ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » زن و شوهر دعوا کنند و ...

زن و شوهر دعوا کنند و ...

روحیات افراد با هم تفاوت دارد و همه به یک نحو مطالب و خواسته ها و نظریات خود را بیان نمی کنند. عدم آگاهی از این تفاوت ها گاهی زمینه ساز اختلافاتی بین همسران می شود.
همیشه مشاجره زن و شوهر به خاطر اختلاف عقیده یا یک موضوع با اهمیت نیست.گاهی مربوط به مسئله ای جزئی و سوء تفاهم است. خانم ها و آقایان خواسته ها و نظریات خود را به یک نحو بیان نمی کنند و بین روحیات آن ها تفاوت هایی وجود دارد . با دانستن این تفاوت ها می توان تا حد زیادی از مجادلات و اختلاف ها جلوگیری کرد و به زندگی آرامش بخشید.
 
 
مقابله – توافق
اغلب مردها در زندگی طوری برخورد می کنند که بیان نظرات برای آن ها جنبه مقابله یا مبارزه دارد و از وضع خود دفاع می کنند. گفته های آنان بیشتر به منظور برتری جویی بر دیگران یا مقابله صورت می گیرد.
در مورد خانم ها این موضوع تفاوت هایی دارد. به طور کلی صحبت و اظهار نظر آن ها جنبه تبادل نظر دارد و بیشتر به دنبال جلب توافق و حمایت هستند.
به همین علت مردها در مقابل انتقادات حالت تدافعی می گیرند ولی خانم ها برای پذیرفتن آن ها آمادگی بیشتری از خود نشان می دهند و در بسیاری از موارد آن را می پذیرند. به این ترتیب خانم ها می توانند با کاستن از انتقادات یا بیان آن ها با نرمی یا به طور غیر مستقیم و به خصوص با خودداری از مقایسه مردها با سایر افراد از بسیاری از مشاجرات جلوگیری کنند.
 
استقلال – مشورت
خانم ها در صحبت ها و برخورد با دیگران بیشتر به روابط محبت آمیز و جلب توافق توجه دارند.در حالی که مردها خواهان استقلال هستند. مثلاً یک مرد وقتی می خواهد دوست قدیمی خود را به منزل دعوت کند لازم نمی داند که حتماً موضوع را به خانم خود اطلاع دهد و با او مشورت کند . در حالی که خانم ها در این مورد با شوهر خود مشورت و حتی از او کسب تکلیف می کنند و نشان می دهند که زندگی آن ها به هم وابسته است.
 
کسب اطلاعات – بیان احساسات
بسیاری از آقایان وقتی به خانه می آیند به ندرت با همسر خود صحبت و گفتگو می کنند. خود را با تماشای تلویزیون مشغول می کنند . این مسئله  موجب آن می شود که همسر آن ها این حالت را نشانه عدم علاقه و توجه شوهرشان نسبت به خود تلقی کرده و باعث ناراحتی و مشاجره می شود.
یکی از علل این مسئله  آن است که اصولاً مردها در صحبت و مذاکره با دیگران خواهان کسب اطلاعات و شنیدن مطالب مورد علاقه خود هستند. اما خانم ها در گفتگو با سایر افراد احساسات و تمایلات خود را بیان داشته و به اصطلاح درد دل می کنند.
با توجه به این موضوع خانم ها می توانند تا حد امکان در سرگرمی های شوهر خود شرکت کرده و اطلاعاتی در مورد مسائل مورد علاقه او به دست آورند و زمینه های گفتگو و تبادل نظر با او را فراهم کنند.
خیلی از خانم ها وقتی شوهرشان به دلخواه خود کاری را انجام می دهد ناراحت شده و در مواردی اظهار نارضایتی می کنند . در حالی که اگر نظر خود را بگویند بسیار امکان دارد شوهرشان حاضر به جلب نظر آن ها بوده و طبق خواسته آن ها عمل کند
جلب توجه – راه حل
اصولا خانم ها به توجه شوهر و محبت او نیاز دارند. گاهی برای جلب توجه شوهرشان نسبت به خود ناراحتی خاصی را مطرح می کنند. اما وقتی شوهرشان به جای همدردی و احساسات محبت آمیز فقط راه حل نشان می دهد راضی نمی شوند و آن را کافی نمی دانند و نشانه کم محبتی شوهر تلقی می کنند. در حالی که بسیاری از شوهران ضمن اینکه همسر خود را دوست دارند از ابراز محبت کوتاهی یا خودداری می کنند.
 
اظهار نظر – مصالحه
برخی از خانم ها به عنوان این که نمی خواهند بر خلاف میل شوهر رفتار کنند و موجب مشاجره باشند حتی در کارهای مربوط به خود نیز از اظهار نظر صریح خودداری می کنند. وقتی شوهرشان به دلخواه خود کاری را انجام می دهد ناراحت شده و در مواردی اظهار نارضایتی می کنند . در حالی که اگر نظر خود را بگویند بسیار امکان دارد شوهرشان حاضر به جلب نظر آن ها بوده و طبق خواسته آن ها عمل کند. بنابراین خودداری از اظهار نظر نه تنها از اختلاف جلوگیری نمی کند بلکه می تواند موجب آن باشد

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 28-05-1394, 16:24   بازدیدها : 1276   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .