ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت

حتما بخوانيد

خانم هاي عزيز! استراحت کنيد و از آفتاب لذت ببريد! در طول تعطيلات، پدر، سر بچه ها را گرم مي کند. اگر ايده اي براي اين کار ندارد، به او توصيه کنيد حتما اين صفحه را بخواند...
گاهي اوقات پدرها از اين که نتوانند بچه ها را سرگرم کنند، واهمه دارند. به هر جهت، تعطيلات فرصت خوبي براي تمرين در اين زمينه است. اين بازي ها جنبه اي کاملاً شاد و اخلاقي دارند. روش کار، بسيار ساده است. براي داشتن اوقات خوب با بچه ها، فقط بايد بازي هاي مورد علاقه دوران کودکي خود را به خاطر آوريد، از آن ها لذت ببريد و کمي قوه تخيل تان را به کار اندازيد.
رستوران بازي، براي کودکان 4 سال به بالا
بازي به اين ترتيب است که بچه ها يک شب، براي شما شام تدارک مي بينند: با دستمال سفره هاي تا شده و صورت غذايي که خودشان طرح کرده اند. آن ها لباس هاي مبدل پيشخدمت و يا آشپز را به تن کرده و از مامان و بابا پذيرايي مي کنند. شما بايد جدي بازي کنيد. غذا سفارش دهيد و چند سکه اي هم براي آن بپردازيد. صورت غذا خيلي مهم نيست و مي توان شامل کالباس، گوجه فرنگي، چيپس، بستني و... باشد. چيزي که براي آن ها اهميت دارد اين است که اداي آدم بزرگ ها را در بياورند.
با انجام اين گونه بازي ها رابطه اي دوستانه، فراتر از رابطه پدر و فرزندي، برقرار کنيد. علاوه بر اين که در حين بازي چيزهايي به او ياد مي دهيد، موجب تقويت قوه تخيل و خلاقيت او نيز مي شويد.
يک شب در چادر ،براي کودکان 5 سال به بالا
در حياط خانه خود چادر بزنيد. البته کيسه خواب، خوراکي، يک اجاق کوچک و چراغ قوه را فراموش نکنيد. اگر کودک شما موقع خواب عادت به بغل گرفتن چيزي مثل عروسک، ملحفه و.. دارد، حواس تان جمع باشد که آن را نيز با خود ببريد. آمدن شب و اولين ستاره ها را با هم تماشا کنيد و به صداي طبيعت گوش دهيد.

کشف يک چيز خارق العاده، براي کودکان 4 سال به بالا
اگر شب هنگام موجودات فضايي به زمين بيايند چه؟ صدايي نشنيديد؟ براي آن که موضوع را جدي نشان دهيد به دنبال نشانه ها بگرديد. هر چيزي مثل يک تکه سنگ با شکل نامنظم، در يک بطري و... مي تواند يک نشانه باشد. در راه بازگشت به خانه چيزهايي قرار دهيد و داستاني درباره موجودات فضايي از خودتان بسازيد. آن ها پيش خود فکر مي کنند که اين موجودات در آن لحظه  کجا هستند و در ذهن شان آن ها را به تصوير مي کشند.
جوهر نامريي،براي کودکان 6 سال به بالا
يک قلم مو و يا يک تکه چوب نازک را در سرکه يا آبليمو فرو برده سپس پيامي سري روي يک ورق کاغذ بنويسيد. به محض اين که نوشته ها خشک شوند، ناپديد مي گردند. براي آن که بتوان آن ها را دوباره ببينيم، کافي است کاغذ را نزديک شعله آتش ببريد، آن وقت نوشته ها ظاهر مي شوند.
قبل از خواب، براي کودکان 3 سال به بالا
براي آن که فرزندتان با آرامش به خواب رود، هيچ چيز بهتر از اين نيست که قبل از خواب با پدرش خيال پردازي کند. به عنوان مثال، او را به کنار پنجره ببريد تا به ماه شب بخير بگويد، براي او کارهايي را که در طول روز انجام داده ايد تعريف کنيد، براي هر کودکي مي توان برنامه اي متفاوت داشت (مثلاً صحبت کردن با خرس اسباب بازي اش، ساختن يک داستان و...) اين جريان به صورت يک راز مشترک بين پدر و فرزند خواهند ماند.
خانه آدم کوچولوها ، براي کودکان 3 سال به بالا
آيا تا حالا براي آدم کوچولوهاي جادويي خانه ساخته ايد؟ مي توانيد از تکه سنگ هاي کوچک براي ساختن ديوار، از برگ براي سقف، يک سنگ ريزه براي ميز و يک گلبرگ براي رختخواب آن ها استفاده کنيد. سپس با هم منتظر آمدن آدم کوچولوها شويد و به همراه کودک خود در مورد آن ها خيال پردازي کنيد. مي توانيد با انجام اين گونه بازي ها رابطه اي دوستانه، فراتر از رابطه پدر و فرزندي، برقرار کنيد. علاوه بر اين که در حين بازي چيزهايي به او ياد مي دهيد، موجب تقويت قوه تخيل و خلاقيت او نيز مي شويد. پس اين فرصت را از خود و فرزندتان دريغ نکنيد!

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 21-05-1394, 16:21   بازدیدها : 840   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .