ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » برخورد پاستوریزه با قوم همسر

برخورد پاستوریزه با قوم همسر

اگر می‌بینید خانواده همسر با شما مشكل دارند و به شما اجحاف می‌كنند رو در رو مشكل‌تان را به آنها بگویید. سعی نكنید حرف‌تان را از طریق شخص دیگری به گوش آنها برسانید. بكوشید پیش از این كه دیر بشود مشكل را رك و راست به آنها بگویید
به نکات روان شناسانه ی این داستان توجه کنید:
شاید دوست نداشته باشیم كه به خاطر تاثیر مثبت گذاشتن بر خانواده همسر، چهره مثبت‌تری از خود نشان بدهیم ولی چه بخواهیم چه نخواهیم آنها بخش مهمی از زندگی مشترك ما خواهند بود.
برخورد صحیح با همسر را بیاموزید: برخورد صحیح با همسر نخستین و مهم‌ترین گام به سوی برخورد صحیح با خانواده اوست. سعی كنید پیوند میان او و خانواده‌اش را درك كنید و از او بخواهید در این پیوند پایدار باشد. یادتان باشد خانواده همسرتان برای او مانند خانواده شما برای خودتان است.
نیش و کنایه را با لبخند پاسخ دهید: كمی طنز داشتن برای بهتر شدن رابطه با خانواده همسر می‌تواند خیلی موثر باشد. اگر كنایه‌ای به شما می زنند سعی كنید با كمی لبخند و طنز آن را با شوخی رد كنید. عصبانیت اوضاع را بدتر می‌كند. لبخند زدن در جواب كنایه‌هایی كه می‌شنوید باعث می‌شود كنایه‌ها كمتر می‌كند.
به خانواده همسرتان احترام بگذارید: به خانواده همسرتان به چشم كسانی بنگرید كه می‌توانند دوست شما باشند. حتی اگر زیاد شما را دوست ندارند كاری نكنید كه ارتباط‌تان بدتر شود.هرگز با آنها با لحن بد صحبت و به آنها توهین نكنید. به آنها علاقه نشان بدهید و به حرف‌شان گوش كنید. ناراحتی‌ها آرام آرام از بین می‌روند.
حرف تان را روشن و واضح بزنید: اگر می‌بینید خانواده همسر با شما مشكل دارند و به شما اجحاف می‌كنند رو در رو مشكل‌تان را به آنها بگویید. سعی نكنید حرف‌تان را از طریق شخص دیگری به گوش آنها برسانید. بكوشید پیش از این كه دیر بشود مشكل را رك و راست به آنها بگویید.
بین همسر و فرزندان و خانواده همسر فاصله نیندازید: بین همسر و فرزندان‌تان از یك سو و خانواده همسرتان از سوی دیگر فاصله نیاندازید. بگذارید آزادانه با یك‌دیگر رفت و آمد كنند. اگر رابطه خوبی با خانواده همسرتان ندارید این شكاف تنها شرایط را بدتر می‌كند.
خانواده همسر
مهربانی و محبت از هر چیزی موثرتر است: با مهربانی سخت‌ترین دل‌ها هم نرم می‌شوند. از هر موقعیتی برای نشان دادن محبت‌تان به خانواده همسرتان استفاده كنید. به آنها نشان بدهید كه شما هم مانند فرزندشان نگران آنها هستید. هرگاه توانستید به آنها كمك كنید. اگر بیمار هستند از آنها نگه‌داری كنید و اگر در مسافرت‌هستند از خانه شان مواظبت كنید. كم كم محبت در وجود هر دو طرف جوانه خواهد زد.
خودتان باشید: تا آنجا كه می‌توانید به خانواده همسرتان محبت كنید و به آنها احترام بگذارید ولی به خاطر آنها خودتان را عوض نكنید. همیشه الویت‌های‌تان را حفظ كنید. یادتان باشد مجبور نیستید به خاطر خانواده همسرتان خودتان را عوض كنید مگر این كه برای شما فایده‌ای داشته باشد. اگر به خودتان و تصمیم‌های‌تان احترام بگذارید مردم به شما احترام خواهند گذاشت.
با تجربه و بالغ باشید: ساختن با خانواده همسر به بلوغ فراوانی نیاز دارد. باید بپذیرید آنها پدر و مادر شما نیستند پس همیشه كمی فاصله بین شما وجود خواهد داشت. هنگام برخورد با خانواده همسرتان سعی كنید خودتان را به جای ‌انها بگذارید. به جای شكایت از این كه چرا به شما تبعیض می شود از غریزه‌‌تان كمك بگیرید و هوشمندانه رفتار كنید.
در پی درمان باشید: اكر مشكلی دارید كه ناشی از روابط خانوادگی( پیش از ازدواج) است آن را حل كنید تا در زندگی مشترك با همسرتان به مشكل كمتری برخورد كنید.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 28-05-1394, 20:33   بازدیدها : 1238   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .