ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » چگونگی مسافرتي تابستاني با کوچولوها

چگونگی مسافرتي تابستاني با کوچولوها

حال اگر کودک يا کودکاني را نيز به همراه داشته باشيد، به طبع بايد احتياطتان دو چندان شود چرا که شيطنت هاي نابهنگام اين وروجک هاي شيرين مي تواند شما را با مشکلات عديده اي مواجه سازد . در اين يادداشت سعي بر آن شده است که به چند نکته اصلي اشاره نماييم  تا با رعايت آن نکات، شما بتوانيد سفر به يادماني و دلنشيني را با کودکتان دلبنتدتان تجربه کنيد:
 
صندلي خودرو و كمربند ايمني
صندلي خودرو و كمربند ايمني را قبل از سفر بازديد كنيد. اقدامات ايمني‌ قبل از ترك منزل براي شما و فرزندانتان ضروري است.
رعايت مقررات را با كودكتان تمرين كنيد
به او بگوييد: «تو كمربند ايمني را نبسته‌اي؛ اگر اين كار را انجام ندهي ماشين حركت نمي‌كند.»
اگر كودك از صندلي‌اش بلند شد يا كمربند ايمني‌اش را باز كرد، اتومبيل را متوقف كنيد. مطمئن شويد با اين كار كودك مي‌فهمد كه قانون مربوط به صندلي اتومبيل حتما اجرا مي‌شود و اين كه نقض قانون، چه خطرات و عواقب جبران‌ناپذيري خواهد داشت
برنامه سفر را به كودك بگوييد
عكس‌ها و نقشه محلي را كه به آنجا سفر مي‌كنيد به كودك نشان دهيد. ماجرا و خاطرات سفرهاي گذشته را تعريف كنيد. محل موردنظر را با مكاني كه كودك با آن آشناست، مقايسه كنيد تا اضطراب او از رفتن به مكاني ناشناخته كاهش يابد.
مشاركت كودك در جمع‌آوري وسايل
به كودك اجازه دهيد در بخشي از برنامه تدارك سفر، شركت داشته باشد. به او اجازه دهيد در جمع‌آوري لباس‌هايش، انتخاب اسباب‌بازي‌ها، حمل ساك و... كمك كند.
مسافرتي تابستاني با کوچولوها
مقررات سفر را توضيح دهيد
پيش از ترك خانه، به كودك بگوييد در سفر چه بازي‌ها و فعاليت‌هايي ممنوع است. براي مثال مواردي را كه در توقف‌هاي بين راه تا مقصد بايد رعايت كرد، قانون سر و صدا، قانون بازي، قانون شنا و قانون رستوران را براي او توضيح دهيد.
قانون مادربزرگ را جدي بگيريد
از قانون مادربزرگ پيروي كنيد: از رفتار خوب كودكتان تعريف كنيد. او را مرتب به خاطر رفتار خوبش تحسين كنيد. مثلا براي ماندن روي صندلي اتومبيل به او جايزه دهيد. به او بگوييد: «لذت مي‌برم از اين كه به همه درخت‌ها و خانه‌ها نگاه مي‌كني».
اجراي قانون بدون استثنا
اگر كودك از صندلي‌اش بلند شد يا كمربند ايمني‌اش را باز كرد، اتومبيل را متوقف كنيد. مطمئن شويد با اين كار كودك مي‌فهمد كه قانون مربوط به صندلي اتومبيل حتما اجرا مي‌شود و اين كه نقض قانون، چه خطرات و عواقب جبران‌ناپذيري خواهد داشت.
در فواصل متناسب توقف كنيد
كودكان زير 6 سال معمولا بي‌قرار هستند حتي اگر در اوايل سفر آرام باشند ولي پس از مدتي محصور ماندن در اتومبيل، هواپيما يا قطار كه با طبيعت ماجراجوي آنها سازگار نيست، بي‌قرار مي‌شوند و تحرك خود را از سر مي‌گيرند.
با هواپيمازدگي مقابله کنيد
در صورتي که قصد سفر با هواپيما را داريد آمادگي مقابله با پديده هواپيمازدگي را که از اختلال در چرخه خواب ناشي مي شود، داشته باشيد. براي جلوگيري از اين اختلال حين سفرهاي طولاني هوايي پيش از حرکت، کودکتان را  به مقدار کافي بخوابانيد، غذاي متعادل و سبکي به او بخورانيد و  اجازه پرخوري  به او ندهيد.
حضور در يک منطقه گرم منجر مي شود سريعا آب بدن از دست برود ، لذا، هيچ گاه به کودکتان اجازه ندهيد  به مدت طولاني در آفتاب بمانند، از اين رو  بهتر است حتماً مقدار زيادي مايعات غيرشيرين  به او بنوشانيد
براي خوردن تنقلات دقت كنيد
خوراكي‌هاي بسيار شيرين يا شور نه‌تنها بر ميزان انرژي تخليه نشده كودك مي‌افزايند، بلكه احتمال دارد سبب تهوع و دل به هم خوردگي او نيز بشوند. بنابراين در سفر از تنقلات پروتئين‌دار يا كم‌نمك به جاي خوراكي‌هاي شيرين استفاده كنيد تا سلامت كودك و ساير اعضاي خانواده تضمين شود.
مواظب گرمازدگي کودکتان باشيد
حضور در يک منطقه گرم منجر مي شود سريعا آب بدن از دست برود ، لذا، هيچ گاه به کودکتان اجازه ندهيد  به مدت طولاني در آفتاب بمانند، از اين رو  بهتر است حتماً مقدار زيادي مايعات غيرشيرين  به او بنوشانيد.
مواظب پوست کودکتان باشيد
پوست کودکتان بسيار لطيف و آسيب پذير است، به هنگام حضور در يک منطقه گرم و آفتابي از کرم هاي ضدآفتاب و نقاب استفاده کنيد.
قول بيجا به كودك ندهيد
در مورد چيزهايي كه طي سفر ممكن است ببينيد، هيچ قولي به كودك ندهيد، چون ممكن است همان زمان كه صحبتش را مي‌كنيد، انتظار ديدنش را داشته باشد. مثلا اگر بگوييد در جنگل ممكن است اسب ببيند و بعد كودك آن را نبيند، زمان خروج از جنگل احتمالا گريه و زاري كودك بلند مي‌شود كه شما قول داده بوديد اسب مي‌بينيم پس چي شد؟
 

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 14-05-1394, 00:27   بازدیدها : 671   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .