ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » زن و شوهرهایی که سعادتمند می‌شوند!

زن و شوهرهایی که سعادتمند می‌شوند!

راه های رسیدن به یك زندگی سالم و خالی از دغدغه آن قدر ها هم سخت نیست. زن وشوهر با صبوری و كمی سیاست و البته هوشیاری و از خودگذشتگی می توانند زندگی ای مملو از عشق و خاطرات فراموش نشدنی در كنار یكدیگر داشته باشند.
راه های رسیدن به یك زندگی سالم و خالی از دغدغه آن قدر ها هم سخت نیست. زن وشوهر با صبوری و كمی سیاست و البته هوشیاری و از خودگذشتگی می توانند زندگی ای مملو از عشق و خاطرات فراموش نشدنی در كنار یكدیگر داشته باشند.
** ذهن خود را روی هدف اصلیتان، كه باعث ایجاد یك زندگی سعادتمند می گردد، متمركز كنید. چیزهایی را بیان كرده و انجام دهید كه شما و همسرتان را قادر می سازد تا با خوشبختی زندگی كنید. از جبهه گیری بپرهیزید. همه مسائل بی اهمیت در حاشیه قرار دارند.
**مدام از خود بپرسید، چه چیزهایی می توانند باعث به وجود آمدن محیطی شاد و محبت آمیز در خانه ما گردند؟
** بیشتر به نیمه پر لیوان توجه كنید تا نیمه خالی آن. تا جایی كه امكان دارد برای برآورده كردن نیازهای همسرتان بكوشید.
**به اعمال و گفتاری كه برای همسرتان اهمیت دارد، ارزش دهید.
** به طور مداوم از خودتان سۆال كنید، چه جملات مثبتی می توانم بیان كنم و چه كارهای مثبتی می توانم انجام دهم تا همسرم را در موقعیت های عاطفی مثبتی قرار دهم؟
**پیش از صحبت كردن، پیامد آنچه كه خواهان آن هستید را برای خود روشن كنید. ارتباط برقرار كردن شما به این معنی است كه درواقع می خواهید پاسخ مناسبی دریافت كنید. اگر در ابتدا با چیزی كه بیان می كنید به هدفتان نرسیدید، نگرش خود را تغییر دهید. به یاد داشته باشید كه احترام و رضایت متقابل هدف اصلی شماست. بدون دلیل مشاجره نكنید. اغلب سكوت، زیركانه ترین گزینه است. با استواری متقابلا رفتاری محترمانه داشته باشید.
** تا جایی كه ممكن است قدردانی و سپاسگزاری خود را بسیار ابراز كنید. چند بار در روز چیزهایی مبنی بر قدردانی خود نسبت به همسرتان، بیان كنید.
** شنونده خوبی باشید، دیدگاه ها و نظرات همسرتان را درك كنید.
** به احساسات و نیازهای همسرتان توجه كنید. در مورد شرایطی كه رفتارهایتان باعث بی توجهی به او شده و یا با اتخاذ تصمیماتی میزان توجه شما به او كاهش یافته، فكر كنید.
**به جای عیب جویی و شكایت كردن، به روش های مثبتی بیندیشید كه به شریك زندگی تان انگیزه دهد. اگر راهكارهایی كه برگزیده اید تأثیری نداشت، به فكر روش های خلاقانه باشید.
**انتظارات غیرواقعی نداشته باشید. از همسرتان انتظار نداشته باشید كه بی عیب و نقص باشد و او را با كسی مقایسه نكنید.
** با گفتار خود او را آزار ندهید. اگر شریك زندگیتان به شیوه ای با شما صحبت كند كه باعث آزار شما گردد، جملاتی را برگزینید كه نتیجه بخش باشند و به روشی با او حرف بزنید كه احترام هر دو طرف حفظ گردد.
** حتی الامكان بر سر همه چیز با هم توافق كنید. سعی كنید برای او هر كاری انجام دهید تا واكنشی مشابه آنچه خودتان انجام می دهید از همسرتان ببینید.
** لیستی از روش هایی كه در بدو ازدواج برای نشان دادن خود و جلب نظر همسرتان به كار برده اید، بنویسید. سعی كنید مواردی به آن افزوده و هرازچندگاهی آن را دوباره مطالعه كنید.
**فهرستی از رفتارهای مثبت و نقاط قوت همسر خود تهیه كنید. چند مورد هم به آن اضافه كنید و به طور مكرر آن را مرور كنید.
برای پیدا كردن راه حل های مناسب برای مشكلات ایجاد شده، تلاش كنید. گله و شكایت را كنار بگذارید و زیاد به این كه مقصر اصلی چه كسی است، توجه نكنید
**در مورد كارهایی كه می توانید برای بیان بهترین خصوصیات شریك زندگیتان انجام دهید، بیندیشید. این خصوصیات را در رفتار و گفتارتان بیشتر تقویت كنید.
** برای پیدا كردن راه حل های مناسب برای مشكلات ایجاد شده، تلاش كنید. گله و شكایت را كنار بگذارید و زیاد به این كه مقصر اصلی چه كسی است، توجه نكنید. برای به دست آوردن خوشبختی در زندگی زناشویی، در كنار هم گام بردارید و راه حل های مناسب و قابل قبول را به كمك یكدیگر بیابید.
**لحظات به یاد ماندنی زندگیتان را به خاطر داشته باشید. فكر كنید كه آن هنگام كه آن حس خوب را نسبت به هم داشتید، چه كاری انجام داده بودید؟ آن اعمال را بیشتر انجام دهید.
** به دنبال فعالیت های مثبتی باشید كه بتوانید با هم انجام دهید.
** در زمان حال زندگی كنید. اشتباهاتی كه در گذشته مرتكب آن شدید، دیگر گذشته اند. شما هم اكنون با تفكرات، بیانات و اعمالتان، زمان حال و آینده را می سازید. پس با هوشیاری آنها را انتخاب كنید.
کلام آخر
اگر تاکنون روابط دوستانه ای بین شما و همسرتان نبوده است با انجام رهنمودهای فوق انتظار نداشته باشید که سریعاً او عوض شود بلکه باید به او فرصت دهید تا در شرایط جدید خود را بیابد و به وظیفه اش عمل نماید .
فراموش نکنید که برای داشتن یک زندگی با نشاط ، موفقیت در کار ، معاشرت خوب اجتماعی و تربیت صحیح فرزندان ابتدا باید آرامش و آسایش در خانواده را فراهم کنید.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 30-05-1394, 13:38   بازدیدها : 721   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .