ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » شش دانگ قلب تو مال منه

شش دانگ قلب تو مال منه

حسادت  بدبینی بوجود می آورد و محبت را در محیط  خانواده از بین می برد. عدم اعتماد و مشارکت زن و شوهر را، در فعالیتهای مختلف به همراه دارد. اهمیت دادن به یکدیگر در برطرف کردن حسادت موثر است.
 
دوستت دارم و نمی خواهم به کسی جز من توجه کنی . من تو را شش دانگ برای خودم می خواهم و بس!
این طبیعی است که همسران کمی نسبت به هم حس حسادت داشته باشند و گاهی حسادت خفیف موجب تقویت رابطه زن و شوهر می شود. گاهی در ارتباط زن و شوهر حسادت های غیر منطقی مشاهده می شود. همسر حسود درباره تمام فعالیتهای روزانه همسر پرسش های تکراری و وسواس آمیز کرده و او را متهم به رفتارهای نامناسب می کند  و یا به وارسی وسایل او می پردازد. از طرف دیگر همسر او، تمام تلاش خود را می کند تا نشان دهد، هیچ یک از گفته های او درست نیست و بخاطر نگرش و احساس همسر بسیار ناراحت، عصبانی، مضطرب می شود و یا ممکن است نسبت به رابطه خود با همسرش بی توجه  شود و رنجش و آزردگی داشته باشد. حسادت می تواند به دلایل متعددی بوجود آید .توجه به منشاء حسادت و سعی بر برطرف کردن آن باعث ایجاد فضای مناسب خانوادگی می شود.
گاهی حسادت به دلیل نگرانی در مورد از دست دادن شریک زندگی در فرد به وجود می آید. به دلیل وحشت و احساس ناامنی فرد حسود واکنش های علنی و نامناسبی از خود نشان می دهد. اگر همسرتان حسود است ، وجود این حسادت را به دلیل عشق و علاقه طرف مقابل خود بدانید در نتیجه بهتر می تواند این مسئله را حل کنید. در بیشتر مواقع که حسادت در زندگی زناشویی زیاد است ،  اغلب افراد به دنبال درمان های فردی می روند. در حالیکه درمان باید یک روند دو طرفه داشته باشد یعنی باید مشکل را به صورت مشکل دو طرف بدانند که نیازمند کمک هر دو طرف است. این گونه درمان فواید و مزایا ی بیشتری به همراه دارد، زیرا موجب کاهش برچسب زدن نامناسب به زوج حسود می شود و با تفاهم بیشتری همراه است و از طرف دیگر اعتماد به نفس زوج را بالا می برد.
با توجه به حس حسادت و اینکه فرد مقابل نیازمند توجه بیشتر شما است . و با انجام کارهای کوچک و متعدد می توانید مشکل خود را از پیش روی تان بردارید. و زندگی مشترک خود لذت بیشتری ببرید و مهر و محبت را اساس زندگی خود کنید
چند راهکار اگر همسرتان حسود است
توجه بیشتر به همسر: گاهی حسادت در یکی از زوج ها به دلیل این است که همسر غیر حسود اعتماد به نفس بیشتری دارد یا نسبت به رابطه احساس تعهد کمتری دارد و یا اینکه توجه بیشتری نسبت به دوستان و آشنایان نشان می دهد ، یعنی به اندازه کافی همسر حسود را در ارتباطات خود جدی نمی گیرد.  در چنین شرایطی به همسر خود توجه بیشتری کنید و به او بگویید برای تان جذاب است و به او وفادار هستید. همچنین او را در فعالیت های مختلف خود همراه سازید. در هفته ، زمانی را به این موضوع اختصاص دهد که چگونه می تواند فعالیت های مشترک داشته باشد. در زمان گفتگو  همدیگر را جدی بگیرند.

روشن کردن موقعیت هایی که موجب حسادت در همسر حسود می شود: موقعیت هایی است که موجب حس حسادت در همسر می شود. گفتگو در مورد آنها  و برطرف کردن سوءظن ها و ناامنی ها می تواند سوء تفاهم ها و ناراحتی ها ی زن و شوهر را برطرف کند.

چند راهکار اگر نسبت به همسرتان حسود هستید
اعتماد را سرلوحه ارتباط خود قرار دهید، زیرا رابطه ی شما را محکم تر می کند و فضای نشاط انگیزی به وجود می آورد. و در مورد اینکه چگونه می تواند در جهت اعتمادسازی یکدیگر تلاش کنید گفتگو انجام دهید.

ناامنی و کمبود اعتماد به نفس خود را شناسایی کنید، بهتر است نقاط ضعف و کمبود اعتماد به نفس خود را شناسایی کنید زیرا در بیشتر مواقع این کمبودهای شماست که موجب بروز حسادت می شود، بنابراین با تقویت مهارت ها و اعتماد به نفس خود می تواند حسادت را از بین ببرید. توجه به نکات مثبت و قابلیت های یکدیگر در تقویت اعتماد به نفس موثر است.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 27-05-1394, 13:35   بازدیدها : 924   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .