ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » رابطه ی محبت آمیز والدین با فرزندان ،زمینه ساز بروز خلاقیت در آن هاست

رابطه ی محبت آمیز والدین با فرزندان ،زمینه ساز بروز خلاقیت در آن هاست

 متخصص مهندسی ذهن گفت: « رابطه ی محبت آمیز و محترمانه ی پدر و مادر با یکدیگر و با فرزندان، زمینه ساز بروز خلاقیت در آن هاست.
 
عبدالوهاب فیروزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توجه کردن به جزئی ترین حرکات، حرف ها و مهارت های فرزند که معمولاً از دید والدین پنهان مانده است نیز، در بروز خلاقیت در نوجوان نقش مؤثری دارد.
 
وی اظهار داشت: تقویت اعتماد به نفس در فرزندان از طریق شنیدن فعال و بازتاب احساس و عقیده ی وی نیز، زمینه ی بروز خلاقیت در نوجوان را فراهم می کند.
فیروزی، مؤثر و ماندگارترین تشویق را چهره ی شاداب و لحن ملایم و مهربان والدین دانست و گفت: تشویق ها و تحسین ها باید متوجه رفتارها و حرفه های مشخص باشد و به صورت صفت های کلی بیان نشود.
بهترین تشویق ها و تحسین ها نوع غیر مستقیم آن است که شامل گفتن خوبی های فرزندان به فامیل و دوستان و ایجاد تصویر مثبت اجتماعی از وی است.
وی تصریح کرد: والدین حتی در صورت شکست و افت درسی فرزندان خود پس از واگذاری مسئولیت های شخصی به آن ها نباید به سرزنش، تحقیر، انتقاد، مقایسه، منت گذاشتن، نصیحت کردن و تهدید وی بپردازند بلکه باید به توجه عاطفی خود ادامه دهند.
 
فیروزی افزود: در این شرایط والدین باید نکات مثبت فرزندان خود را برجسته کنند و فضایی از مهربانی، صمیمیت، احترام و اعتقاد را در محیط خانواده به وجود آورند تا به تدریج شاهد خلاقیت های بی نظیر بچه ها ، در غلبه بر شکست ها و رسیدن به استقلال و خودکفایی باشند.
وی گفت: تذکر مداوم، سرزنش، نصیحت کردن، پیش بینی های منفی و گله و شکایت دائمی و انتظارات زیاد و تلاش برای تغییر فرزند بدون ایجاد زمینه های مناسب به هر نیتی که باشد سبب اصلاح رفتار نوجوان نمی شود، زیرا، خواسته ها و انتظارات ما زمانی از سوی دیگری پذیرفته می شود که در بخش مثبت ذهن وی جاری شود.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 22-05-1394, 11:47   بازدیدها : 1139   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .