ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » پشت و پناهی چون برادر

پشت و پناهی چون برادر

هر اندازه که از دوستان خوبی برخوردار باشید ،بازهم برادرتان برای دوستی با شما بهتر از دیگران است .برادر شما تا آخر عمر برادر و هم خون شماست .بین شما و برادرتان یک مهر الهی و غریزی است که در اعماق وجودتان ریشه دارد .این پیوند الهی بین شما و کسی که برادرتان نیست ایجاد نمی شود هر چند تمام داراییتان را خرج کنید .پس قدر برادرتان را بدانید و از این انرژی نهفته ،نهایت بهره را ببرید.حتی اگر این مهر به خواب رفته باشد و سالها از فعالیت افتاده باشد ،بازهم وجود دارد و قابلیت فعال شدن و به سطح آمدن را دارد.
اگر برادر دارید ولی نسبت به او بی عاطفه اید بدانید که شیرینیهای عاطفی زیادی را که می توانستید با هم تجربه کنید را، از دست داده اید.برادر شما می توانست بهترین حافظ و پشتیبان شما باشد.
 
اما متاسفانه چه بسیاری از این لذتهای عاطفی و آرامشهای روانی ،که به خاطر مقداری مال و اموال پست دنیوی از بین می رود که شاید اگر حساب بالا و پایین آن را نمی کردیم و به خاطر مهر و برادری کمی گذشت می کردیم مثلا دست آخر چند میلیونی ضرر می کردیم .حال آنکه اگر اصلا برادر نمی داشتیم ،حاضر بودیم ده برابر این را بدهیم تا کسی مثل برادر، دوست و پشتیبانمان بشود.
البته محدودیت روابط بسیاری از برادران مربوط به بعد از ازدواجشان و ناشی از موضعگیری های همسرانشان هست ،اما بازهم آقایان خود مقصر های اصلی این تضعیف روابط هستند.مردها به اندازه زنان از خود عواطف فامیلی بروز نمی دهند.وقتی شما ضعف نشان می دهید ،همسرتان دخالت می کند.اگر نسبت به خانواده و برادرتان علاقمند و حساس باشید ،کسی جرات غیبت کردن و فاصله انداختن پیدا نمی کند.اگر مردها برای رابطه ی برادریشان همانند زنان برای رابطه ی خواهریشان، هزینه می کردند،قطعا برادری ها، بسیار بهتر از آنچه امروزه دیده می شود ،می بود.لذا گاهی به نظر می رسد که اگر بخواهیم رابطه ی دو برادر را تا آخر عمر تضمین کنیم ،باید دو خواهر را برای همسری آنها برگزینیم تا با تلاش دو خواهر برای حفظ رابطه خودشان، روابط برادران نیز حفظ شود.
دو برادر باید پشتیبان و یاور هم در زندگی باشند.چنان به هم پیوند خورده باشند که کسی برای اختلاف انگیزی بینشان امیدی نداشته باشد. رابطه ی دو برادر باید به گونه ای باشد که اگر یکی گرفتار شد،خانواده اش پناهی بهتر از عمو نشناسند.اما چه بسا عموهایی که نزد فرزندان برادر ،تعریف هم نشده اند.
 
برادرتان را ازخواب بیدار کنید
اگر برادرتان کم عاطفه است و از مهر و پیمان برادری غافل است او را با یک تلنگر محبت آمیز از خواب غفلت بیدار کنید.از پیوند و مهر عمیق برادری و لزوم حمایت برادران از هم، انقدر بگویید تا به مرحله ی باور برسد .در باره هر چیزی که سخن بگویید توجه اطرافیان به آن جلب شده و انرژیهای عاطفی شان روی آن متمرکز می شود پس این بحثها را بی اثر ندانید .
خیلی از اوقات دلخوریها و سردیهای موجود در روابط برادران به خاطر عدم رعایت احترام است .از شوخی های بیجا و بی احترامی هایی که به نظرتان صمیمانه و بی اشکال می آید هم بپرهیزید .یک اشتباه هم زیاد است .فقط با محبت باشید تا لذت کافی از مهر عمیق برادری شامل حالتان شود
محبت هر کسی را با محبت کردن به فرزندانش می توانید جلب کنید.از محبت کردن به فرزندان برادرتان دریغ نورزید. برادرزاده های شما باید شما را دوست داشته باشند و از دیدن شما خوشحال شوند .اگر در این زمینه کم کاری کرده اید با یک سیر صعودی محبت، جبران کنید .گلایه هایی که برادرزاده ها و همسر برادر شما در طول زمان از شما می کنند،در گل آلود کردن روابط شما تاثیر خواهد گذاشت .به این مسائل حاشیه ای اهمیت بدهید .
اگر برادرتان نسبت به شما بی عاطفه یا بدبین است ،در یک فرصت مناسب مثل وقتی که گرفتار است ،به او احسان کنید. وقتی محبتهای خفته را بیدار کردید و حمایتهای ژنتیکی موجود بین خودتان را فعال نمودید ،متوجه اوج لذت روابط برادری خواهید شد.
گاهی وقتها با برادرتان یکرو بشوید و رک صحبت کنید.البته کاملا احترام یکدیگر را رعایت کنید تا بحثتان بی جهت هرز نرود و فدای مسائل حاشیه ای نشود.این گفتگوها و درددلها که حتما باید در خلوت شما باشد ،فرصت رفع سوء تفاهم های احتمالی را برای شما پیش می آورد.این یکی از اسرار حفظ روابط خواهری است که کمتر در روابط برادری دیده می شود علت آن هم کم حرفی ، غرورهای تند مردانه،و وقت نگذاشتن مردها برای یکدیگر است .
خیلی از اوقات دلخوریها و سردیهای موجود در روابط برادران به خاطر عدم رعایت احترام است .از شوخی های بیجا و بی احترامی هایی که به نظرتان صمیمانه و بی اشکال می آید هم بپرهیزید .یک اشتباه هم زیاد است .فقط با محبت باشید تا لذت کافی از مهر عمیق برادری شامل حالتان شود.
گاهی به محیط کار برادرتان سری بزنید و از او احوالی بپرسید.اگر می توانید دست خالی نروید.صمیمی و ساده باشید مثلا در مسیر راهتان نان تازه ای بخرید و به او و همکارانش تعارف کنید(با لحاظ وضعیت شغلی) .اینها راههایی راحت برای ابراز محبت هستند که با روحیه مردانه بیشتر جور در می آیند.جمعه ها دیدار یکدیگر را در منزل والدینتان از دست ندهید و برای دیدار هم ارزش قائل باشید .اگر برادرتان حضور نداشت و ناراحت شدید ناراحتی تان را ابراز کنید.بگذارید به گوش برادرتان برسد که شما در نبودش سراغ او را گرفته اید و از نبود او ابراز تاسف کرده اید .این کار او را برای دیدار شما مشتاق می کند.به هر حال محبتتان را به نحوی ابراز کنید.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 31-05-1394, 15:33   بازدیدها : 1016   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .