ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » نوجوان به چه کمک هایی نیاز دارد ؟

نوجوان به چه کمک هایی نیاز دارد ؟


1 ) کمک والدین و دیگر بزرگسال در زمینه حل مشکلاتی که با آن مواجه هستند. 
2 ) ارائه راهنمایی در پیشگیری از مشکلات. 
 
روابط اجتماعی
برقراری روابط اجتماعی یکی از مسائلی است که نوجوانان در آن به راهنمایی و کمک وافر نیاز دارند. این موضوع، مقوله های چگونگی دوست یابی، آداب معاشرت، مسوولیت های اجتماعی، مداخله های والدین، کسب اطلاعات درباره حقایق مربوط به بلوغ و جنسیت و بالاخره دوست داشتن و احترام به دیگران و ازدواج را شامل می شود.
 بی تردید برای ارائه ی این اطلاعات و آگاهی ها باید فضایی ایجاد شود که نوجوان در آن احساس آرامش و آزادی کند و بتواند پرسش هایی را که در ذهن دارد و گاه او را آزار می دهند، مطرح نماید و با طرح آن نه فقط اضطراب و نگرانی او کاهش یابد، بلکه به معیارهای اخلاقی و صحیح نیز دست یابد.
 
مشکلات تحصیلی
نوجوان دبیرستانی در انتخاب دروس، رشته تحصیلی، شرایط ورود به دانشگاه ها و غیره نیاز به کمک دارد. بخشی از نگرانی های نوجوان ناشی از این است که نمی داند آیا استعداد رفتن به دانشگاه و تحصیل در یکی از رشته ها را دارد یا نه. بی شک کمک در این زمینه ها و نیز شناسایی استعدادها و رغبت های نوجوان ، از وظایف مشاور مدرسه است. لکن تشخیص اینکه نوجوان به کمک هایی در این زمینه نیاز دارد ، و تشویق او برای مراجعه به مشاور، از وظایف والدین است. برای این منظور، والدین باید از نزدیک در جریان امور تحصیلی فرزند خود باشند. 
 
راهنمایی های مذهبی و اخلاقی
 نوجوانان همه سطوح طبقات اجتماعی - اقتصادی در این زمینه به کمک بزرگسالان آگاه نیاز دارند. با وجود آنکه به نظر می رسد اغلب بی نیاز از کمک والدین هستند و مایلند مستقل عمل کنند، ولی به اظهار نظر والدین و توجه آنان احترام می گذارند، بنابراین به راهنمائی های مذهبی و اخلاقی، به ویژه از طرف والدین محتاجند، هر چند که پایه های اعتقادات و عمل به اخلاق و مذهب باید از همان اوان کودکی بنیان نهاده شود.  
توسط : مشاورفا  در تاریخ : 26-05-1394, 16:05   بازدیدها : 947   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .