر يک فرزند نيز هست مي‌گويد: مرور خاطرات قديمي خوب است ولي نبايد در آن‌ها توقف کرد. ما مسن‌تر مي‌شويم و نگاهمان به زندگي تغيير مي‌کند و خودمان هم تغيير مي‌کنيم، عشق تند جواني به محبتي عميق‌تر و منطقي‌تر بدل مي‌شود و اين هرگز به معني بي‌اعتنايي نيست. نبايد به خاطر اين تغيير همديگر را سرزنش کنيم. يکي ديگر از مسائلي که با بازگشت به عقب سراغ ما مي‌آيد، برخي عادات دوران مجردي است که البته بايد ترک شود وگرنه مشکل ايجاد مي‌کند. از آن جمله مي‌توان به وقت گذاشتن بيش از حد براي دوستان، فقط به خود توجه کردن و اجتناب از قوانين و نظم خانه اشاره کرد.
شما همسر خود را قبول کرده و بايد او را به خاطر منحصر به فرد بودنش و تفاوت‌هايي که با ديگران دارد، دوست بداريد. تلاش براي عوض کردن همسرتان فقط احساسات او را جريحه‌دار و زندگي مشترک شما را خراب مي‌کند.
خودتان تغيير کنيد
سعيد مي‌گويد نصف عذابي که سال‌هاي اول ازدواجم کشيدم به خاطر اين بود که فکر مي‌کردم، مي‌روم فلان دختر را به عقد خود در مي‌آورم و او جوان است و کم‌کم طوري که مي‌خواهم تربيتش مي‌کنم و تغييرش مي‌دهم.
مرد 45 ساله که بيش از 10 سال با همسرش اختلاف سني دارد، مي‌گويد: بر خلاف تصور من همسرم که آن روز دختري 15 ساله و بسيار باهوش بود، شخصيتش شکل گرفته و انسان مستقلي بود. من بايد خود و نگرشم را تغيير مي‌دادم، زيرا اين تنها کاري بود که مي‌توانستم بکنم، اما من در پي تغيير او بودم و به چيزي که او بود (يک زن کوشا، زيبا و فداکار) قانع نبودم و اين کار من اشتباه بود. بعدها فهميدم اگر تمام اين سال‌ها که با او چالش داشتم فقط همين نگرش خود را تغيير مي‌دادم، زندگي بهتري براي خودم و او درست مي‌کردم.

 
ديده مي‌شود حتي زوج‌هايي که از نظر سني به هم نزديک هستند نيز فکر مي‌کنند مي‌توانند همسرشان را به ميل خود تغيير دهند. قرار نيست زن و مرد صد در صد مطابق ميل هم باشند، 70 درصد تفاهم هم براي يک زوج خوشبخت رقم قابل توجهي است.
شما همسر خود را قبول کرده و بايد او را به خاطر منحصر به فرد بودنش و تفاوت‌هايي که با ديگران دارد، دوست بداريد. تلاش براي عوض کردن همسرتان فقط احساسات او را جريحه‌دار و زندگي مشترک شما را خراب مي‌کند.
 
گوش و گوشواره
يک مثل قديمي مي‌گويد: هرکس گوش را مي‌خواهد، بايد گوشواره را هم بخواهد. معني آن اين است که وقتي شخصي را به همسري يا دوستي برمي‌گزيني کساني نيز همراه او به خانواده تو اضافه مي‌شوند که بايد با آنان سازگار باشي، اما همه اين کار را نمي‌کنند. شاهين مي‌گويد: روزهاي زيادي از زندگي مشترکمان را بر سر اين تباه کرديم که خانواده من چه گفته‌اند و خانواده همسرم چه جواب داده‌اند و روزهاي عيد و تعطيلات بايد به خانه چه کسي برويم و اخلاق‌هاي بد من و همسرم به چه کسي در خانواده رفته است و شروع مي‌کرديم به تقبيح خانواده يکديگر که مسوول رفتارهاي بد ما هستند. با اين کار رفته‌رفته از خانواده يکديگر متنفر مي‌شديم فقط براي اين که مقابله به مثل کرده باشيم. کار ما به مشاوره کشيد و تازه فهميديم خانواده چيزي است که انتخابش نمي‌کنيم و نمي‌توانيم تغييرش بدهيم. بايد آن را بپذيريم و برايش احترام قائل شويم، وگرنه زندگي زناشويي پا نمي‌گيرد.
زمام امور را به دست احساسات سپردن از جمله کارهايي است که براي يک زندگي توأم با خوشبختي مضر است. اگر بگذاريد خشم بر شما مستولي شود و به راحتي دست به پرخاشگري بزنيد، موفق نمي‌شويد همسري نمونه باشيد!
جيغ مي‌کشم پس هستم
زمام امور را به دست احساسات سپردن از جمله کارهايي است که براي يک زندگي توأم با خوشبختي مضر است. اگر بگذاريد خشم بر شما مستولي شود و به راحتي دست به پرخاشگري بزنيد، موفق نمي‌شويد همسري نمونه باشيد!
سميرا2سال است که ازدواج کرده، او مي‌گويد: همسر تنومندي دارم و خودم ريز جثه هستم و وقتي که کار به بحث و جدل مي‌رسد براي اين که حرفم به جايي برسد داد و فرياد مي‌کنم، اما وقتي با آرامش برخورد مي‌کنم معمولاً نتيجه بهتري مي‌گيرم.
گفت‌وگوي آرام و منطقي شما را به پيش خواهد برد. اگر هنگام مجادله با همسرتان نتوانيد خودتان را کنترل کنيد، زندگي‌تان را به مخاطره مي‌اندازيد. زندگي تنها تفريح و مهماني و خوشي نيست، بايد در خود توانايي پذيرش مشکلات بزرگ‌تر را داشته باشيد. از بحث‌هاي مهم و اساسي زندگي خود طفره نرويد و سعي کنيد در زندگي به هم اعتماد داشته باشيد. مسائل مهم ديگري که بايد در زندگي زناشويي به آن توجه کنيد، وقت گذاشتن براي يکديگر و اجتناب از غرور و تعصب بي‌جاست.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 1-06-1394, 12:45   بازدیدها : 797   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .