ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » راه هایی برای بهبود روابط عاشقانه بین همسران(1)

راه هایی برای بهبود روابط عاشقانه بین همسران(1)

راه هایی برای بهبود روابط عاشقانه بین همسران(1)

راه هایی برای بهبود روابط عاشقانه بین همسران (1)
رابطه سالم و قدرتمند می تواند یکی از بهترین حمایت ها در زندگی شما باشد. روابط خوب، زندگی شما را در تمام جوانب بهبود می بخشد و سلامت ذهن و روابط شما با دیگران را تامین می کند. در عین حال رابطه می تواند یکی از بزرگترین چالش های زندگی باشد و این در صورتی است که رابطه کارکرد خوبی نداشته باشد. هر رابطه ای یک سرمایه گذاری است. هرچه بیشتر سپرده بگذارید بیشتر سود دریافت خواهید کرد. عشق و رابطه، نیازمند تلاش ، تعهد و تمایل به تغییر و سازگاری در طول زندگی است. 
رابطه هر کس منحصربه فرد است و مردم به دلایل مختلف با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. اما به طور معمول می توان ویژگی های مشترکی را در هر رابطه خوب یافت کرد. آگاهی از اصول بنیادین برقراری ارتباط سالم در زمان های شادی و غم برایتان معنادار، مفید و هیجان انگیز خواهد بود. در ادامه به گام های موثر در بهبود روابط عاشقانه اشاره می کنیم: 
1) صمیمیت فیزیکی را زنده نگه دارید. 
لامسه یکی از حس های اصلی انسان است. مطالعات روی نوزادان نشان دهنده اهمیت لمس عاشقانه و منظم در تحول مغز است. این فواید منحصر به دوره کودکی نمی شود. زندگی بدون تماس فیزیکی با دیگران در واقع تنها زندگی کردن است. 
پژوهشگران خاطر نشان می کنند که تماس عاطفی سطح هورمون اکس توسین (موثر بر احساس دلبستگی و تعلق) را تنظیم می کند. 
به طور معمول در یک رابطه متعهدانه بین دو همسر، روابط جنسی ، یک اصل بنیادین در رابطه است. اما رابطه جنسی تنها روش صمیمیت فیزیکی در رابطه نیست. بلکه تماس عاطفی منظم (مثل گرفتن دست یکدیگر، در آغوش گرفتن و بوسیدن) نیز به همین اندازه از اهمیت برخوردار است. 
* به آنچه همسرتان دوست دارد، توجه کنید. 
با وجود اینکه لمس کردن یک بخش کلیدی از رابطه سالم است، صرف زمان جهت آگاهی از علائق واقعی همسرتان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لمس کردن ناخواسته یا نامتناسب با علائق همسرتان می تواند موجبات رنجش خاطر او را فراهم آورد. 
2) زمان باکیفیتی را با همسرتان سپری کنید. 
شما احتمالا خاطرات شیرینی از اوایل ازدواجتان به خاطر دارید. در آن دوره هر چیز به نظر جالب و هیجان انگیز می آمد و شما زمان زیادی را صرف صحبت با همسر و رفتن به گردش با یکدیگر سپری می کردید. اما همان طور که زمان می گذرد ، بچه ها ، دغدغه های شغلی ، مشغله های مختلف و دیگر موانع ، پیدا کردن زمانی برای یکدیگر را دشوارتر می کند. اینکه زمانی را برای سپری کردن با همسرتان پیدا کنید، برای سلامت رابطه شما حیاتی است. اگر در رابطه با همسرتان زمان باکیفیت نداشته باشید، رفته رفته ارتباط و درکتان از یکدیگر رو به فرسودن می گذارد. 


راه های ساده برای ارتباط عاشقانه با همسرتان 
• متعهد شوید که بر اساس نظم معینی ، زمان باکیفیت را با یکدیگر سپری کنید. 
حتی در طول زمان های پر مشغله و پراسترس ، چند دقیه ارتباط صمیمانه می تواند نقش موثری در حفظ و تقویت رابطه تان داشته باشد. 
• علائق مشترکتان را کشف کنید. 
این علائق ممکن است سرگرمی مشترک ، پیاده روی ، رفتن به طبیعت و یا خوردن یک فنجان چای یا قهوه باشد. 
• تجربه های جدید را با یکدیگر امتحان کنید. 
انجام کارهای جدید با یکدیگر می تواند یک راه سرگرم کننده برای شما و همسرتان باشد. این کار جدید ممکن است رفتن به یک رستوران جدید یا سفر یک روزه به مکانی باشد که تاکنون آن را ندیده اید. 
معمولا همسران در اوایل ازدواج در بیشتر زمان ها با شوخی و طنز با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. اما این تمایل به شوخی تحت تاثیر چالش ها و مشکلات زندگی به دست فراموشی سپرده می شود. حفظ حس شوخ طبعی می تواند در زمان های پراسترس یا عصبانی شدن به شما کمک کند. 
پیشنهاداتی برای ایجاد لحظات شاد و سرگرم کننده با همسر: 
• به راه های جالبی که همسرتان را غافل گیر می کند ، فکر کنید. 
خریدن گل ، ترتیب دادن یک جشن کوچک به صورت غیر منتظره ، تا حد زیادی به شما کمک می کند که عادی و روزمره شدن رابطه تان به تازگی و هیجان تبدیل کنید. 
• از وسایل بازی و عروسک ها استفاده کنید. 
بازی با عروسک ، توپ و بازیچه های دیگر به کودک درون شما و همسرتان انرژی می دهد. 
• در هر لحظه شاد باشید. 
عادت کنید در هر لحظه به دنبال خندیدن و شادبودن باشید . با این دیدگاه از تمام زمان ها ، لحظاتی شاد و به یادماندنی خلق می کنید و لحظات به ظاهر معمولی یا حتی لحظات پراسترس به زمانی شیرین و خاطرانگیز تبدیل می شود.
توسط : مشاورفا  در تاریخ : 12-02-1394, 01:43   بازدیدها : 1139   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .