ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » عشق تان را نابود مي کند

عشق تان را نابود مي کند

 

حسادت در زندگي مشترك حكم شمشيري دو لبه را دارد. در رابطه‌اي كه احساس حسادت خفيف است و هر از گاه بروز مي‌كند، به زن و شوهر يادآوري مي‌شود كه هيچ وقت ديگران را به خودشان ترجيح ندهند و هميشه محور اهميت همديگر باشند. حسادت معقول و ملايم، زوجين را تشويق به تحسين يكديگر مي‌كند تا تلاشي هوشيارانه داشته باشند كه همسرشان هميشه احساس باارزش بودن داشته باشد. اين جور حسادت‌ها احساسات آنها را نسبت به هم تقويت و عشق آنها را محكم‌تر مي‌كند. در اصل با اين حس حسادت خفيف، زن يا شوهر سعي مي‌كنند معيارهاي دلخواه همسرشان و در پي آن، دل او را به دست بياورند؛ اما اگر حسادت شديد يا غيرمنطقي باشد، داستان كاملا متفاوت است

حسادت معقول و ملايم، زوجين را تشويق به تحسين يكديگر مي‌كند تا تلاشي هوشيارانه داشته باشند كه همسرشان هميشه احساس باارزش بودن داشته باشد

اين احساس ، احساسي است كه گاهي اوقات به آن دچار مي شويم. بعضي افراد بيشتر اين احساس را تجربه مي کننند و برخي ديگر خود را با اين احساس از پا در مي آورند. گاهي اوقات حسادت بجا است و گاهي اوقات نيست. حسادت احساس زشتي است، چه براي كسي كه اين احساس را دارد چه براي طرف مقابل. پس مهم است دريابيم چه موقع اين احساس بيش از حد و چه موقع درست است ؟

 


 

حسادت شديد

اگر احساس حسادت در همسر شما بسيار شديد باشد بزودي كنترل شديدي روي شما پيدا مي کنند. وقتي فردي نسبت به طرف مقابل احساس حسادت شديد دارد گرايش زيادي به كنترل كارهايي كه انجام مي‌ دهد، مكان‌ هايي كه مي ‌رود و افرادي كه ملاقات مي کنند، دارد. علاوه بر اين گاهي اوقات حسادت شديد منجر به خشونت مي شود.

 

حسادت ناعادلانه

حسادت ناعادلانه قصه ديگري است. اگر شما به وفاداري همسرتان كاملا مطمئن هستيد و البته او هميشه شما را از بابت اين قضيه، چه با حركات چه با حرف مطمئن مي کند، اين رفتار او براي شما عادت مي شود و مادامي كه او به شما ابراز عشق مي کند و جملاتي نظير هرگز تو را ترك نمي کنم يا هرگز كاري نمي کنم تا تو صدمه ببيني را به شما مي ‌گويد و شما را مطمئن مي کند، خوشحال هستيد.اما اگر كمي از ابراز علاقه اش به شما كم شود، چه شما احساس حسادت كنيد، چه نكنيد با استفاده از اين ابزار سعي مي کنيد توجه او را به خود جلب كنيد. اوايل شايد همسرتان در مقابل اين احساس حسادت ناعادلانه شما صبور باشد اما به تدريج از رفتار شما خسته مي شود و با خود فكر مي کند حالا كه به خيانت متهم هستم چرا خيانت نكنم ؟ اگر احساس حسادت نا بجا و ناعادلانه خود را كنترل نكنيد همسرتان را از دست مي‌ دهيد.

 


حسادت ساده

شايد اكثر ما جزو اين طبقه بندي باشيم. ما مي ‌ترسيم از اين كه همسرمان با فردي ملاقات كند كه از ما زيباتر (جذاب‌ تر)، باهوش‌ تر، ثروتمندتر يا فقط بهتر باشد. دليل اصلي حسادت، احساس ناامني است كه در ما وجود دارد.

اگر حسادت شديد داريد که بايد از کمک هاي يک مشاور براي بر طرف کردن آن استفاده کنيد اما در صورتي که اين حس خيلي شديد در شما نيست براي بهتر شدن کيفيت زندگي آن راه غلبه بر آن را ياد بگيريد.

 

فوت و فن غلبه بر حسادت

براي اينكه از تمايلات حسادت‌آميز خود نسبت به همسرتان آگاه شويد و قبل از آنكه دير شود اقدام مناسب داشته باشيد، بايد تمريناتي را انجام بدهيد. فراموش نكنيد، حسادت‌ شديد در زندگي زناشويي مي‌تواند آن زندگي را به طور كل نابود كند. قبل از شروع تمرين، دو ورق كاغذ آماده كنيد و تمرين را اول براي خودتان انجام دهيد و بعد براي همسرتان آن را تكرار كنيد. يك ورق كاغذ را به دو ستون تقسيم كنيد.

راه حل

عنوان اولين ستون بايد اين باشد: <عوامل شروع حسادت‌هاي من> زير اين ستون، تمام مواردي را كه در گذشته باعث حسادت شما شده‌اند، يادداشت كنيد. عنوان دومين ستون را افكار و احساسات بگذاريد. ستون اول را بخوانيد و تمام افكار و احساساتي را كه در موارد مربوط به ستون اول داشته‌‌ايد، يادداشت كنيد. قبل از انجام اين كار، بايد حالتان كاملا خوب باشد. اگر از دست همسرتان عصباني يا ناراحت هستيد انجام اين تمرين موثر نيست.يك ورق كاغذ ديگر برداريد و آن را هم به دو ستون تقسيم كنيد.

عنوان يك ستون بايد اين باشد:<براي كمك به خودم چه بايد بكنم؟> و دومين ستون بايد اين عنوان را داشته باشد: <همسرم براي كمك به من چه بايد بكند؟> و زير هر ستون عقايدتان را در اين‌باره بنويسيد. اگر عقايدتان به ستون‌هاي اولين ورق مربوط و اختصاصي باشد بهتر است. وقتي هر دوي شما ستون‌هايتان را كامل كرديد، بنشينيد و درباره آنها با هم حرف بزنيد. به اين ترتيب درك شما از موارد حسادت‌برانگيز بيشتر مي‌شود و راه‌هاي كنترل آن را مي‌شناسيد.

حسادت در مقدار کم ، ضرر زيادي به رابطه تان نمي زند اما اگر بيش از حد باشد،رابطه تان را مختل مي کند.


توسط : مشاورفا  در تاریخ : 1-06-1394, 19:55   بازدیدها : 955   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .