ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » رابطه‌ی اسباب‌بازی‌های صدا دار و شنوایی

رابطه‌ی اسباب‌بازی‌های صدا دار و شنوایی


برخی از اسباب‌بازی‌ها به اندازه‌ای تولید صدا می‌کنند که اگر در نزدیکی گوش کودک قرار بگیرند می‌توانند باعث بروز آسیب دائمی به گوش کودک شوند.
اسباب‌بازی‌هایی که صدا تولید می‌کنند اگر به مدت طولانی استفاده شوند و یا کودکان به هنگام بازی آنها را به گوش خود بچسبانند، موجب بروز آسیب دائمی به گوش کودک می‌شود.
توصیه ما در این زمینه بسیار ساده است. اجازه ندهید کودکتان اسباب‌بازی را به گوش خود بچسباند و به  کودک اجازه ندهید بیش از یک ساعت در روز با این قبیل اسباب‌بازی‌ها بازی کند.
مرکز تحقیقات ناشنوایی انگلیس میزان تولید اصوات را از 15 اسباب‌بازی معمولی برای کودکان زیر سه ماه تا 15 سال مورد آزمایش قرار داده است.
حداکثر محدودیت صدای تولید شده برای اسباب‌بازی‌ها 85 دسیبل است.
قرار گرفتن به مدت طولانی در معرض صداهای بالای این سطح می‌تواند به گوش آسیب دائمی وارد کند.
در این تحقیق معلوم شد که هشت نمونه از این اسباب‌بازی‌ها وقتی در فاصله 25 سانتی‌متری از میکروفون مورد آزمایش قرار می‌گرفتند (که تقریبا به اندازه طول دست کودک است) به طور متوسط صدایی بین 81 تا 105 دسیبل تولید می‌کنند.
اما وقتی اسباب‌بازی‌ها در فاصله دو و نیم سانتی‌متری از میکروفون نگه داشته می‌شوند اگر در نزدیکی گوش قرار گیرد هر 14 اسباب‌بازی به‌طور متوسط بین 84 تا 115 دسیبل صدا تولید می‌کنند.
همچنین، در این بررسی‌ها مشخص شد که تفنگ‌های اسباب‌بازی بیشتر از سایر اسباب بازی‌ها برای گوش کودکان مضر هستند و می‌توانند در فاصله یک دست از گوش بین 120 تا 140 دسیبل و در نزدیکی گوش بین 130 تا 143 دسیبل صدا تولید کنند.
گفتنی است که 140 دسیبل به بالا می‌تواند موجب بروز آسیب دائمی به گوش شود.
محقق این مرکز متذکر می‌شود: اگر من کودکی داشتم هرگز تفنگ اسباب‌بازی برای فرزندم خریداری نمی‌کردم و به والدین نیز توصیه می‌کنم که از این کار خودداری کنند. به دلیل اینکه کودکان به دلیل استفاده از این اسباب‌بازی‌ها در معرض خطر ناشنوایی قرار دارند
توسط : مشاورفا  در تاریخ : 22-05-1394, 00:46   بازدیدها : 789   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .