ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » اگر تازه بچه دار شديد، بدانيد

اگر تازه بچه دار شديد، بدانيد


بچه شما با شما بد رفتاري مي‌کند؟  آيا اطرافيان تان همه جا مي‌گويند: چه بچه‌اي! چه بداخلاق؟ پيروي از 4 قانون ساده زير به شما امکان مي‌دهد رفتارهاي خوب را در کودک خود تقويت کنيد و اين رفتار را در آنها به‌صورت عادت درآوريد...
 
رفتار درست بچه‌ها را تقويت كنيد
درخواست‌هاي مودبانه بچه‌ها را تقويت کنيد، نه ناليدن‌ها و فرياد زدن‌هايشان را يا سر به ‌سر گذاشتن‌ها و کج‌خلقي‌ها و قهر کردن‌هايشان را. سعي كنيد بحث و گفتگوهاي آرامي ‌را ‌كه در بين‌تان وجود دارد چند برابر كنيد، نه مجادله کردن و پافشاري و جنگيدن‌هايي كه گاه و بي‌گاه بين‌تان به وجود مي‌آيد. بعضي والدين معمولا تا زماني که کودک آرام و مثبت است بي نظرند و بالعکس زماني که فرزندشان شروع به داد و قال و نا آرامي مي نمايد او را سرکوب نموده و او را با القاب منفي و نا خوشايند خطاب قرار مي دهند و او را براي هميشه بي ادب و گستاخ مي خوانند. در صورتي که اگر در مواقع رفتار هاي مثبت، او را حمايت کنند و تشويق نمايند ديگر کودک نياز ي نمي بيند تا از طريق شيطنت و رفتار هاي پر شور و نه چندان مطلوب جلب توجه نمايد.  
چه خوب است که گاها در مواقعي که خودشان را به خواب مي زنند شروع به تمجيد از آنان کنيد.
از فرزندان‌تان توقع رفتار خوب داشته باشيد
بچه‌ها بايد بدانند که شما چه توقعي از آنها داريد و آنها چه توقعي مي‌توانند از شما داشته باشند. وقتي بچه‌ها بتوانند پيش‌بيني کنند که عکس‌العمل شما در برابر رفتارشان چگونه خواهد بود، مي‌توانند رفتارهاي انتخابي خود را بهتر کنند. مطمئن باشيد كه مي‌توانيد به آنها اعتماد كنيد. براي اينکه رفتار هاي شما قابل پيش بيني گردد لازم است تا هماره قانون هاي يکساني را وضع کنيد و هميشه انتظارات يکساني از آنها داشته باشيد . او بايد بداند که رفتار منفي در هر مکاني منفي است و مهم نيست که در چه جمع و گروهي به سر مي بريد.
 
اگر در مواقع رفتار هاي مثبت، او را حمايت کنند و تشويق نمايند ديگر کودک نياز ي نمي بيند تا از طريق شيطنت و رفتار هاي پر شور و نه چندان مطلوب جلب توجه نمايد. 
 
وقتي الگوي بدرفتاري را تشخيص داديد، شيوه رفتارتان را تغيير بدهيد
به فرزندان‌تان قوانين رفتاري حاكم بر خانواده‌تان را بگوييد. دقت كنيد كه‌ اين قوانين بايد مشخص‌، ثابت و عقلاني باشد. از جدول‌هاي رفتاري و تعهدات استفاده کنيد. موفقيت‌ها و رفتارهاي خوبشان را پررنگ کنيد. از آنها حمايت كنيد و تشويق‌هايتان را هم در اين جدول بگنجانيد. حتي چه خوب است که گاها در مواقعي که خودشان را به خواب مي زنند شروع به تمجيد از آنان کنيد.
 

 
 
تنبيه معقول در نظر بگيريد
در برابر بچه‌هايتان از تنبيه‌هايي استفاده کنيد که به آنها بياموزد كه در برابر اعمال و رفتارشان مسوول‌‌اند. بچه‌ها با تنبيه‌هاي معقول به خوب زندگي کردن ادامه مي‌دهند. اين تنبيه‌ها مي‌توانند شامل محدود کردن و کوتاه‌کردن زمان‌هاي بيرون بودنشان باشد. فراموش نکنيد وقتي از دستشان عصباني هستيد به هيچ عنوان آنها را تنبيه بدني نکنيد! و ميزان تنبيه را با ميزان رفتار منفي متناسب نماييد.
 

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 21-05-1394, 01:36   بازدیدها : 890   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .