ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت

صرفا دخترانه

شاید هیچ احساسی بهتر از این نباشد که شاهد بزرگ شدن و ورود دخترتان به بزرگسالی باشید منوط به اینکه مشکلات این دوران را به خوبی شناخته و راه و روش غلبه بر آن را بشناسید.
اساسی ترین و ابتدایی ترین مساله ای که یک دختر نوجوان با آن مواجه می شود تغییرات جنسی است که در اثر تغییر و تحولات هورمونی در بدن رخ می دهد و برای هر دختری می تواند به شکلی متفاوت اما آرام روی دهد ...

سالهای نوجوانی یکی از پر چالش ترین سالهای زندگی افراد است. این دوران مرحله ای است که تغییرات بسیاری در بدن افراد رخ می دهد و آنها کم کم به سمت بزرگسالی سوق داده می شوند. همچنین در طول سالهای نوجوانی تغییرات هورمونی و تحولات جدی در ساختار بدن به موازات تغییر در ساختار مغز رخ می دهد. البته بزرگ کردن یک دختر نوجوان می تواند بسیار جذاب باشد به شرط اینکه کمی والدین صبر داشته باشند و سنجیده عمل کنند. شاید هیچ احساسی بهتر از این نباشد که شاهد بزرگ شدن و ورود دخترتان به بزرگسالی باشید منوط به اینکه مشکلات این دوران را به خوبی شناخته و راه و روش غلبه بر آن را بشناسید.
دایما نگران دخترتان نباشید و به علت نگرانی تان دخترتان را خیلی محدود نکنید. 
 
مشکلاتی که دختران نوجوان با آن مواجه می شوند
اساسی ترین و ابتدایی ترین مساله ای که یک دختر نوجوان با آن مواجه می شود تغییرات جنسی است که در اثر تغییر و تحولات هورمونی در بدن رخ می دهد و برای هر دختری می تواند به شکلی متفاوت اما آرام روی دهد از طرف دیگر رابطه با دوستان و همسالان نیز برای آنها جالب می شود و مهمانی و حضور در کنار دوستان بخش عمده دنیای آنها را تشکیل ی دهد و کوچکترین صحبت یا انتقادی آنها را بی قرار و بر انگیخته می کند. برخی دیگر از دختران نیز به شدت درون گرا شده و به خاطر تغییرات جدیدی که در آنها اتفاق افتاده احساس خوشایندی نمی کنند.
اساسی ترین و ابتدایی ترین مساله ای که یک دختر نوجوان با آن مواجه می شود تغییرات جنسی است که در اثر تغییر و تحولات هورمونی در بدن رخ می دهد و برای هر دختری می تواند به شکلی متفاوت اما آرام روی دهد
 
چگونه با یک دختر نوجوان رفتار کنیم؟
* سعی کنید محیطی سالم و امن برای دخترتان تعبیه کنید تا در این محیط احساس آرامش و راحتی کند. اگر ارتباطی که میان والدین وجود دارد از ثبات کافی برخوردار باشد و جنگ ودرگیری های گاه  به گاه آرامش فرزندان را بر هم نزند مسلما احساس امنیت به دختر نوجوان القا خواهد شد.
اساسی ترین و ابتدایی ترین مساله ای که یک دختر نوجوان با آن مواجه می شود تغییرات جنسی است که در اثر تغییر و تحولات هورمونی در بدن رخ می دهد و برای هر دختری می تواند به شکلی متفاوت اما آرام روی دهد
* اگر توجه کرده باشید نوجوانان بعد از ورود به مرحله نوجوانی از رفت و آمدهای خانوادگی، مهمانی ها، جشنها و ... کناره گیری کرده و حضور پیدا نمی کنند. اما در این شرایط والدین می توانند تمهیداتی اندیشیده و اقداماتی کنند که دخترشان بیشتر درگیر روابط خانوادگی و ارتباط با بستگان شود. برای مثال ترتیب دادن مهمانی های خانوادگی از جمله پیشنهاداتی است که به والدین توصیه می شود تا از این طریق دختر نوجوانشان بیشتر احساس تعلق و وابستگی به اقوام کرده و خود را جزیی از آنها بداند.
* از عقاید و احساسات دخترتان حمایت کنید و از طرف دیگر اگر متوجه رفتار اشتباه و خطاهای دخترتان شدید ابتدا هشدار ضمنی و سپس(در صورت تاثیر نداشتن) از واکنش عینی و بارز استفاده کنید.
* برای بیرون رفتن با دختر نوجوانتان برنامه ریزی کرده و زمانهایی را در نظر بگیرید. این گردش و بیرون رفتن می تواند شامل قدم زدن، پارک، سینما و یا هر فعالیتی که مورد علاقه وی است باشد. مساله مهم در اینجا این است که زمانی ویژه دخترتان برای وی صرف نمایید.
* دخترتان را برای ورزش و یا شرکت در فعالیتهای اجتماعی تشویق کنید.
* برای تصمیم گیری های مهم در زندگی خانوادگی تان به دخترتان هم فرصت دهید. توانایی و قدرت در تصمیم گیری از جمله مهارتهای اساسی زندگی است که در خانواده و توسط والدین آموزش داده می شود. یادگیری این مهارت برای دختران یا همان مادران آینده امری بسیار مهم و ضروری است.
* برای افزایش دادن اعتماد به نفس دخترتان توصیه می شود او را تشویق به شرکت در فعالیتهایی کنید که موفقیت در آنها تضمینی و حتمی است.
* برای تصمیم گیری های مهم در زندگی خانوادگی تان به دخترتان هم فرصت دهید. یادگیری این مهارت برای دختران یا همان مادران آینده امری بسیار مهم و ضروری است.

* برای اینکه ورود به مرحله بزرگسالی برای دخترتان تسهیل شود لازم است که او کم کم وارد محیط بزرگسالان شود لذا موقعیتهایی را ترتیب دهید که دخترتان با افراد و بزرگسالان مطمئن و قابل اعتماد حشر و نشر داشته باشد.
* اطمینان حاصل کنید که به احساسات دخترتان احترام گذاشته و از طرف دیگر دخترتان این اعتماد را نسبت به شما دارد که احساسات و مشکلاتش را با شما در میان بگذارد.
 
* در تجارب دخترتان با وی سهیم شوید و اشتباهات و موفقیتهای وی را به او گوشزد کنید.
* به هر حال در شیوه های فرزند پروری لازم است که قواعد و حد و مرزهایی تعریف شود اما مراقب باشید که برای اجرای این اصول درشتی و خشونت به خرج نداده و از تنبیه کمترین استفاده را بکنید.
* زمانیکه دخترتان انتخاب درستی انجام می دهد او را مورد تعریف و تمجید قرار دهید تا حس شایستگی و صلاحیت را در وی تقویت کنید.
*پدرها نیز وظیفه دارند علاقه و توجه خود به پیشرفت دخترشان را نشان دهند. البته این اقدام تنها با ظاهر سازی یا شعار دادن ممکن نمی باشد بلکه طرز برخورد پدر با مادر نیز در این زمینه تعیین کننده است و می تواند باعث ایجاد غرور و سربلندی در دختران شود.
* دایما نگران دخترتان نباشید و به علت نگرانی تان دخترتان را خیلی محدود نکنید. محدودیت بیش از حد وضع را بدتر کرده و امکان دارد مشکلاتتان را بیشتر کند.
اساسی ترین و ابتدایی ترین مساله ای که یک دختر نوجوان با آن مواجه می شود تغییرات جنسی است که در اثر تغییر و تحولات هورمونی در بدن رخ می دهد و برای هر دختری می تواند به شکلی متفاوت اما آرام روی دهد
* در مورد صحبتها و درددلهای دخترتان قضاوت نکنید با قلبی باز شنونده صحبتهای وی باشید.
* احساس راحتی و آرامش در جمع را به او تلقین کنید برای این منظور سعی کنید در جمعهای مختلف همراه و همدم او باشید تا احساس اعتماد و اطمینان در وی تثبیت شود. دوران نوجوانی دورانی مهم برای تقویت جسارت و اعتماد به نفس اجتماعی است. این اقدام در این زمینه به دختر شما کمک شایان توجهی خواهد کرد.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 24-05-1394, 16:30   بازدیدها : 696   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .