ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » تفکر مثبت، آغاز راه تحول است

تفکر مثبت، آغاز راه تحول است


افراد موفق، کمی با دیگران فرق دارند؛ چون آنها نگرش متفاوتی به پیشامدهای معمولی زندگی داشته اند.

همه انسان ها در چرخه ای از اعتقادات و نتایج زندگی می کنند؛ اعتقادات و نتایجی که به هم ربط دارند. در نتیجه می توان گفت شما آنچه هستید که به آن اعتقاد دارید. حالا باید دید که چه عاملی باعث ایجاد اعتقادات شما شده است؟ درس حدس زدید؛ این افکار شما هستند که اعتقادات شما را تشکیل می دهند.

* باورهای شما، احساسات شما را در هر موقعیتی مشخص می کنند؛ زیرا باورهای شما برخوردتان نسبت به موقعیت ایجاد شده را تعیین می کنند.

* احساسات به وجود آمده متاثر از نوع باور، به عملکرد شما منجر خواهندشد؛ خواه این عملکرد و نتیجه مثبت باشد و خواه منفی.

* عملکرد موفق یا ناموفق شما، به موفقیت یا شکست همان نتیجه ای که گفته شد، منجر می شوند.

در این چرخه، افکار ما منشأ اصلی باورها، احساسات، عملکرد و نتیجه هستند. 

عامل اصلی موفقیت فردی چیست؟ اعتقاد فرد به موفقیت؟ احساساتی که در مسیر موفقیت ایجاد می شوند یا عملکرد فرد؟

برخی افراد معتقدند این باورها هستند که باعث موفقیت یا شکست ما می شوند. اگر فقط باور داشته باشیم فرد موفقی هستیم پس موفق خواهیم بود چون اعتقادی راسخ داریم. عده ای تصور می کنند فقط احساسات باید تحریک شوند و ما باید براساس آنها گام به گام پیش برویم تا به موفقیت برسیم. برخی دیگر باور دارند چیزی جز عملکرد درست، باعث پیروزی نخواهد شد.

به راستی عامل اصلی رسیدن به موفقیت چیست؟ باور ما به پیروزی؟ عملکرد ما برای پیروز شدن؟ یا احساسات ما؟

به طور کلی، نگرش یا همان افکار ما، موجب پیروزی یا شکست ما می شوند. داشتن تفکری مثبت یا منفی، به نتیج دلخواه یا ناخوشایند منجر می شود. این ما هستیم که برای اهداف و نتایج زندگی مان تصمیم می گیریم. اگر تفکری مثبت داشته باشیم، محکوم به پیروزی هستیم و اگر تفکری منفی داشته باشیم، محکوم به شکست!

بنابراین افکارمان را درست انتخاب کنیم تا جزو همان افراد موفق باشیم. این افکار ما هستند که آینده ما را رقم می زنند!

کلید موفقیت، داشتن تفکر مثبت است!

آنگلو می گوید: «اگر نتوانستید چیزی را عوض کنید، مهم نیست؛ طرز تفکرتان را عوض کنید!»

هر روز صبح که از خواب بیدار می شویم، برای 24 ساعتی که پیش رو داریم، برنامه ریزی می کنیم. در واقع تصمیم می گیریم چه کاری را انجام دهیم و چه کاری را انجام ندهیم. این ما هستیم که می توانیم فرصت های پیش آمده را به موفقیت تبدیل کنیم. پس می دانیمن چگونه موانع زندگی مان را از میان برداریم یا از آنها عبور کنیم.

اگر قرار باشد با هر تصمیمی به موفقیت برسیم، یعنی اینکه قدر تک تک فرصت هایمان را می دانیم و با تفکری مثبت تصمیم می گیریم و گام برمی داریم. آیا می دانید چگونه می توان با افکاری مثبت، فرد موفقی بود؟ در اینجا شما را با ویژگی های افکار مثبتی که به موفقیت منجر می شوند، آشنا خواهیم کرد:

1- تفکر مثبت و اهداف

برای رسیدن به موفقیت لازم است اهداف تان را تنظیم کنید، چه اهداف بلندمدت و چه اهداف کوتاه مدتی که ذهن شما را درگیر کرده است. هنگامی که این اهداف وجود دارند باید کاری کنید تا به آنها برسید و چیزی که باعث عملی شدن آنها می شود، تفکر مثبت شما به اهداف تان است.

تفکر مثبت در مراحلی که برای رسیدن به هدف خود طی می کنید، مهم است. کوشش و تلاش شما، باید با نگاه و نگرشی مثبت همراه باشد. در چنین حالتی، نگرش و باور مثبت شما «برانگیزاننده» و «موتوری محرک» برای رساندن شما به اهداف تان می شود. 

وقتی به کمک تفکر مثبت موفقیت خود را در ذهن تان شبیه سازی و تصویرسازی می کنید «احساس» خوبی در شما ایجاد می شود. کیفیت این احساس خوب، به قدرت و تجربه شما از حواس پنگانه بازمی گردد. هر چه در تجسم خود با تفکر مثبت، لذت رسیدن به اهداف تان را احساس کنید، بر میزان موفقیت شما افزوده می شود؛ بنابراین اجازه ندهید عظمت اهداف و سختی های رسیدن به هدف هایتان جلوی شما را بگیرد و سرعت شما را کاهش دهد.

سعی کنید با هر قدمی که برمی دارید به نتیجه نهایی که همان رسیدن به هدف است فکر کنید، در حالی که به هدف خود نزدیک و نزدیکتر می شوید. گام برداشتن با تفکری مثبت، ناهمواری ها و کاستی های راه را برایتان آسان و آسان تر می کند.

2- تفکر مثبت و سلامتی

حتی اگر تفکری مثبت داشته باشید، عاملی مخرب به ناماضطراب می تواند مانع رسیدن شما به موفقیت شود. به جای نگاه کردن به مشکل پیش رو و یاد کردن آن به عنوان عاملی ناامیدکننده و ترس از آن، می توانیدآن را به مبارزه بطلبید. بی شک عبارت معروف: «بترس و اقدام کن!» را شنیده اید؟ تفکر منفی علاوه بر ترساندن یا دیر رساندن شما به موفقیت، باعث بروز بیماری های جسمانی در شما هم می شود. تفکر منفی عاملی مُسری است که حضور آن در ذهن تان شما را از مسیر موفقیت دور می کند. تفکر مثبت می تواند کلیدی برای رسیدن به موفقیت، سلامت و طول عمر شما باشد؛ پس، از آن غافل نشوید.

3- تفکر مثبت و تاثیر آن بر دیگران

همانطور که گفته شد، تفکر مثبت مُسری است. فرض کنید که شما یک فروشنده، معلم، مهندس یا مدیر هستید. اطرافیان شما با فردی روبرو می شوند که می دانند در کار خودش انسانی موفق است؛ بنابراین احساس «اعتماد» آنها به شما چند برابر می شود. می دانند با فردی صحبت می کنند که به کار خودش اعتماد دارد و به خواسته های آنها گوش می دهد. 

مخاطبان شما تعامل و تاثیر موفقیت آمیزی را تجربه می کنند. در واقع مردم با تفکر و خلق و خوی شما ارتباطی مستقیم دارند و این فرمولی برای موفق بودن محسوب می شود.

4- تفکر مثبت و کار گروهی

اگر قصد دارید انسان موفقی باشید، باید از افکار و رفتارهای منفی دیگران دور بمانید؛ اما چگونه می توان این کار را انجام داد؟ اول اینکه دیگران را به خاطر مسائلی که رخ داده است سرزنش نکنید؛ بلکه مانند یک راهنما به آنها کمک کنید تا مشکلات خود را از میان بردارند و به موفقیت برسند. 

ذاگر با دقت بیشتری به موضوع نگاه کنید متوجه می شوید که شما هم به موفقیت رسیده اید چون به افرادی کمک کرده اید که عامل موفقیت شما شده اند. همکاری با فردی که سعی دارد موفق شود، بزرگترین موفقیت شما هم محسوب می شود. تفکر مثبت، به موفقیت در گروه های کاری، خانوادگی و اجتماعی منجر شده و چه بسا قدمی در راستای صلح جهانی باشد!

همرازم، با نیروی مثبت، زندگی سرشار از شادی برای خود بساز!
-
توسط : مشاورفا  در تاریخ : 15-02-1394, 13:22   بازدیدها : 1719   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .