ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » راه هایی برای بهبود روابط عاشقانه بین همسران (2)

راه هایی برای بهبود روابط عاشقانه بین همسران (2)


3) هرگز ارتباط را قطع نکنید: 
ارتباط و تعامل خوب یکی از بخش های اساسی رابطه سالم است. زمانی که افراد دست از تعامل و گفتگو برمی دارند، در واقع ارتباط خوب را متوقف می سازند. زمان های تغییر یا استرس می تواند این توقف را ایجاد کند. تا زمانی که در تعامل و ارتباط باشید، قادر خواهید بود به خوبی با هر مسئله برخورد کنید. برای داشتن ارتباط بی وقفه ما برای شما چند پیشنهاد داریم: 
• نشانه های احساسی همسرتان را یاد بگیرید. 
هر یک ما از لحاظ چگونگی دریافت اطلاعات با یکدیگر متفاوت هستیم. افراد مختلف ممکن است به تصویر، صدا یا لمس، بهتر واکنش نشان دهند. شاید واکنش های شما با همسرتان متفاوت باشد. زمانی را به شناسایی نشانه های ارتباطی همسرتان اختصاص دهید ومطمئن باشید به شیوه ای با او ارتباط برقرار می کنید که برای او مناسب است. برای مثال ممکن است یک نفر بعد از یک روز پرتنش، یک گفتگوی رمانتیک و عاشقانه را ترجیح دهد اما دیگری فقط بخواهد در حین میل کردن چای یا قهوه، با همسرش صحبت کند. 
بخش اعظم تعاملات و ارتباطات ما توسط آنچه که نمی گوییم منتقل می شود. علائم غیرکلامی مثل تماس چشمی ، خم شدن به جلو یا عقب یا لمس کردن بازوی یک نفر، نسبت به کلمات پیام های بیشتری منتقل می کند. لازمه داشتن یک ارتباط موفق ، درک و دریافت نشانه های غیرکلامی است. آگاهی از "زبان بدن" می تواند شما را در درک بهتر منظور همسرتان یاری کند. برای تمرین آگاهی از زبان بدن ، به مطلبی فکر کنید که می خواهید به همسرتان منتقل کنید وسپس بررسی کنید که تا چه اندازه حالات بدنی و چهره شما با منظور شما هماهنگ است. اگر شما اصرار دارید که حالتان خوب است ، در حالی که دندان هایتان را روی هم می فشارید و به اطراف نگاه می کنید، بدن شما به وضوح این پیام را مخابره می کند که خوب نیستید. 
• فرض هایتان را بررسی کنید. 
اگر مدت زمان طولانی است که شما و همسرتان یکدیگر را می شناسید ، ممکن اسن فرض کنید که همسرتان به خوبی از افکار و نیازهای شما آگاه است. در حالی که همسر شما یک ذهن خوان نیست. زمانی که همسرتان یک ایده دارد، بهتر است به منظور جلوگیری از هرگونه سوء تفاهم، نیازهایتان را به صورت مستقیم مطرح کنید. همسر شما ممکن است برخی چیزها را احساس کند اما از نیاز شما باخبر نباشد. به علاوه افراد تغییر می کنند و همین طور خواسته ها و نیازهایشان. پنج سال پیش ممکن است با امسال بسیار متفاوت باشد. ایجاد عادت ابراز نیازها ، به شما کمک خواهد کرد که در زمان های دشوار به خوبی عمل کنید و از هر گونه رنجش ، عدم درک متقابل و پرخاشگری به دور باشید. 
4) روابط سالم بر پایه ی دادو ستد ساخته می شود: 
اگر انتظار دارید در تمام زمان ها در یک رابطه خواسته های خود را برآورده شده ببینید، سخت در اشتباهید و با این انتظار خودتان را در آستانه ناامیدی قرار داده اید. روابط سالم مبتنی بر سازش است. برای اطمینان از اینکه یک تبادل منطقی برقرار است، بررسی سهم هر دوطرف رابطه لازم است. 
• موارد مهم برای همسرتان را شناسایی کنید. 
آگاهی از آنچه که واقعا برای همسرتان مهم است، راه را برای ایجاد فضای سازش هموار می سازد. هم چنین شناخت خواسته های شما توسط همسرتان و بیان شفاف آنها توسط شما، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در مقابل، تحمیل کردن نیازها به یکدیگر ، رنجش و پرخاشگری را افزایش می دهد. 
• نگرش " برنده شدن " نداشته باشید. 
اگر شما این رویکرد را نسبت به همسرتان دارید که همه چیز باید مطابق با نظر شما انجام شود، رسیدن به تفاهم دشوار خواهد بود. گاهی این ذهنیت از اینجا ناشی می شود که در گذشته نیازها یا رنجش های ابراز نشده در وجود شما انباشته شده است و در رابطه کنونی به نقطه جوش رسیده است. در این شرایط تا حدی طبیعی است که شما قوانین سخت گیرانه ای در مسائل و رویدادها داشته باشید، اما همسر شما حق دارد که به خوبی شنیده شود. در صورتی که شما از نیازهای همسرتان حمایت کنید و در زمانی که می توانید سازش کنید، بسیار احتمال خواهد داشت که خواسته های خود را محقق شده بیابید. 
• بیاموزید که چگونه با حمایت از یکدیگر تعارض را حل کنید. 
تعارض و کشمکش در هر رابطه ای اجتناب ناپذیر است، اما به منظور حفظ یک رابطه قوی ، هر دو نفر نیاز دارند که احساس کنند شنیده می شوند. هدف برنده شدن نیست بلکه حل تعارض با عشق و توجه است. 
 مطمئن باشید که در جنگ با یکدیگر نیستید. 
 به طور مستقیم به یکدیگر حمله نکنید بلکه برای تعامل درباره احساساتتان از عبارات و جملات "من" استفاده کنید. 
 بحث های قبلی را دوباره زنده نکنید. 
 تمرکز خود را روی موضوع کنونی حفظ کنید و از همسرتان حمایت کنید. 
5) انتظار فراز و فرودها را داشته باشید: 
تشخیص این مسئله اهمیت دارد که در هر رابطه فراز و فرودهایی وجود دارد. انتظار نداشته باشید که همیشه روی صفحه یکسانی باشید. گاهی اوقات یکی از همسران ممکن است با موضوعی درگیر باشد که به او استرس وارد می کند (مثل مرگ یک عزیز). رویدادهای دیگر مثل از دست دادن شغل یا مشکلات سلامت شدید، می تواند بر هر دوی همسران تاثیر بگذارید و رابطه آنها را دچار مشکل کند. شما ممکن است ایده های متفاوتی درباره مدیریت اقتصادی یا تربیت فرزندان داشته باشید. افراد در موقعیت های استرس آور به شکل های متفاوت مقابله می کنند و سوء برداشت می تواند به سرعت به ناکامی و خشم تبدیل شود. 
راهکارهایی برای ارتباط در فراز و فرودهای زندگی
• مشکلات خود را بر همسرتان خراب نکنید. 
استرس های زندگی ممکن شما را طاقت کند. اگر شما با استرس های بسیاری مواجه هستند ممکن است که برایتان آسان تر باشد سر همسرتان غر بزنید یا با او دعوا کنید. با این کار شاید در آغاز احساس رها شدن بکنید، اما این خشونت ها به تدریج آفت رابطه شما می شوند. راه های دیگری را برای تخلیه خشم و ناکامی خود پیدا کنید. 
• برخی از مشکلات از هر دوی شما بزرگترند. 
تلاش برای مقابله با یک راه حل می تواند مشکلات بیشتری را ایجاد کند . هر فرد با روش خودش روی مشکلاتش کار می کند. اما فرض کنید که شما یک تیم بودید. مسلما ادامه دادن به پیشرفت به صورت تیمی شما را به نقاط بهتری خواهد رساند. 
• نسبت به تغییر گشوده باشید. 
تغییر در زندگی اجتناب ناپذیر است. چه با آن بجنگید چه همراه شوید، اتفاق خواهد افتاد. انعطاف پذیری برای تطابق با تغییرات در هر رابطه ضروری است و اجازه می دهد در زمان های شادی و ناراحتی همراه با همسرتان رشد کنید. 
• مشکلات را نادیده نگیرید. 
در هنگام بروز مشکلات در یک رابطه صمیمانه ، مواجهه مشترک همسران با این مشکلات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر بخشی از رابطه صمیمانه شما با همسرتان به اندازه کافی رضایت بخش نبود، به سادگی از کنار آن نگذرید . بلکه در مورد آن با همسرتان گفتگو و برای آن راه حل پیدا کنید. 
• روابط صمیمانه نیازمند توجه مداوم است. 
بسیاری از همسران تنها در زمان های خاص مثل بحران ها بر روی رابطه خود متمرکز می شوند. به محض اینکه مشکلات حل می شود، توجه خود را به چیزهای دیگر مثل همکاران و بچه ها برمی گردانند. اما روابط صمیمانه نیازمند توجه مداوم و تعهد برای رساندن عشق به حد اعلای خود است. همان قدر که حفظ سلامت یک رابطه عاشقانه برایتان مهم است ، نیاز به توجه و تلاش مستمر شما وجود دارد.
توسط : مشاورفا  در تاریخ : 12-02-1394, 01:41   بازدیدها : 871   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .