ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت

پول خوشمزه ی شوهر

هرچند درآمدم خوب است و می توانم خرج را خودم بدهم اما پولی که شما بدهی،یک مزه دیگری دارد.

 
اینکه خانم ها کار کنند،در آمد داشته باشند و حتی تا حدودی به استقلال مالی برسند چیز بدی نیست ،مشکل از جایی شروع می شود که ندانید چگونه پول تان را مدیریت کنید و طوری رفتار کنید که به همسرتان بر نخورد.
شاید به نظر برخی انتخاب همسر پایان جنجال‌ها و کشمکش‌های زندگی است درحالی‌که می‌توان گفت انتخاب همسر دریچه ایست تا ما علاوه بر سلیقه و افکارو عقاید خودمان، به خلقیات و نظریات فرد دیگری هم احترام بگذاریم. چه بسا از همین زاویه بسیاری از اختلافات میان زن و شوهرها شکل بگیرد. یکی از این اختلافات که تقریباً کمی زودتر از سایر مباحث ممکن است رخ دهد وجود «من و تو»‌های بسیار بخصوص در مسائل مادی است.
 
من یک زن شاغلم!
اگر شما یک خانم شاغل هستید و غیر از مسئولیت خانه در خارج از خانه هم فعالیت دارید حتماً می‌دانید که اولین پارامتری که به موفقیت شما در کارتان کمک می‌کند رضایت همسرتان از شاغل بودن شماست‌. طبیعی است که افراد در جلسات ابتدایی خواستگاری درباره این موضوع صحبت میکنند و در صورت کنار آمدن با این مقوله زیر یک سقف می‌روند اما همین حد برای داشتن تفاهم در شاغل بودن خانم کفایت نمیکند‌.
* اگر شما یک خانم شاغل هستید باید بدانید که هیچ وقت نباید در آمدتان را پررنگ تر از همسرتان بیان کنید. چه حقوقتان از همسرتان کمتر است و یا بیشتر باید در نظر داشته باشید که مردها قاطعیت‌های مخصوص به خود را در باره مسائل مالی دارند و برایشان خوشایند نیست که شما هر چند وقت یکبار بخواهید رقم حقوقتان را در خانه بیان کنید!
 
* اگر برای خودتان از حقوق خودتان خرید می‌کنید باید دقت داشته باشید؛ طوری وسایل جدیدی را که تهیه کردید به رخ همسرتان نکشید که گمان کند شما بر پایه استقلال خودتان زندگی می‌کنید و نیازی به او ندارید! چرا که اگر همسر شما چنین حسی بکند بی‌شک اولین پرچم ناسازگاری‌اش با کارتان را بالا خواهد برد.
 
* اگر حقوقتان را پس انداز می‌کنید بهتر است حواستان باشد که همسر شما مسئول خانواده‌تان است و ممکن است گاهی دخل و خرج‌هایش با هم نخواند. اینطور وقت‌ها پس اندازتان را خارج از گود نگه ندارید. از شما قرض بگیرد بهتر است، یا برود زیر بار وام با بهره‌های بالا؟ یا برود زیر منت دیگران ؟
مطمئن باشید اگر در تعاملات خود به او بگویید که این پول را به او قرض می‌دهید ، تمام تلاشش را خواهد کرد که مبلغ پس‌انداز شما را برگرداند. این روحیه ی مردهاست!
 
* اگر جز آن دسته از زنان فداکاری هستید که حقوقتان را هر ماه میگذارید وسط تا با حقوق همسرتان جمع شود و بتوانید زیربنای یک زندگی ایده‌آل را بسازید بهتر است بدانید که باید صبرتان در کشمکش‌های زندگی بسیار بالا باشد و هیچ وقت در مشاجرات احتمالی پول‌هایی که با همسرتان به اشتراک گذاشته‌اید را به رخ نکشید‌. به رخ کشیدن پول‌های شما همانا و خراب شدن بستر زندگی همانا!
 
من و تو-ها را درز بگیرید
شما به عنوان یک خانم شاغل باید خیلی بیشتر از سایر خانم‌های اقوام و آشنایان مراقب لحن کلامتان باشید. من و تو های زندگی را تبدیل به «ما» کنید. به جای اینکه بگویید من فلان چیز را خریدم بگویید ما این وسیله را خریدیم! جمع بستن میان ضمیر من و تو و تبدیل آن به« ما » نه تنها عاملی برای دلگرمی خودتان خواهد بود بلکه همسرتان را از معرض حساسیت‌های مربوط به امور مالی دور نگه می‌دارد و به نوعی احساس غرور مردانه‌اش در اینطور وقت‌ها خدشه‌دار نمی‌شود.
پول اگر برای شما آرامش و نشاط نیاورد و باعث دلگرمی‌تان به زندگی نشود آیا ارزش دیگری دارد؟!
روی من حساب کن
زندگی پستی‌ها و بلندی‌های مخصوص به خود را دارد. با تورم جامعه وهزینه‌هایی که گاهی ناچاراً به یک خانواده تحمیل می‌شود ممکن است خرج‌های زندگی با میزان درآمد مرد خانه نسازد و دچار بحران مالی شود‌. این طور وقت‌ها مایه دلگرمی و آرامش همسرتان باشید و به جای اینکه جیب‌های خودتان را محکم نگه دارید، به همسرتان بگویید « روی من حساب کن »! این جمله شما حتی اگر به مرحله عمل هم نرسد؛ اما آرامش عمیقی را به همسر شما هدیه می‌دهد و همین آرامش کافی است تا سعی و تلاشش را چند برابر کند و بر مشکلات مالی پیروز شود.
 
آقای همسر! پولی که تو بدهی یک مزه دیگری دارد
زن و مرد هر کدام نیازهای روحی خاص خود را دارند. مردها دوست دارند که همیشه رئیس خانه باشند. آن‌ها از اینکه تأمین کننده اقتصاد خانواده هستند احساس شعف و غرور می‌کنند‌. از سوی دیگر بزرگترین لذت برای مردها این است که اعضای خانواده آن‌ها را به عنوان یک منبع مالی بپذیرند و در هنگام نیاز از آن‌ها پول بخواهند. قطعاً شوهرتان می‌داند که شما استقلال مالی دارید و دستتان در جیب خودتان است اما این احساس خوشبختی را از آنها نگیرید و گاهی از همسرتان پول بگیرید.
اگر به شما گفتند: خودتان که حقوق دارید! به آن‌ها بگویید بله خودم دارم اما پولی که شما بدهید یک مزه دیگری دارد!

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 27-05-1394, 21:05   بازدیدها : 933   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .