ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » چگونه با عادت های سالم به اهدافتان برسید؟

چگونه با عادت های سالم به اهدافتان برسید؟

چگونه با عادت های سالم به اهدافتان برسید؟

رای همه ما پیش آمده که بعد از مشخص کردن یک هدف و نرسیدن به آن پس از چند هفته، با احساس نا امیدی و گناه مواجه شده ایم. داشتن انگیزه به صورت مداوم برای یک هدف بلند مدت بسیار دشوار است. با این وجود، مهم ترین و بزرگ ترین اهداف معمولا پس از چند ماه و یا حتی چند سال به نتیجه می رسند.
یک راه حل برای این موضوع وجود دارد: بر ایجاد عادات جدیدی که منجر به رسیدن به هدفتان میشود تمرکز کنید.

به عنوان مثال اگر می خواهید در دو ماراتون شرکت کنید ابتدا عادت هر روز دویدن را در خود ایجاد کنید. یا اگر می خواهید از بدهی هایتان خلاص شوید و شروع به پس انداز کنید، عادت کنید که به جای سینما رفتن در خانه فیلم ببینید، ناهارتان را از خانه با خود به محل کارتان ببرید، و یا هر تغییر دیگری که منتهی به پس انداز کردن پول برایتان میشود.
با تمرکز بر کارهایی که هر روز انجام می دهید، نه آنچه که می خواهید طی یکی دو سال آینده به آن برسید، بر موضوعاتی دست یافتنی تمرکز خواهید کرد.
تغییرات روزانه کوچک به یک تغییر بزرگ در طول زمان منتهی می شوند و شما با دیدن اینکه به مرور به چه اهداف بزرگی دست یافته اید متعجب خواهید شد. دانه های شن در طول زمان به یک کوه تبدیل میشوند. شما میتوانید از این روش تغییر عادات برای امور مختلفی استفاده کنید، مثل رژیم گرفتن و کم کردن وزن، نوشتن یک کتاب، ترک کردن سیگار، افزایش دادن درآمد خود، کاهش دادن بدهی ها و هم چنین پس انداز کردن.

نکته مهم این است که تغییر دادن عادات اصلا ساده نیست، اما دست یافتنی است، خصوصا اگر با یک عادت جزیی و ساده شروع کنید. سعی نکنید با اولین تغییر عادت خود، دنیا را تغییر دهید. ابتدا قدم هایتان را مانند کودکان، کوچک بردارید.
 
حالا چگونه عادات خود را تغییر دهید؟

ابتدا روی یکی از عادت های خود تمرکز کرده و سپس گام های زیر را دنبال کنید:

1. تغییرات مثبت: اگر شما در تلاش برای تغییر یک عادت منفی (ترک سیگار) هستید، یک عادت مثبت را جایگزین آن کنید (برای مثال، دویدن برای کاهش دادن استرس).

2. یک چالش 30 روزه را تجربه کنید: به خودتان بگویید که میخواهید عادتی را هر روز به مدت 30 روز (بدون رها کردن آن) انجام دهید. اگر یک دوره 30 روزه کاری را انجام دهید، آن عادت بسیار ساده تر خواهد شد.

3. خود را کاملا متعهد به انجام آن کنید: به خود فقط نگویید که شاید آن را انجام دهم. بگویید که حتما آن را انجام خواهم داد. خود را در یک موقعیت حتمی و %100 قرار دهید. به اطرافیان خود اطلاع دهید، در وبلاگ خود آن را بنویسید. این گونه فشارهای مثبت عمومی و جمعی می تواند به انگیزش شما کمک کند.

4. جوایزی برای خود درنظر بگیرید: بهترین کار این است که برای خود جایزه ای تعیین کنید؛ خصوصا برای آخر هفته اول، و سپس برای آخر هفته های ماه اول. از خوشایند بودن جوایز اطمینان حاصل کنید. جوایز خوب می توانند به انگیزه شما برای ادامه دادن برنامه کمک کنند.

5. برای سرکوب کردن انگیزه های ناخوشایند خود برنامه ریزی نمایید: بهتر است با نظارت و بررسی انگیزه های خود شروع کنید. به این شکل آگاهی شما از آنها بیشتر میشود. به مدت چند روز آنها را ردیابی کنید. هر روز زمانیکه انگیزه خاصی را احساس کردید در دفتری کوچک یک علامت بزنید. راهکاری بیابید تا انگیزه های نامطلوب را سرکوب کنید. همه ما انگیزه هایی داریم که باید آنها را دور بریزیم. یکی از این راهکارها کشیدن یک نفس عمیق و نوشیدن یک لیوان آب است. با این کار فرصتی فراهم میشود تا از آن انگیزه دور شوید.

6. پیشرفت خود را دنبال کنید و آن را گزارش کنید: یک دفتر یادداشت روزانه و یا یک جدول تهیه کنید تا بتوانید پیشرفت خود را در طول زمان مشاهده کنید. مشاهده اینکه چقدر به هدفتان نزدیک شده اید بسیار ایجاد انگیزه می کند. اگر می توانید به یک گروه آنلاین بپیوندید و پیشرفت خود را هر روز گزارش کنید.

و اما مهمترین نکته اینکه: همیشه مثبت باشید.

یاد بگیرید تا بر افکار خود نظارت داشته باشید و هرگاه متوجه فکری منفی شدید، مثل یک زباله آن را له کنید و فکر مثبتی را جایگزین آن کنید. این روش بسیار موثر است. 
اگر منفی فکر کنید حتما شکست می خورید. اما چنان چه همیشه مثبت فکر کنید قطعا موفق می شوید.
توسط : مشاورفا  در تاریخ : 13-02-1394, 15:02   بازدیدها : 934   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .