ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » آیا استرس در مردان مقتدرتر بیشتر است؟

آیا استرس در مردان مقتدرتر بیشتر است؟

 
مرد سلطان خانواده است اما برخلاف تصور هرچه مرد مقتدرتر و مسئولیت پذیرتر باشد استرس بیشتری را تحمل می‌کند.

یک زن عاقل می‌داند چگونه با همسرش رفتار کند اما معمولا زنان بلندپرواز که شغلشان را به منزل می‌آورند، در این زمینه ناموفق هستند. مردان معمولا نان‌آور خانواده هستند و بیشترین مسئولیت برعهده آنان است به همین دلیل استرس بیشتری را تحمل می‌کنند. هیچ کاری در دنیا بدون استرس نیست بنابراین نسبت به مقدار استرس فرد شاغل، تحت فشار روانی قرار می‌گیرد. مردان هرچه مقتدرتر و مسئولیت‌پذیرتر باشند استرس بیشتری را تحمل می‌کنند، مرد سلطان خانواده است و تعهدات بیشتری نسبت به افراد خانواده دارد، از این رو فشار روانی بیشتری را تحمل می‌کنند. از طرفی احتمال بیکاری، بیم از بیکاری و حتی چندشغله بودن می‌تواند استرس‌زا باشد.

هیچ پژوهشی ثابت نمی‌کند که مردان به لحاظ روحی و روانی از زنان قوی‌تر باشند و این بسته به تربیت گذشته افراد دارد. گاهی روحیه روانی یک زن بالاتر است و گاهی برعکس و نمی‌توان گفت به دلیل استخوان‌بندی قوی کسی توانایی روحی بیشتری داشته باشد. جامعه به مردان بیشتر میدان می‌دهد تا زنان و به دلیل فرصت اجتماعی بیشتری که به مردان داده می‌شود انتظارات بیشتری نیز از آنها می‌رود به همین دلیل آنها ناچارند نقاب به چهره زده و خود را قوی نشان دهند و این مساله باعث اضطراب و تشویش در آنان می‌شود.
 
ما نمی‌توانیم جلوی باران را بگیریم اما چتری به ما داده‌اند تا خیس نشویم، مردان برای تحمل استرس کمتر و اختلالات روانی باید به چند نکته توجه کنند؛ نظم بالاترین نقش را در زندگی افراد دارد، برنامه‌ریزی موجب آرامش بیشتر انسان‌ها می‌شود، بهتر است مردان و حتی زنان شب‌ها قبل از خواب مجموعه کارهایی را که فردا قرار است انجام دهند، بنویسند. ورزش، خندیدن و تفریح می‌تواند موجب سلامت روان و کاهش استرس شود، حتی خنده مصنوعی موجب آزادشدن آندروفین مغز می‌شود و ثابت شده موقع خنده ۱۵ عضله صورت در حرکت است. در هندوستان ۳۰۰ باشگاه خنده وجود دارد، درحالی‌که در جامعه ما گاهی خنده به‌عنوان رفتاری ناپسند تلقی می‌شود.

زنان نقش فوق‌العاده ارزنده و آرامبخشی در خانواده دارند. یک زن باید روانشناسی خود و همسرش را بداند، وقتی مرد وارد خانه می‌شود از نحوه انداختن کیف، کلید خودرو ، بستن در و حتی درآوردن کفش می‌توان حال و روز او را تشخیص داد. در نیم ساعت اول باید به مرد فرصت داد تا آرامش خود را به وقتی در منزل آرامش برقرار باشد توانمندی مرد در بیرون از خانه مضاعف است.
توسط : مشاورفا  در تاریخ : 27-01-1394, 15:43   بازدیدها : 939   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .