ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » برهنگی کودکان در زمان بازی

برهنگی کودکان در زمان بازی

وقتی وارد اتاق شدم فرزندم بخشهای خصوصی بدنش را با بدن دوستش مقایسه می کرد آنها می گفتند در حال دکتر بازی هستند. حال چگونه چنین مساله ای را کنترل کنم؟
کنجکاوی بچه ها در مورد بدنشان که با درآوردن لباسهایشان همراه است رفتاری مناسب سنین رشد بچه های 4 تا 6 ساله است. بچه ها در مورد بدن برهنه خود و دیگران مانند شما بزرگسالان فکر نمی کنند آنها صادقانه کنجکاوند.
 اگر وارد اتاقی شده و متوجه شدید که بچه ها بدون لباس در حال بازی کردن هستند بهترین کار این است که آرامش خود را حفظ کرده و بگویید بازی کردن بدون لباس کار درستی نیست. بعد به آنها کمک کنید تا لباس خود را بپوشند و فعالیت دیگر پیدا کنید تا مشغول آن شوند.
سپس در فرصتی مناسب در مورد چیزهای مناسب و نامناسب با فرزندتان گفتگو کنید. به او بیاموزید که همیشه باید بخشهای خصوصی بدن خود را پوشیده نگه دارد. اگر بچه ها بیش از یک بار چنین کاری را کردند نگذارید دور از چشم شما بازی کنند مساله خاصی را مطرح نکنید فقط وقتی که آنها باهم هستند مراقبشان باشید.
این وضعیت می تواند نشانه ای باشد که فرزندتان آماده آموزش جنسی بیشتری است. به هر یک از سوالات فرزندتان به طور خلاصه پاسخ دهید و بگذارید سوالات و علائق فرزندتان سمت و سوی بحث را تعیین کند. اطلاعات بیش از اندازه به فرزندتان ندهید پاسخهای مستقیم با عبارات دقیق اما ساده بدهید. به تماسهای مناسب و غیر مناسب اشاره کنید تا فرزندتان بیاموزد تا چگونه با بخشهای خصوصی بدن خود و دیگران محترمانه برخورد کند.
کتابی در مورد جنسیت و رشد تهیه کنید ابتدا خودتان آن را بخوانید زیرا مطالب زیادی هستند که شاید آنها را فراموش کرده باشید و یا برخی از آنها را ندانید در زمان مناسب کتاب را در اختیار فرزندتان قرار دهید و به او بگویید که همیشه برای پاسخ دادن به سوالاتش آماده اید.
نکته: علاقه بیش از اندازه به موضوعات جنسی و یا تکرار مشاهده بازیهای جنسی می تواند علامت هشدار دهنده ای از وجود مشکلاتی دیگر باشد. اگر یکی از بچه ها چندین سال بزرگتر از دیگری است حتما باید مورد توجه زیادی قرار بگیرد.
در دنیای امروز بچه ها در سنین بسیار پایین در معرض پیامهای جنسی فیلمها و دیگر رسانه ها قرار دارند. مساله ای که اهمیت دارد این است که پیش از دریافت پیامهای گیج کننده از منابع دیگر،  شما به عنوان والدین او در مورد جنسیت و رشد جنسی مطالبی به وی بیاموزید. بهترین کار این است که از سنین پایین با پاسخهای کوتاه اما دقیق به سوالات او گفتگو را شروع کنید. بابزرگتر شدن فرزندتان بیاموزید که پدر یا مادری باشید که آنها بتوانند از شما سوال کنند. خجالت خود را کنترل کنید تا به فرزندتان پیامهای گیج کننده ندهید. اگر فرزندتان کاری می کند که حس می کنید نامناسب است جمله ای ساده و خصوصی به او بگویید: مثلا پسرم لطفا دستت را از شلوارت بیرون بیاور.
رفتارهای معصومانه کودکان را با مسائل جنسی بزرگسالان اشتباه نگیرید. شاید کودک دستش را داخل شلوار می کند زیرا بدنش می خارد یا دستش سرد شده و شلوارش جیب ندارد. هرگز شتاب زده نتیجه گیری نکنید. یک دقیقه با حوصله مشاهده کنید تا قبل از هر گونه اقدامی متوجه شوید که مساله واقعا چیست؟
بهتر است به فرزند بزرگترتان امکان خلوت بیشتری بدهید. به او بگویید درک می کنید که او بزرگ شده و به نیاز او به تنها بودن و داشتن اوقات خصوصی احترام می گذارید
برهنگی در محیط خانه
وقتی بچه ها نوزاد هستند مساله برهنگی در بسیاری از خانواده ها رایج است معمولا وقتی بچه ها بزرگتر می شوند این نوع سوال نیز مطرح می شود که با بزرگتر شدن بچه ها آیا رفتار خود را باید تغییر دهیم یا خیر؟ طبیعی است که در این هنگام والدین باید روشهای خود را در مورد برهنگی در خانه بویژه در این زمان خاص مورد ارزیابی مجدد قرار دهند.
در این موقعیت بهتر است که از غریزه و شم خود پیروی کنیم اگر فرزندتان کم کم به قسمتهای خصوصی بدن والدین خود خیره می شود و یا به آن دست می دهد زمان مناسبی است که بیشتر مراقب باشید. قوانینی در مورد حریم خصوصی مانند در زدن قبل از ورود به اتاق خواب یا حمام و یا پوشاندن خود در برابر دیگران وضع کنید. این مسائل را با رفتاری آرام و راحت به او آموزش دهید.
به فرزندتان بیاموزید بعضی از چیزهایی که در فضای خصوصی خانواده تان قابل قبول است در اماکن دیگر پذیرفته نیستند. مثلا پسرم اشکالی ندارد که در خانه با لباس زیرت بازی می کنی اما وقتی در خانه پدر بزرگ هستیم باید قبل از آمدن نزد دیگران لباس بپوشی این نوع کار یعنی رفتار صحیح.
 راهی ساده برای آموزش مرزها این است که توضیح دهیم که هر قسمتی که با مایو پوشانده می شود قسمت خصوصی بدن توست. در این مورد که چه کسانی می توانند قسمتهای خصوصی بدن او را ببینند و تحت چه شرایطی می توانند این کار را انجام دهند با او صحبت کنید.
به نیاز در حال رشد فرزندتان برای لحظات خصوصی احترام بگذارید کودکی که از هنگام تولد شما او را حمام می کردید ناگهان در حدود سن 6-12 سال محجوب می شود. بهتر است به فرزند بزرگترتان امکان خلوت بیشتری بدهید. به او بگویید درک می کنید که او بزرگ شده و به نیاز او به تنها بودن و داشتن اوقات خصوصی احترام می گذارید.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 11-05-1394, 19:09   بازدیدها : 807   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .