ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » به همه کار خود می رسید، اگر حرف گوش کنید!

به همه کار خود می رسید، اگر حرف گوش کنید!

به همه کار خود می رسید، اگر حرف گوش کنید!

 
اینکه چه شغل و موقعیتی را دارید باید فراموش کنید. به دنبال راهی باشید تا در کار خود خلاقیت و نوآوری داشته باشید.
 
برای این منظور باید از نوشیدن چای یا قهوه زیاد دست بردارید، فهرست کارهایی که باید انجام دهید را کوتاه کنید و دیگر ایمیل های طولانی و بی مفهوم برای دیگران ارسال نکنید.
 
تجربه یک روز کاری مفید بسیار هیجان انگیز است. برخلاف تصور عموم، اینکه همه کارهای خود را فهرست کنید و بر اساس آنها پیش بروید، باعث پیشرفت و موفقیت شما نمی شود. انسان های موفق همیشه روی انجام کارهای بیشتر متمرکز نیستند. زیاد کار کردن با خلاق و موثر بودن خیلی فرق دارد. اگر دوست دارید واقعا خلاق باشید باید روی مسایل محدودی تمرکز کنید.
 
در اینجا چند کاری که انسان های موفق و خلاق در زندگی انجام می دهند را برایتان نام برده ایم تا از آنها در جهت سود خود استفاده کنید.
 
1. نوشتن فهرست کوتاهی از کارهایی که باید انجام شوند
به انجام رساندن کارها در طول روز به این مفهوم نیست که در 8 ساعت کاری همه آنها را بی وقفه انجام دهید. این کار تقریبا غیرممکن است. در ضمن، انجام کارها پشت سر هم جایی برای هیچ گونه خلاقیتی برای کارمند باقی نمی گذارد. باید سعی کنید در طول هفته فضایی برای نوآوری و خلاقیت در کار خود ایجاد کنید تا هم بهره بیشتری ببرید هم موثرتر کار کنید.
 
2. بین کارها فاصله بیندازید
آیا می دانید که انرژی مغز نیز پس از چند ساعت پشت سر هم کار کردن، تحلیل می رود و باعث سردرد می شود؟ دلیل آن این است که مغز برای کارکرد خود گلوکز می سوزاند. برای جلوگیری از این خستگی ها و سردردها باید هر چند ساعت یک بار به خود استراحت دهید. از پشت میز بلند شوید، کمی قدم بزنید، چیزی بخورید یا بیاشامید و سعی کنید به هیچ چیز فکر نکنید. فقط به مغز خود استراحت دهید. برای به دست آوردن نتیجه بهتر باید سعی کنید هر یکی دوساعت یکبار به مغز خود استراحت بدهید. با این کار، دوباره با فکری باز و ذهنی خالی از فشار به کار خود بازخواهید گشت.

3. قانون 80/20 را دنبال کنید
آیا می دانید 20 درصد از کارهایی که در طول روز انجام می دهید حدود 80 درصد از نتیجه دلخواه شما را ایجاد می کند؟ مواردی که در طول روز کاری اهمیتی ندارند را حذف کنید. آنها تاثیر بسیار کمی در نتیجه کلی دارند.
 
4. روز خود را با تمرکز روی خود آغاز کنید
اگر روز خود را با چک کردن ایمیل های کاری آغاز کنید، به دیگران اجازه می دهید تا دیگران روز شما را تعیین کنند. خود را در مسیر درست قرار دهید و صبح ها به جای خواندن ایمیل ها، به خودتان توجه کنید. صبحانه خوب میل کنید، اخبار بخوانید یا ورزش کنید.
 
5. کارهای سخت را در ابتدای روز انجام دهید
ابتدای صبح چون ذهن بازتر است و مغز خسته نیست، بهتر است کارهای سخت را انجام دهید. به این ترتیب، در طول روز می توانید از فشار کاری خود بکاهید.
 
6. تلفن بزنید
دنیای دیجیتال باعث کم شدن ارتباطات واقعی مردم شده است. بیشتر مردم سعی می کنند در دنیای مجازی با هم در ارتباط باشند. آنها با ارسال ایمیل ها فورواردی به یکدیگر نشان می دهند که هنوز به فکر هم هستند. اما قربانی این زندگی نشوید. سعی کنید به جای ایمیل، با تلفن با مخاطبین در ارتباط باشید.
 
7. سازمان دهی کنید
اگر از مسایلی که در طول روز باعث حواس پرتی و پایین آمدن کارایی شما می شوند، مطلع هستید، آنها را مدیریت کنید. آیا در طول روز ایمیل های خود را چک می کنید؟ برای این منظور بهتر است زمانی در صبح، ظهر یا بعدازظهر برای آن تعیین کنید تا در طول روز فقط به کارهای مهم خود رسیدگی کنید.
 
8. بازدهی را با تنبلی قاطی نکنید
هیچ کارمندی دوست ندارد تنبلی کند اما این موضوع نخستین دلیل پایین بودن کارایی بازدهی کاری است. در واقع، برخی از کارها همچون برگزاری جلسات یا چک کردن ایمیل مانع از انجام کار مفید می شوند. بیشتر حواس خود را روی انجام کارهایی متمرکز کنید که تاثیرگذار و مفید هستند.
 
این را همیشه در ذهن داشته باشید، اگر درست، مفید و موثر کار کنید با کمترین فشار کاری می توانید بیشترین نتیجه را به دست بیاورید.
توسط : مشاورفا  در تاریخ : 4-02-1394, 17:58   بازدیدها : 922   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .