ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » ازدواج‌تان را معنادار کنيد

ازدواج‌تان را معنادار کنيد

بسياري از زوجين با اينکه در يک خانه زندگي مي کنند، بر سر يک سفره غذا مي نشينند، فرزندان مشترکي دارند، با هم به خريد منزل مي روند و ... با هم غريبه اند. آنها دوست دارند با هم درددل کنندو صميمي باشند ولي روز به روز از يکديگر دورتر مي شوند. با اينکه اظهار نظر مي کنند و به يکديگر خبر مي دهند ولي احساسات شان را با يکديگر در ميان نمي گذارند. صميميت و توجه صادقانه به يکديگر، يکي از مهمترين مسايل زندگي است. صميميت از آنجا آغاز مي شود که زن و شوهر به حرفهاي يکديگر گوش بدهند و احساسات خود را با هم در ميان بگذارند؛ حتي اگر احتمال بدهند همسرشان احساس آنها را رد مي کند. زن و شوهر با مبادله احساسات و بازخورد دادن بدون آن که توقع تغيير داشته باشند نشان خواهند داد که به يکديگر و به رابطه خود توجه دارند و مي خواهند هر طور که شده آرامش را حفظ کنند. آنها با ايجاد چنين جوي به صميميتي مي رسند که اجازه مي دهد خودشان باشند و همين امر زندگي زناشويي شان را معنادار و غني مي کند.
لذا با اين اوصاف اولين گام با فکر کردن پيش از ازدواج شروع مي‌شود. به اين موضع بپردازيد که چرا ازدواج براي شما اهميت دارد و چرا مي‌خواهيد بقيه عمرتان به اين رابطه اولويت دهيد. يک پرسش ساده اين است: "اين رابطه براي ما چه چيزي را به دنبال دارد؟"
 
ازدواج يک رابطه مداوم است و بايد محيطي را ايجاد کند که در آن شما بتوانيد تغيير کنيد و رشد پيدا کنيد. با اينکه فرهنگ ما بيشتر بر مسائل آني و لحظه کنوني متمرکز است اما مهم است که دو نفر نه تنها به لحظه کنوني، بلکه به 10 سال بعد هم فکر کنند تا بتوانند درک بهتري از آنچه ازدواج به زندگي‌شان در درازمدت مي‌افزايد، پيدا کنند.
اما رسيدن به سطوح بالاتر صميميت به کار بيشتري نياز دارد. روابط صميمي ما بايد ما را تغيير دهد. اين روابط بايد باعث رشد دادن‌مان شود، و اگر اين چنين نباشد، پس چيزي در رابطه ما مفقود است.
صميميت از آنجا آغاز مي شود که زن و شوهر به حرفهاي يکديگر گوش برهند و احساسات خود را با هم در ميان بگذارند؛ حتي اگر احتمال بدهند همسرشان احساس آنها را رد مي کند
آغاز ساختن ازدواج بهتر
ساختن ازدواجي قوي و صميمي از درون خود شما شروع مي‌شود، و بعد به پيوندي عاطفي ميان شما و همسرتان بدل مي‌شود که براي يک عمر به طول مي‌انجامد. موضوع اين نيست که دو نفر بايد صرف نظر از هر شرايطي با هم بمانند، اما صميميت مداوم مي‌تواند به افراد بخت شناختن خودشان و يکديگر را به طريقي صادقانه‌تر و واقعي‌تر بدهد. چه شما يک رابطه مستحکم با همسرتان داشته باشيد که بر اساس مصالحه و فداکاري شکل گرفته باشد، و چه رابطه‌اي مشکل‌ساز داشته باشيد که از اختلافات و نوميدي‌هاي دائمي آسيب ديده باشد، شگرد اصلي اين است که خودتان را بشناسيد تا بتوانيد چگونگي سازگار شدن با همسرتان را بهتر درک کنيد.
راهي که يک زوج براي شروع بهبود بخشيدن به رابطه‌شان انتخاب مي‌کنند، با برخي کارهاي بديهي اما مهم بايد شروع شود.
به سوي ازدواجي پرمعناتر
اين نکات تنها براي شروع هستند. اما هنگامي رابطه‌اي با همسرتان ساختيد که کنارآمدن با يکديگر، جزء اساسي آن است، ساختن حس قوي صميميت به هردوي شما و همسرتان امکان مي‌دهد از مزاياي ازدواج بهره ببريد.
** اين توصيه‌ها به شما کمک مي‌کند، همسرتان را بهتر درک کنيد، و ازدواج‌‌تان را به واقع معنادار کنيد:
 
 
تعريفي درازمدت‌تر از عشق را بپذيريد :  عشق تنها رابطه‌اي کوتاه‌مدت و آني نيست. بر معناي ازدواج‌تان و عشق‌تان در طول سال‌ها و اينکه چگونه زندگي‌تان به خاطر همسرتان بهتر شده است، متمرکز شويد.
از تفاوت‌هاي‌تان استقبال کنيد: به جاي اين برداشت که افراد به خاطر عادت کردن به يکديگر، از دست هم خسته مي‌شوند، اين مسئله را که انسان‌ها به نحوي بي‌نهايت پيچيده و هميشه در حال تغييرند، را درک کنيد.
زن و شوهر با مبادله احساسات و بازخورد دادن بدون آن که توقع تغيير داشته باشند نشان خواهند داد که به يکديگر و به رابطه خود توجه دارند و مي خواهند هر طور که شده آرامش را حفظ کنند
با بکاربردن مهارتها به جنگ اختلافات برويد: اينکه اختلاف زن و شوهر رفع مي شود يا نه بستگي به شدت مشکل ندارد بلکه حل اختلاف به اين بستگي دارد که زن و شوهر بخواهند با مشکل شان کنار بيايند يا نه؟ هر اختلافي مي تواند زندگي زناشويي را به خطر بيندازد اما با دلگرمي دادن و همکاري و آگاهي بر مهارتهاي حل اختلاف، حتي شديد ترين اختلافات هم مي تواند موجب نزديک تر شدن زن و شوهر و تحکيم زندگي زناشويي آنان شود.
زمان بزرگترين هديه است:  زمان يکي از پرارزش‌ترين هدايايي است که مي‌توانيد به ديگري، و از همه مهم‌تر به همسر و خانواده‌تان بددهيد. ترتيبي بدهيد که دست کم 20دقيقه در روز با همسرتان خلوت کنيد و آن را صرف بهبود رابطه‌تان کنيد، و اين مدت کمترين زماني است که براي اين کار لازم است. در اين مدت بدون تلويزيون و بدون کامپيوتر بر يکديگر متمرکز شويد و از اين زمان براي صميمي‌شدن و ارتباط هم استفاده کنيد.
به روابط جنسي اهميت بدهيد: راه‌هايي وجود دارد که همسران با افزايش سن‌‌شان هم چنان رابطه جنسي خود را گرم نگه دارند. با افزايش سن در حاليکه رابطه‌تان تکامل پيدا کنيد، به دنبال راه‌هايي باشيد که رابطه جنسي‌تان را زنده نگه دايد.
تعادل را حفظ کنيد:
اختلافات زيادي در زندگي زناشوي به وجود مي آيد. هردوي شما و همسرتان بايد اين اختلافات را به شيوه‌اي خلاق که به رشد شما کمک کند، حل کنيد. سعي کنيد بين تعامل‌هاي مثبت و منفي‌تان با همسرتان تعادلي برقرار کنيد- يک قاعده ساده اين است که اين تعادل بين موارد مثبت و منفي بايد 4 به يک باشد تا ازدواج تداوم پيدا کند. به همسرتان دلگرمي دهيد:  دلگرمي دادن يعني اينکه به همسرتان بفهمانيد که " من تو را قبول دارم و تمايلات تو را مي فهمم وبراي تو ارزش قايل هستم". دلگرمي دادن محبت نامشروط است. ما با دلگرمي دادن به ديگري اجازه مي دهيم بدون آنکه احساس کند کسي مي خواهد او را طرد کند افکار و احساساتش را آزادانه بيان کند. در حقيقت ما با دلگرمي دادن به يکديگر حق فکر کردن، احساس کردن و تصميم گيري مي دهيم.
 ببخشاييد و تشکر کنيد: به مشکلاتي که در طول ازدواج به طور مکرر پيش مي‌آيد، نه به عنوان مشکل بلکه به عنوان فرصت نگاه کنيد. از اين مسائل به عنوان فرصتي براي تلاش دونفره و پيش رفتن همگام با هم استفاده کنيد.
به تفريح بپردازيد: دو جزء اساسي يک ازدواج صميمي رفاقت و دوستي است. و به تفريح و سرگرمي پرداختن جزء اساسي هر دوي اينهاست.اين کار به شما خواهد کرد با گذشت زمان و سالمندتر شدن رابطه‌تان را گسترش دهيد، نه اينکه رابطه‌تان نزول پيدا کند.
روابط صميمي ما بايد ما را تغيير دهد. اين روابط بايد باعث رشد دادن‌مان شود، و اگر اين چنين نباشد، پس چيزي در رابطه ما مفقود است
به طور قطع ادغام دو شخصيت در طي يک رابطه آن هم رابطه زناشويي ، سختي ها و مشکلاتي به همراه دارد. اگر بخواهيم اين سختي ها و مشکلات را تحمل نکنيم يا بايد اصلا به سراغ ازدواج نرويم و يا اينکه خودمان را براي يک عمر تنش و استرس آماده کنيم. پس بهتر است بپذيريم که اختلافات و مشکلات زناشويي اجتناب ناپذير است و خودمان را آماده آنها بکنيم و از طرف ديگر از اهميت و نقش صميميت در ازدواج که جوهر ثمر بخش ازدواج است، غافل نشويم.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 1-06-1394, 16:31   بازدیدها : 566   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .