ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » اندر مصائب دنياي مجازي

اندر مصائب دنياي مجازي

اگر وقتي کودک  در حال استفاده از اينترنت است خوشحال‌تر و سرحال‌تر باشد،  افت تحصيلي در درس و مدرسه داشته باشد، عدم تمايل به فعاليت‌هاي گروهي، خانوادگي و بودن با دوستان در او ديده مي‌شود بهتر است با يك مشاور صحبت كنيد
چند توصيه مهم
اينترنت مي‌تواند تاثيرات منفي زيادي بر سلامت جسمي‌ و روحي نوجوانان بگذارد. اين تاثيرات در زمينه‌هاي گوناگون اعم از بازي‌هاي كامپيوتري، ارسال پيام و يا چت كردن در چت روم‌ها حادث مي‌شود.
ارزيابي ميزان دقيق زماني براي افراد در سنين و شرايط گوناگون كار ساده‌اي نيست، اما والدين بايد براي اين موضوع نيز مانند ديگر موارد محدوديت‌هايي براي فرزندان خود قائل شوند تقريبا مانند تماشاي تلويزيون.
چنانچه متوجه شديد فرزندتان ساعات متوالي پشت كامپيوتر مي‌نشيند و به فعاليت‌هاي گوناگون اعم از بازي و چت و ارسال پيام يا حتي گشت‌زني در اينترنت مي‌پردازد وارد عمل شويد. اگر او به دنبال پذيرش اجتماعي است به دنبال باشگاه‌ها يا انجمن‌هايي باشيد كه بتواند با عضويت در آن وقت خود را به شيوه‌اي ديگر بگذراند. اگر هم مساله بازي است محدوديت‌هايي در اين بازي‌ها در نظر بگيريد. البته همه اينها مستلزم اين است كه خودتان در زماني كه در منزل هستيد مرتبا در حال استفاده از كامپيوتر نباشيد زيرا در اين صورت منع كردن فرزندان نتيجه‌اي ندارد.
* استفاده از اينترنت را به طور كامل ممنوع نكنيد. فقط در مورد زمان و نوع استفاده از آن قوانين مشخص و موجهي تعيين كنيد و به آن متعهد باشيد.
* به دنبال نرم‌افزارهايي باشيد كه استفاده از اينترنت را محدود مي‌كنند.
* دستگاه كامپيوتر را در جايي از منزل قرار دهيد كه امكان سركشي و نظارت شما وجود داشته باشد. براي مثال فرزند شما در اتاقي در بسته به كار با آن نپردازد. اگر احساس كرديد كه بايد واكنشي در مقابل برخي برنامه‌ها نشان دهيد اين كار را بكنيد و از ديگر اعضاي خانواده نيز بخواهيد كه با شما همكاري‌هاي لازم را بنمايند.
توجه داشته باشيد اگر وقتي در حال استفاده از اينترنت است خوشحال‌تر و سرحال‌تر باشد،  افت تحصيلي در درس و مدرسه داشته باشد، عدم تمايل به فعاليت‌هاي گروهي، خانوادگي و بودن با دوستان در او ديده مي‌شود بهتر است با يك مشاور صحبت كنيد. زيرا احتمال دارد چسبندگي فرزندتان به اينترنت ناشي از داشتن مشكلات روحي و فكري ديگري باشد و شايد او براي فرار از پرداختن به مشكل ديگري به اين كار مي‌پردازد.
 

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 14-05-1394, 01:12   بازدیدها : 688   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .